ciemnia w kotłowni
Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski
ciemnia w kotłowni
zladigin - mi w poprzedniej ciemni też to nie robiło - ale miałem matowe ściany po 2-3 metry od powiększalnika, a tu mam bojler błyszczący tuż obok
---------------------------
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
-
- -# mod
- Posty: 1640
- Rejestracja: 02 gru 2014, 16:59
- Lokalizacja: Zakopane/Jordanów/
- Kontakt:
ciemnia w kotłowni
Swoją pomalowałem na szaro i matowo, w ogóle jest w ciemnych tonach, choć z jednej strony, i to blisko, mam dość jasną naświetlarkę UV. Więc może jednak jestem ślepy.
A tak na marginesie - ostatnio przymaskowałem papier pod powiększalnikiem białym pudełkiem od papieru ilforda - nie dość, że zaświetliło mi brzeg zdjęcia, to jeszcze całkiem czytelnie odwzorował się napis z boku pudełka.
A tak na marginesie - ostatnio przymaskowałem papier pod powiększalnikiem białym pudełkiem od papieru ilforda - nie dość, że zaświetliło mi brzeg zdjęcia, to jeszcze całkiem czytelnie odwzorował się napis z boku pudełka.
Zbyszek >>> https://500px.com/zladygin
ciemnia w kotłowni
zobacz pare postów wyżej - był pasek zadymiony, że największy ślepiec by zobaczył :). nawet macając emulsję paluchami by dało się wyczuć :D
---------------------------
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
ciemnia w kotłowni
zladygin, zależy od otoczenia powiększalnika. O ile dobrze widzę na zdjęciu w Twojej ciemni nie ma w bezpośrednim sąsiedztwie dużych białych odbijających powierzchni, a u kal800 jest.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
ciemnia w kotłowni
Dobra, fartuszki potestowane.
I tak - @aka - nie, nie robiłem testów, bo wyszło mi, że mniej czasu mi zejdzie na wykonanie fartuszków niż robienie testu. I faktycznie - okazało się, że po poprzedniej ciemni mi został taki duży fartuch, który mi służył do zaciemnienia otworów wentylacyjnych w drzwiach łazienki, więc wystarczyło parę ruchów nożyczkami, naklejenie rzepa na powiększalnik i gotowe - całość może 15 min. Przyjąłem założenie, że jeżeli zakryję jedyne źródło światła w ciemni, jakim jest karetka powiększalnika, to sprawa się rozwiąże, ale o tym za chwilę.
Przy ekspozycji 45 sek. pasek jest, ale mega delikatny, ledwo go widać, przy 20 sek. jest kompletnie niewidoczny. Na tym zdjęciu gdzie się pojawił, mam fragment w kadrze w strefie X. Porównam ten fragment z nienaświetlonym papierem (przykrytym maskownicą) oraz tym ledwo zaświetlonym paskiem. Jeżeli ten fragment będzie tak jak nienaświetlony kawałek papieru, problemu nie ma i sprawa zakończona, w przeciwnym wypadku będę kombinował dalej.
Jak włączam powiększalnik przy zakrytym obiektywie, to widzę kompletną ciemność, z kolei podczas właściwego naświetlania, widzę światło odbite na suficie i na ścianie. Podejrzewam, że jest to światło odbite od maskownicy i być może to jest przyczyna...
I tak - @aka - nie, nie robiłem testów, bo wyszło mi, że mniej czasu mi zejdzie na wykonanie fartuszków niż robienie testu. I faktycznie - okazało się, że po poprzedniej ciemni mi został taki duży fartuch, który mi służył do zaciemnienia otworów wentylacyjnych w drzwiach łazienki, więc wystarczyło parę ruchów nożyczkami, naklejenie rzepa na powiększalnik i gotowe - całość może 15 min. Przyjąłem założenie, że jeżeli zakryję jedyne źródło światła w ciemni, jakim jest karetka powiększalnika, to sprawa się rozwiąże, ale o tym za chwilę.
Przy ekspozycji 45 sek. pasek jest, ale mega delikatny, ledwo go widać, przy 20 sek. jest kompletnie niewidoczny. Na tym zdjęciu gdzie się pojawił, mam fragment w kadrze w strefie X. Porównam ten fragment z nienaświetlonym papierem (przykrytym maskownicą) oraz tym ledwo zaświetlonym paskiem. Jeżeli ten fragment będzie tak jak nienaświetlony kawałek papieru, problemu nie ma i sprawa zakończona, w przeciwnym wypadku będę kombinował dalej.
Jak włączam powiększalnik przy zakrytym obiektywie, to widzę kompletną ciemność, z kolei podczas właściwego naświetlania, widzę światło odbite na suficie i na ścianie. Podejrzewam, że jest to światło odbite od maskownicy i być może to jest przyczyna...
---------------------------
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
ciemnia w kotłowni
To by musiało być światło podwójnie odbite - od maskownicy w sufit i z powrotem. No dziwne, ale skoro w poprzedniej ciemni było ok to ściany/sufit (bojler pomijam) podejrzane są. W sumie - zaskoczenie nie małe

ciemnia w kotłowni
No światło też rykoszetem wali jak widać 

... porque las tribus condenadas a cien años de soledad ya no tienen una segunda oportunidad en la tierra.
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
ciemnia w kotłowni
Oczywiście przysłaniasz margines światła poza powierzchnią naświetlanego zdjęcia?
od 24x36 po 18x24 + szkiełko i oko
ciemnia w kotłowni
Zaraz sprawdzę czy problem zadymienia całości występuje. Muszę tylko zeskrobać foty z szyby. Dam znać
Sent from my iPad using Tapatalk Pro
---------------------------
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
ciemnia w kotłowni
Chyba się nie ma czym przejmować - na zdjęciach występuje totalna biel, przynajmniej ja nie jestem w stanie pod szkłem powiększającym i ostrym świetle skumać, czy highlight'y na zdjęciach odpowiadają nienaświetlonej próbce czy tej przydymionej. Jeszcze coś tam pokombinuję przy okazji, może uda mi się znaleźć ten mikrowyciek, ale w porównaniu ze stanem poprzednim jest widoczna poprawa.
Tak przy okazji - musiałem niedokładnie wodę usunąć z jednego zdjęcia i mam paskudny zaciek na barycie - coś się da z tym jeszcze zrobić, czy do powtórki?
Tak przy okazji - musiałem niedokładnie wodę usunąć z jednego zdjęcia i mam paskudny zaciek na barycie - coś się da z tym jeszcze zrobić, czy do powtórki?
---------------------------
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
ciemnia w kotłowni
woda + szkło jeszcze raz rozumiem?
---------------------------
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
ciemnia w kotłowni
No to doktoratu nie będziekal800 pisze: ↑11 sty 2020, 13:16 Chyba się nie ma czym przejmować - na zdjęciach występuje totalna biel, przynajmniej ja nie jestem w stanie pod szkłem powiększającym i ostrym świetle skumać, czy highlight'y na zdjęciach odpowiadają nienaświetlonej próbce czy tej przydymionej. Jeszcze coś tam pokombinuję przy okazji, może uda mi się znaleźć ten mikrowyciek, ale w porównaniu ze stanem poprzednim jest widoczna poprawa.
