Jak z kopi cyfrowej. zrobić negatyw

Problemy z doborem materiału, naświetlaniem w ciężkich warunkach.

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

stella208
-#
Posty: 4
Rejestracja: 13 sie 2021, 11:46

Jak z kopi cyfrowej. zrobić negatyw

Post autor: stella208 »

Dzień dobry.
Jestem tu nowy, ale fotografią zajmuję się ponad 30 lat .
Mam straszny problem , kolega dał mi do zeskanowania 3 negatywy czarno-białe 6 x 6 /tematy 40 letnie nie do odzyskania/
Kolega pracuje w Anglii - wraca za 3 miesiące.
Wszystko poszło dobrze / kopia cyfrowa super/, tylko sprzątaczka wywaliła 2 negatywy/ Całą noc i dzień szukałem tych negatywów w śmietniku , niestety przepadły.
Zdobyłem nawet taki sam aparat Yashica, nawet takie same filmy.
Zrobiłem fotografie A4 z kopi cyfrowej, zrobiłem zdjęcia na Yashica, próbowałem też Pentacon TL z mieszkiem.
Nowy Negatyw po powtórnym skanowaniu / Epson 700 /w porównaniu z jednym ocalałym negatywem , wychodzi beznadziejnie.
co mogę jeszcze zrobić ?
Myślę jeszcze o ploterze i mega wielkich odbitkach, którym zrobię fotografie, by mieć niby oryginalny negatyw??
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
4Rider
-#
Posty: 5997
Rejestracja: 19 kwie 2018, 12:34
Lokalizacja: Warmia
Kontakt:

Jak z kopi cyfrowej. zrobić negatyw

Post autor: 4Rider »

stella208 pisze: 13 sie 2021, 12:36 Proszę o pomoc.
Najpierw zwolnij sprzątaczkę, a później pomyślimy 8-)

Wydaje mi się że najlepiej byłoby je wyświetlić projektorem na idealnym ekranie,
aparat na statywie w odległości około 3 metrów (dostosować wielkość wyświetlaną by wypełniała cały kadr)
przysłona 16 i najpierw próbny film by określić idealny czas naświetlania, wyjdzie na pewno lepiej niż kopia z kopii kopii
czyli lepiej niż reprodukcja wydruku, bo pomijamy jedno kopiowanie, a wyświetlony obraz będzie jakościowo lepszy.

Podobną metodę stosowałem dawno temu do kopiowania filmów 8mm na VHS.