Aha. Na mój gust jedyna dynamika to pracujące tłoki
Galeria - na kazdy temat i dla kazdego
Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski
Galeria - na kazdy temat i dla kazdego
Tak myślisz tzn. tak Ci się wydaje? Nie rozróżniasz mydlanego obrazu od poruszonego i nie kumasz wpisu w kontekście tego co piszesz.....
Galeria - na kazdy temat i dla kazdego
Aka, odpuść. Miły dzień mam
_________________
Łatwe nie cieszy
Łatwe nie cieszy
Galeria - na kazdy temat i dla kazdego
Daję zdjęcie próbne 8x10 z mojego drewniaka z obiektywem Derogy (Petzval) ok. 1860 r.
To jest zdjęcie negatywu zrobione na podświetlarce telefonem i odwrócone w PS. Jak uzbiera się więcej klisz to będę stykał i wtedy zeskanuję i pokażę.
Na razie jestem z tego sto sześćdziesięcioletniego obiektywu baaaardzo zadowolony.
To jest zdjęcie negatywu zrobione na podświetlarce telefonem i odwrócone w PS. Jak uzbiera się więcej klisz to będę stykał i wtedy zeskanuję i pokażę.
Na razie jestem z tego sto sześćdziesięcioletniego obiektywu baaaardzo zadowolony.
Galeria - na kazdy temat i dla kazdego
Paprochy wzięły się stąd, że załadowałem błonę do "nowych", kupionych u japończyka kaset. Oczywiście je odkurzyłem, ale widać nie najdokładniej...
Galeria - na kazdy temat i dla kazdego
Niestety (albo stety) na pejzażu widać jakże klimatyczną winietę
Na nieskończoność kryje do 18x24. Ale winieta też może być atrakcyjna...
Na nieskończoność kryje do 18x24. Ale winieta też może być atrakcyjna...
Galeria - na kazdy temat i dla kazdego
Fajne foto. Obiektywu zazdroszczę bez zawiści. Natomiast czarne paprochy to chyba nie kurz. Wyglądają jakby coś poharatało emulsję. UMMA delikatna jest dość. Jak docinałem do 4x5 trymerem to trzeba było bardzo uważać - listwa dociskowa potrafiła takich cudów narobić. Kupiłem kasety 18x24 w końcu.
Galeria - na kazdy temat i dla kazdego
Czarny paproch na pozytywie, to kurz przed naświetlniem, zasłaniający emulsję i reprodukujący się na czarno.
Paprochy przyklejone do negatywu reprodukują się na biało.
Na tym zdjęciu są i jedne i drugie. Tych czarnych znacznie więcej.
Edyta kazała poprawić orta.
Paprochy przyklejone do negatywu reprodukują się na biało.
Na tym zdjęciu są i jedne i drugie. Tych czarnych znacznie więcej.
Edyta kazała poprawić orta.
Ostatnio zmieniony 07 sty 2024, 12:45 przez J.A., łącznie zmieniany 1 raz.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
Galeria - na kazdy temat i dla kazdego
Rozmycie spektakularne. Jaka to przysłona?
_________________
Łatwe nie cieszy
Łatwe nie cieszy
Galeria - na kazdy temat i dla kazdego
J.A., a te białe, niesymetryczne obwódki wokół czarnych "paprochów"? Pytam bo pewnie z doświadczenia widziałeś takie i rozumiesz pochodzenie, a dla mnie to jest nieczytelne. One się układają tak "na oko" kierunkowo z przeciwnym wektorem na dole i u góry kadru.
Galeria - na kazdy temat i dla kazdego
Nie wiem skąd. Może to efekt robienia zdjęcia telefonem podświetlonemu negatywowi...
Pierwsze przycinanie loganem do passe-partout, przekładałem te błony z lewa na prawo, ciąłem w jedną stronę potem w drugą - może coś się zahaczyło. Na błonę kładę pasek starej kliszy i dopiero docisk i po tym jedzie nóż - tu się nic nie zarysowało.
To chyba zaledwie namiastka rozmycia z tego staruszka... Tu było f16, a poniżej pełna dziura czyli f 3,8 (nie patrzcie na paprochy )
Od razu uprzedzam pytania: na negatywie nie widać tych poprzecznych pasków.