Cambo SCN

Wszystko o aparatach, akcesoriach, sprzęcie ciemniowym.

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

Stan1965
-#
Posty: 4
Rejestracja: 31 gru 2018, 18:44

Cambo SCN

Post autor: Stan1965 »

Witam.
Jestem nowy na forum, nie jestem nowy w kwesti fotografi analogowej, ale w tym temacie jestem totalnie zielony. Chodzi mi mianowicie o duzy format i obiektywy do duzego formatu. Jestem od paru dni posiadaczem Cambo SCN 2, naszla mnie taka ochota i kupilem go. Duzy format zawsze mnie pociagal i postanowilem to zrealizowac w koncu. Aparat jest bez obiektywu. Mam mieszane uczucia co do dalszych krokow tj wybor kaset i formatu. Mam wybor. Albo kupie kasety 4x5 albo pojde w 6x9 cm film zwojowy. Zastanawiam sie nad filmem zwojowym tylko z jednego powodu. Jest nim powiekszalnik. Nie bede mial nigdy na 4x5 format, mam natomiast Dursta M800.
Pytanie jakie obiektywy do architektury czy pejzazu. Chodzi mi o pomoc w doborze obiektywow. Mysle ze dla formatu odpowiednim obiektywem jest np Nimkor w 150 mm albo jego odpowiednik (jako standardowy lub odpowiednik standardowego ) natomiast przy formacie 6x9 cm bedzie to W 10tmm. Prosze o pomoc.
Awatar użytkownika
Henry
-#
Posty: 1041
Rejestracja: 24 sty 2008, 19:00
Lokalizacja: Olsztyn

Cambo SCN

Post autor: Henry »

Pod rollkasete znajdź jakąś 90-tkę o odpowiednim kryciu.

Swoją drogą jak masz aparat to i odbitki nim możesz zrobić.
zladygin
-# mod
Posty: 1583
Rejestracja: 02 gru 2014, 16:59
Lokalizacja: Zakopane/Jordanów/
Kontakt:

Cambo SCN

Post autor: zladygin »