Jakie są Wasze ulubione negatywy do światła błyskowego?

Praca w studio fotograficznym - problemy i wasze doswiadczenia

Moderatorzy: rbit9n, Michał Kowalski, Jerzy, zladygin

filozof97
-#
Posty: 369
Rejestracja: 13 lis 2010, 23:30
Lokalizacja: Siemiatycze
Płeć:

Post autor: filozof97 »

trochę odkopię, ale w moim subiektywnym uczuciu, najładniej, najmilej z lampą zachowywał się Koczkodan Gold 200 znany też jako FarbWelt. Najlepsze w jego zachowaniu było to, że dawał wyłącznie dominantę purpurową i nie było dużo zabawy z filtrami. A kolory twarzy wychodziły zauważalnie lepiej niż na superii 200. inna sprawa, że wolę golda od superii.
Awatar użytkownika
norbss
-#
Posty: 92
Rejestracja: 03 kwie 2008, 21:34
Lokalizacja: rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: norbss »

filozof97 pisze:trochę odkopię, ale w moim subiektywnym uczuciu, najładniej, najmilej z lampą zachowywał się Koczkodan Gold 200 znany też jako FarbWelt. Najlepsze w jego zachowaniu było to, że dawał wyłącznie dominantę purpurową i nie było dużo zabawy z filtrami. A kolory twarzy wychodziły zauważalnie lepiej niż na superii 200. inna sprawa, że wolę golda od superii.
I to jest informacja. Dzięki.
Awatar użytkownika
rbit9n
-# jr admin
Posty: 4866
Rejestracja: 07 mar 2007, 21:18
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: rbit9n »

a mnie się podobał kodak profoto 100 (aka XL?). on jest sam w sobie żółtawy i przez to lampa nie daje zniebieszczenia, takiego jakie zdarza się czasem na fuji.
"You smell that? Do you smell that? Phenidone, son. Nothing else in the world smells like that. I love the smell of phenidone in the morning."
Lieutenant Colonel William "Bill" Kilgore


zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Awatar użytkownika
nord
-#
Posty: 1612
Rejestracja: 04 mar 2009, 21:24
Lokalizacja: faceci są z marsa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: nord »

nie z własnego doświadczenia, ale z zasłyszenia.

fuji pro 160 ns i npl. podobno ładnie rysują kolory.
filozof97
-#
Posty: 369
Rejestracja: 13 lis 2010, 23:30
Lokalizacja: Siemiatycze
Płeć:

Post autor: filozof97 »

Czy to są dwa różne materiały? Słyszałem, że to gold na niemiecki rynek- i w sumie to całkiem prawdopodobne. W chwili obecnej nie mam ani golda ani farbwelta, ale kasety zdają się być identyczne i chyba mają tę samą numerację. Możliwe, że FarbWelt minimalnie bardziej idzie w czerwienie.... Ale w zasadzie różnie z tym bywa. Mi i to i to zachowywało w zasadzie tak samo, nie porównywałem ustawiania dwóch aparatów obok siebie i naświetlania wg. tych samych nastaw, ale przy zbliżonych scenach było podobnie.
michalkruk
-#
Posty: 203
Rejestracja: 13 gru 2011, 11:23
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: michalkruk »

Ani Kodak ani Fuji nie robią już niczego zbalansowanego na światło sztuczne.

Kiedyś do E-6 obie firmy robiły 64T, a do C-41 była Portra 100T, mam jeszcze jedna ostatnią rolke w zamrazalniku, hlip..
Awatar użytkownika
rbit9n
-# jr admin
Posty: 4866
Rejestracja: 07 mar 2007, 21:18
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: rbit9n »

michalkruk pisze:Ani Kodak ani Fuji nie robią już niczego zbalansowanego na światło sztuczne.
ale autorowi chodzi o elektronowe światło błyskowe, a nie z angielska zwane tungsteny.
"You smell that? Do you smell that? Phenidone, son. Nothing else in the world smells like that. I love the smell of phenidone in the morning."
Lieutenant Colonel William "Bill" Kilgore


zemsta toxycznego fotomutanta flickr
michalkruk
-#
Posty: 203
Rejestracja: 13 gru 2011, 11:23
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: michalkruk »

Wiem, ale kilka wątków później rozmowa zeszła o "T"
dak
-#
Posty: 45
Rejestracja: 11 lip 2018, 06:21

Jakie są Wasze ulubione negatywy do światła błyskowego?

Post autor: dak »

michalkruk pisze:Ani Kodak ani Fuji nie robią już niczego zbalansowanego na światło sztuczne.
Jeśli można, CineStill 800T jest zbalansowany na światło sztuczne. A jest to nic innego jak Kodak Vision 3.
zaphod
-#
Posty: 476
Rejestracja: 21 lut 2010, 20:37
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Kontakt:

Jakie są Wasze ulubione negatywy do światła błyskowego?

Post autor: zaphod »

dak pisze: 29 gru 2019, 12:47 Jeśli można, CineStill 800T jest zbalansowany na światło sztuczne. A jest to nic innego jak Kodak Vision 3.
Ale Kodak nie produkuje tego jako materiał fotograficzny.
F100 + C33 + 45D + AF10 Super
shredderr
-#
Posty: 225
Rejestracja: 28 cze 2015, 18:22
Lokalizacja: Koszalin
Płeć:

Jakie są Wasze ulubione negatywy do światła błyskowego?

Post autor: shredderr »

zaphod pisze: 26 sty 2020, 17:38
dak pisze: 29 gru 2019, 12:47 Jeśli można, CineStill 800T jest zbalansowany na światło sztuczne. A jest to nic innego jak Kodak Vision 3.
Ale Kodak nie produkuje tego jako materiał fotograficzny.
Błony mammograficzne, klisze rtg też nie są produkowane jako materiał fotograficzny. I co z tego ? :-P
Awatar użytkownika
4Rider
-#
Posty: 4346
Rejestracja: 19 kwie 2018, 12:34
Lokalizacja: Warmia
Kontakt:

Jakie są Wasze ulubione negatywy do światła błyskowego?

Post autor: 4Rider »

shredderr pisze: 26 sty 2020, 18:34
zaphod pisze: 26 sty 2020, 17:38
dak pisze: 29 gru 2019, 12:47 Jeśli można, CineStill 800T jest zbalansowany na światło sztuczne. A jest to nic innego jak Kodak Vision 3.
Ale Kodak nie produkuje tego jako materiał fotograficzny.
Błony mammograficzne, klisze rtg też nie są produkowane jako materiał fotograficzny. I co z tego ? :-P

Racja :!:

Na pohybel fiksacji funkcjonalnej :mrgreen:
".... plemiona skazane na sto lat samotności nie mają już drugiej szansy na ziemi."
Galeria 4R: https://www.flickr.com/photos/4rider
ODPOWIEDZ