Fotografia tradycyjna to nie jest wyłącznie Zenit z Filem czy tam Elwą, to również Nikon 90X z SB 26!
I zdecydowanie wolę 500CM od Lubitiela czy innego Brilanta.
Lampa Minolta blokuje aparat
Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski
Lampa Minolta blokuje aparat
- nie ma chyba bardziej analogowej lampy do analogowej fotografii niż metz 60ct Osobliwie to pracuje na wprost - gdyż wielkość samego odbłyśnika to 5 na 10 cm czyli więcej niż "kubełki" zakładane na zwykłe lampy. Pięknie pracuje z odbicia - bo się obraca na wszystkie strony i daje mocno wydłużony na boki strumień światła - można jednocześnie odbić światło od sufitu i od ściany z boku a pod parasolem, czy w plenerze - bo ma pierońską ale kontrolowaną moc (na przykład model ct4 ma w trybie manualnym regulację od pełnej mocy do 1/250 co 1/3 działki).
Lampa Minolta blokuje aparat
Ja też wolę, chyba każdy woli.
Ale Start też może być, tudzież mieszek składany Zeissa albo Beier tudzież Agfa czy Franka,
albo i Dynax 4 - bardzo wygodny i bezpieczny.
Ale narzędzie to didaskalia - z braku Leica Smena czasem wystarczy i 1/60 wraz z f:8 - jak mówią złej baletnicy, ect...
A już zupełnie nie rozumiem czemu koniecznie chce mi się przypiąć jakiegoś Zenita i to na dodatek z dopiętym fleszem
Ale Koledzy to jak na barykady, a mnie barykady już nudzą...
... porque las tribus condenadas a cien años de soledad ya no tienen una segunda oportunidad en la tierra.
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
Lampa Minolta blokuje aparat
Równie, a może nawet bardziej analogowy, choćby z racji wieku jest BRAUN 410 VC. Podobnie jak w Metz'u (mam również nieco słabszy model Metz'a - 40CT4) obracany, duży odbłyśnik, z odwracanym rozpraszaczem dla ogniskowych poniżej 35 mm i regulacją energii błysku - od pełnej do 1/64 - dwójkowo!BW pisze: ↑19 paź 2018, 21:50 - nie ma chyba bardziej analogowej lampy do analogowej fotografii niż metz 60ct Osobliwie to pracuje na wprost - gdyż wielkość samego odbłyśnika to 5 na 10 cm czyli więcej niż "kubełki" zakładane na zwykłe lampy. Pięknie pracuje z odbicia - bo się obraca na wszystkie strony i daje mocno wydłużony na boki strumień światła - można jednocześnie odbić światło od sufitu i od ściany z boku a pod parasolem, czy w plenerze - bo ma pierońską ale kontrolowaną moc (na przykład model ct4 ma w trybie manualnym regulację od pełnej mocy do 1/250 co 1/3 działki).
Lampa Minolta blokuje aparat
Rozebrałem lampę na czynniki pierwsze poczyściłem, poprawiłem podejrzane luty bez rezultatu, pożyczyłem na przyszły tydzień trochę lepszy miernik od mojego, i zobaczymy co będzie.
Tak tak, zastanawiam się czy nie wyrzucić całego sprzętu i nie zacząć malować węglem w jaskini.
Uśmiałem się. To według Ciebie ile powinienem dać za 40 letnią lampę? 1000? 2000?technik219 pisze: ↑17 paź 2018, 21:47Tanie mięso psy jedzą.
Lampa jest uszkodzona, może jakieś wewnętrzne zwarcie.
Mógłbyś napisać dlaczego twierdzisz że lampa jest uszkodzona a nie aparat?
Jak już mam takie grono to zapytam o jeszcze jedną rzecz, zamówiłem filtry multigrade Ilforda 89x89mm, w swoim krokusie 66 color mam szufladę o wymiarach 75x75mm, wiem że filtry można dociąć ale porównując koszt filtrów i wartość powiększalnika chyba najlepszym wyborem będzie przerobienie szuflady, wtedy zachowam sobie filtry nienaruszone a krokus nie wiadomo jak długo u mnie zagości.
Co o tym myślicie?
I jeszcze jedno pytanie, do papieru ILFORD DELUXE MG IV RC jaki filtr do lampy będzie najlepszy?
C-01 pomarańczowy matowy
C-08 oliwkowy jasny
GB3 oliwkowy
F-08 ciemniowy oliwkowy
Mam jeszcze jakiś czerwony ale nie ma oznaczeń.
Lampa Minolta blokuje aparat
No tak znalazł się następny naiwny (tylko proszę się nie obrażać, bo nie taki mój zamiar), a już po samym brzmieniu mego cytowanego powtórnie tekstu wyraźnie czuć że albo prowokacja, albo jakiś oszołom pisał personifikując zamknięty mechanizm, ewentualnie żartem pachnie, ale w pierwszym, drugim czy trzecim wypadku na serio bym się nie brał
Cóż, ale faktem jest że za fleszem nie przepadam, ale w skrajnych przypadkach użyłem, na ten przykład z żółtym filtrem naświetlając slayd do sztucznego w dziennym ludzi fotografując średnim miechem o czym pisałem swego czasu na łamach AT okraszając okolicznościowymi obrazkami. Cóż więcej grzechów nie pamiętam, oprócz jeszcze jednego kopiując autoportret pięciokrotny i inne takie bajery na większym miechu, ale również statyw i czas T był jednocześnie w użyciu, ale to błędy młodości za co o wybaczenie proszę...
A malując w jaskini warto użyć czegoś trwalszego niźli węgiel idąc za przykładem niektórych wczesnych kultur masowych, dodam jeszcze że propagowanie (nad)używania błyskania czy to po oczach czy też po suficie nie wspominając już o lesie stoi w sprzeczności do edukacji estetycznej w permanentnym rozwoju osobowości.
... porque las tribus condenadas a cien años de soledad ya no tienen una segunda oportunidad en la tierra.
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est