Baryt ciepłotonowy

Ciemnia fotograficzna - Wszystko o własnoręcznych doświadczeniach z wykonywaniem powiększeń

Moderatorzy: rbit9n, zladygin, Michał Kowalski, Jerzy

Awatar użytkownika
Ozmin
-#
Posty: 277
Rejestracja: 25 lis 2015, 16:41
Lokalizacja: Warszawa, Gdańsk

Baryt ciepłotonowy

Post autor: Ozmin »

Hej,
Szukam barytu ciepłotonowego. Dobre opinie ma Ilford FB Warmtone, ale niestety jest ciężki do zdobycia.
Jaki papier i wywoływacz byście mi polecili? Co myślicie o Fomatone classic? Zależy mi na subtelnych ciepłych tonach.
Instagram
Hasselblad: 500C/M, 553ELX, XPAN
Durst: M70, M805, L1200 z Heiland LED i Splitgrade system
Jerzy23
-#
Posty: 248
Rejestracja: 05 cze 2015, 20:23
Lokalizacja: Poznań

Baryt ciepłotonowy

Post autor: Jerzy23 »

Foma classic + PQ universal + toner selenowy

Ta kombinacja daje glebsze cieple tony niz MG Warmtone w dedykowanym wywoływaczu i jest tansza.
jerzywierzbicki.com
LD
-#
Posty: 511
Rejestracja: 20 kwie 2009, 12:43

Post autor: LD »

Ozmin pisze:Hej,
Szukam barytu ciepłotonowego. Dobre opinie ma Ilford FB Warmtone, ale niestety jest ciężki do zdobycia.
Jaki papier i wywoływacz byście mi polecili? Co myślicie o Fomatone classic? Zależy mi na subtelnych ciepłych tonach.
Jeżeli ma to być wersja błyszcząca to polecam Fomatone MG131 + ID78
Awatar użytkownika
rbit9n
-# jr admin
Posty: 5622
Rejestracja: 07 mar 2007, 21:18
Lokalizacja: Rajsze
Kontakt:

Baryt ciepłotonowy

Post autor: rbit9n »

fomatone jest dobry i tani, ale ma dwie wady. w porównaniu z ciepłymi ilfordem i orientalem ma ewidentnie żółtawą emulsję, co nie jest czasami takie złe, a po drugie trafiają się takie wypusty, że emulsja sama się łuszczy w wywoływaczu, głównie 542-II.

zerknij sobie do mojego albumu na ipernity, w którym są skany powiększeń, są tam wszystkie trzy papiery, głównie wołane w kodaku D-166.
"Cítíte to? Cítíte to? Fenidon, synku. Nic jinýho na světě takhle nevoní. Zbožňuju vůni fenidonu po ránu."
Podplukovník William "Bill" Kilgore


zemsta toxycznego fotomutanta flickr
ajsikel
-#
Posty: 336
Rejestracja: 01 gru 2008, 01:30
Kontakt:

Baryt ciepłotonowy

Post autor: ajsikel »

rbit9n pisze: fomatone jest dobry i tani, ale ma dwie wady. w porównaniu z ciepłymi ilfordem i orientalem ma ewidentnie żółtawą emulsję, co nie jest czasami takie złe, a po drugie trafiają się takie wypusty, że emulsja sama się łuszczy w wywoływaczu, głównie 542-II.

zerknij sobie do mojego albumu na ipernity, w którym są skany powiększeń, są tam wszystkie trzy papiery, głównie wołane w kodaku D-166.
Uzywam classic 132, w sumie polmat, bardzo piekny papier, natomiast strasznie delikatny i plukanie nawet 30min powoduje czesto wlasnie delikatne zlazenie emulsji na bokach... To jedyny mankament. Poza tym, wolam w ID78 i ta kombinacja jest piekna.
https://www.instagram.com/zone_lll/
lity bromoleje czarne białe i takie inne ...
LD
-#
Posty: 511
Rejestracja: 20 kwie 2009, 12:43

Baryt ciepłotonowy

Post autor: LD »

rbit9n pisze:fomatone jest dobry i tani, ale ma dwie wady. w porównaniu z ciepłymi ilfordem i orientalem ma ewidentnie żółtawą emulsję, co nie jest czasami takie złe, a po drugie trafiają się takie wypusty, że emulsja sama się łuszczy w wywoływaczu, głównie 542-II.

zerknij sobie do mojego albumu na ipernity, w którym są skany powiększeń, są tam wszystkie trzy papiery, głównie wołane w kodaku D-166.
Faktycznie zapomniałem dodać o podłożu. Co do Orientala to mam jeszcze sprowadzony z USA i też ma podłoże jak Fomatone, lekko żóltawe. Z białym podłożem jest Variotone Adoxa. Stopień ocieplenia można regulować rozcieńczeniem wywoływacza. Z tym papierem ID78 rozcieńczam 1+3.
Co do łuszczenia to na tyle papieru co przerobiłem to nic takiego nie zdarzyło mi się nigdy, piszę oczywiście o Fomatone MG131.
ajsikel
-#
Posty: 336
Rejestracja: 01 gru 2008, 01:30
Kontakt:

Baryt ciepłotonowy

Post autor: ajsikel »

Obrazek

Fomatone 132 + ID 78
https://www.instagram.com/zone_lll/
lity bromoleje czarne białe i takie inne ...
Jerzy23
-#
Posty: 248
Rejestracja: 05 cze 2015, 20:23
Lokalizacja: Poznań

Baryt ciepłotonowy

Post autor: Jerzy23 »

Fomatone jest fajny, ale tylko jak poddamy go kąpieli w tonerze selenowym. Inaczej będzie wpadał w zielonkawy odcień co widać na zdjęciu w poprzednim poście.

Ilford Warmtone jest pod tym względem znacznie lepszy, choć przy okazji znacznie mniej reaguje na toner selenowy i ten ostatni może być stosowany tylko w celu poprawienia archiwalnościi, a niekoniecznie do zmiany tonalności odbitki.
jerzywierzbicki.com
ajsikel
-#
Posty: 336
Rejestracja: 01 gru 2008, 01:30
Kontakt:

Baryt ciepłotonowy

Post autor: ajsikel »

Jerzy23 pisze: Fomatone jest fajny, ale tylko jak poddamy go kąpieli w tonerze selenowym. Inaczej będzie wpadał w zielonkawy odcień co widać na zdjęciu w poprzednim poście.

Ilford Warmtone jest pod tym względem znacznie lepszy, choć przy okazji znacznie mniej reaguje na toner selenowy i ten ostatni może być stosowany tylko w celu poprawienia archiwalnościi, a niekoniecznie do zmiany tonalności odbitki.
Jerzy, to prawda. Ten zielonkawy odcien jest ewidentny. To wlasnie zresztą byl powód dla ktorego wybieram Fomatone i wybralem wczesniej.
Natomiast tą intensywność zielonkawej czerni wlasnie reguluję rozcienczeniem wyw.pozytywowego. Ten sam Fomatone wywolany w wiekszym steżeniu jest ewidentnie czarniejszy, lekko nawet czarno brunatny. Ale to moje odczucia i jak mówilem wczesniej, pasuje mi to idealnie.
https://www.instagram.com/zone_lll/
lity bromoleje czarne białe i takie inne ...
Awatar użytkownika
rbit9n
-# jr admin
Posty: 5622
Rejestracja: 07 mar 2007, 21:18
Lokalizacja: Rajsze
Kontakt:

Baryt ciepłotonowy

Post autor: rbit9n »

możliwe jest, że delikatniejszą emulsję mają papiery półmatowe. z tego co pamiętam, błysk był bardzo wytrzymały. znosił nawet klejenie emulsją do szyby.

zielonkawe czernie nie występują w przypadku D-166. Gevaert G.262 już lekko wpadał w zieleń, mimo że też ciepłotonowy.
"Cítíte to? Cítíte to? Fenidon, synku. Nic jinýho na světě takhle nevoní. Zbožňuju vůni fenidonu po ránu."
Podplukovník William "Bill" Kilgore


zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Jerzy23
-#
Posty: 248
Rejestracja: 05 cze 2015, 20:23
Lokalizacja: Poznań

Baryt ciepłotonowy

Post autor: Jerzy23 »

toner selenowy nawet w większym rozcieńczeniu 1+10 albo 1+20 załatwiał sprawę zielonkawego odcienia. Odbitki szły ewidentnie w czekoladowy brąz.

Ja selenuje wszystkie baryty jakie robię, więc się akurat zielonkawym odcieniem Fomatone nie przejmuję.
jerzywierzbicki.com
Awatar użytkownika
Ozmin
-#
Posty: 277
Rejestracja: 25 lis 2015, 16:41
Lokalizacja: Warszawa, Gdańsk

Baryt ciepłotonowy

Post autor: Ozmin »

Jerzy23 pisze: Odbitki szły ewidentnie w czekoladowy brąz.
I o takie coś mi chodziło.
Dziękuję Wam za pomoc.
Instagram
Hasselblad: 500C/M, 553ELX, XPAN
Durst: M70, M805, L1200 z Heiland LED i Splitgrade system
Awatar użytkownika
rbit9n
-# jr admin
Posty: 5622
Rejestracja: 07 mar 2007, 21:18
Lokalizacja: Rajsze
Kontakt:

Baryt ciepłotonowy

Post autor: rbit9n »

trzy papiery w kodaku D-166:

Obrazek
"Cítíte to? Cítíte to? Fenidon, synku. Nic jinýho na světě takhle nevoní. Zbožňuju vůni fenidonu po ránu."
Podplukovník William "Bill" Kilgore


zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Awatar użytkownika
J.A.
-#
Posty: 10282
Rejestracja: 11 maja 2011, 15:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Baryt ciepłotonowy

Post autor: J.A. »

Zawsze uważałem, że ciepły ton ma mić obraz, a nie reszta. Ta forma wygląda okropnie.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
Awatar użytkownika
rbit9n
-# jr admin
Posty: 5622
Rejestracja: 07 mar 2007, 21:18
Lokalizacja: Rajsze
Kontakt:

Baryt ciepłotonowy

Post autor: rbit9n »

dobra jest do infektów, wtedy nie widać, że ma barwę kości słoniowej.

Obrazek
S-ilford-mgw


Obrazek
S-fomatone-542-II
"Cítíte to? Cítíte to? Fenidon, synku. Nic jinýho na světě takhle nevoní. Zbožňuju vůni fenidonu po ránu."
Podplukovník William "Bill" Kilgore


zemsta toxycznego fotomutanta flickr
ODPOWIEDZ