JohnH pisze: ↑03 lut 2020, 09:44
FOMIE 200 13x18cm i od razu zaniżyłem czułość do ISO160
widzisz różnicę na czarnobiałym filmie naświetlanym o 1/3 EV obficiej?
różnicy nie może zobaczyć chyba że jest Foto_Bogiem.
Poza tym tą Fomę Mistycy i Agnostycy na AT ocenili na 80 ASA - sprawdziłem mieli rację.
Najlepiej wychodzi w kontrastowych wywojkach pyro, u mnie w PMK.
[test na 135, 120 i 9x12 - w czasach testowych oczywiście ]>
witojcie ponownie
... porque las tribus condenadas a cien años de soledad ya no tienen una segunda oportunidad en la tierra.
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider<- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
J.A. pisze: ↑03 lut 2020, 16:26
widzisz różnicę na czarnobiałym filmie naświetlanym o 1/3 EV obficiej?
@J.A. Chciałbym się usprawiedliwić, że moje początkowe ustawienie czułości FOMY 200 na ISO 160 wynikało tylko z tego, że gdzieś w internetach to przeczytałem. Trochę powalczę przy tej czułości w różnych warunkach oświetleniowych i zobaczę co wyjdzie. Może trzeba będzie zejść jeszcze niżej - czas pokaże.
J.A. pisze: ↑03 lut 2020, 16:26
widzisz różnicę na czarnobiałym filmie naświetlanym o 1/3 EV obficiej?
No właśnie. Dodatkowo, jeśli wezmiemy pod uwagę to, że w wielu migawkach czasy są wyskalowane co 1EV, a w obiektywach skala przysłony też co 1EV to ciekawe jak te 1/3 EV różnicy "wyegzekwować". Szczególnie jeśli korzystamy z zewnętrznego światłomierza (o tych cyfrowych co wskazują z dokładnością do 1/10 EV nie wspomnę).
Aż zabrałem wczoraj rolkę malucha tej 200ki pod powiększalnik. Dostałem w gratisie do zamówienia papierów w fomie, wypstrykałem w ubiegłym roku w skrajnie różnych warunkach, w dodatku zenitem - czasy jak zawiało. Obrazki, mimo przewołania filmu, ze względu na część klatek, faktycznie mają swój urok i plastykę. Jednak na 2/3 filmu jest czarny deszcz niestety. Na 18x24 na niektórych kadrach nie rzuca się w oczy. Ale to tyle co można dobrego powiedzieć.