Kiev 88 - pierwszy film

Problemy z doborem materiału, naświetlaniem w ciężkich warunkach.

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

grafzero
-#

Kiev 88 - pierwszy film

Post autor: grafzero »

Witam
przyznam szczerze, ze jestem świeży w fotografii analogowej. Właśnie wywołałem pierwszy film z Kieva 88 - Rollei PAN 25 120 mm. Niestety wszystkie kadry są zupełnie ciemna nie licząc niewielkiego jasnego punktu na środku. Co się stało? Czy to źle założony film? Kwestia wywoływania? Czy wada aparatu?
Awatar użytkownika
matti_1989
-#
Kontakt:

Post autor: matti_1989 »

Prawdopodobnie źle założyłeś film, ten niewielki jasny punkt to to co wpadło przez tył kasetki (podgląd nr. klatki).
Chyba, że w podglądzie widoczne były numery klatek, wtedy przyczyna inna.
Ostatnio zmieniony 24 maja 2011, 09:11 przez matti_1989, łącznie zmieniany 1 raz.
grafzero
-#

Już tłumaczę: (mam nadzieję, ze to właśnie źle założony film był przyczyną ;) film zakładałem jeszcze bez instrukcji. Wsadziłem go w taki sposób, że po wykorzystaniu i zdjęciu kasetki na wierzchu był papier ochronny. Jak rozumiem blokował on swiatło wpadające od obiektywu, bo powiniene znajdowac się po wewnetrznej stronie ?
Awatar użytkownika
matti_1989
-#
Kontakt:

grafzero pisze:Wsadziłem go w taki sposób, że po wykorzystaniu i zdjęciu kasetki na wierzchu był papier ochronny.
Popatrz sobie na instrukcje których jest dużo w sieci. Przy poprawnie nawiniętym filmie będzie widać kropeczki itp. w wizjerze ścianki. Trzeba tak długo przewijać aż pojawi się nr 1. Przewijasz już na zamkniętej ściance. Aha i warto kontrolować czy kolejne numerki są widoczne podczas robienia zdjęć bo czasami kiev lubi nakładać klatki.
grafzero
-#

Bardzo dziekuję za radę. Już pierwszy filmik z youtube uświadomił mi, ze film faktycznie włożyłem źle.
choć co ciekawe numery klatek pojawiały się i przesuwały bez problemu.
Ale nic to, z następnym filmem będę mądrzejszy ;)
Raz jeszcze dziękuję :)
Awatar użytkownika
matti_1989
-#
Kontakt: