Widzieliście?

Ciemnia fotograficzna - Podzielcie się receptami wywoływaczy i efektami ich użycia z różnymi negatywami - mile widziane skany ;)

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, Michał Kowalski, slawoj, zladygin

Adams
-#
Posty: 548
Rejestracja: 12 mar 2007, 15:28
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

Widzieliście?

Post autor: Adams » 20 maja 2020, 17:02

Zeiss I(N)ikon
http://www.nano-beauty.pl
pozdr
Adam

Awatar użytkownika
pelovsky
-#
Posty: 555
Rejestracja: 22 sie 2008, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk stolica Kaszub
Płeć:

Widzieliście?

Post autor: pelovsky » 20 maja 2020, 18:52

40 dolarów USD za 1l to plus cło i VAT u nas będzie kosztowało pewnie 1,5x tyle. A jeśli za Tetenala trzeba zapłacić 200zł za 2,5l, to jakich cudów by ten CineStill nie produkował, to ja wysiadam :-D

Adams
-#
Posty: 548
Rejestracja: 12 mar 2007, 15:28
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

Widzieliście?

Post autor: Adams » 21 maja 2020, 07:35

pelovsky pisze:
20 maja 2020, 18:52
40 dolarów USD za 1l to plus cło i VAT u nas będzie kosztowało pewnie 1,5x tyle. A jeśli za Tetenala trzeba zapłacić 200zł za 2,5l, to jakich cudów by ten CineStill nie produkował, to ja wysiadam :-D
Cena ceną ale te cuda :-)
Zeiss I(N)ikon
http://www.nano-beauty.pl
pozdr
Adam

zaphod
-#
Posty: 466
Rejestracja: 21 lut 2010, 20:37
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Kontakt:

Widzieliście?

Post autor: zaphod » 21 maja 2020, 11:02

Adams pisze:
21 maja 2020, 07:35
Cena ceną ale te cuda
Czytałem gdzieś pierwsze testy (na emulsive.org? Nie jestem pewien). Chwalili, zwłaszcza wersję dynamic chrome, ale patrząc po zdjęciach tych cudów w stosunku do Tetenala nie widziałem. Ot, dobrze wywołane slajdy. I robili tylko Ektachrome, nie wiadomo jak to pracuje z materiałami Fuji. Jeśli mam zapłacić za to dwie stówy za wywołanie 16 rolek, to wolę zapłacić dwie stówy za Colortec i wywołać 30.
F100 + C33 + 45D + AF10 Super

Adams
-#
Posty: 548
Rejestracja: 12 mar 2007, 15:28
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

Widzieliście?

Post autor: Adams » 21 maja 2020, 11:40

Mnie ciekawi wersja T a dynamic chrome to po przykładach nie bardzo rozumiem zalety, inna kolorystyka na tych przykładach.
Zeiss I(N)ikon
http://www.nano-beauty.pl
pozdr
Adam

Awatar użytkownika
pelovsky
-#
Posty: 555
Rejestracja: 22 sie 2008, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk stolica Kaszub
Płeć:

Widzieliście?

Post autor: pelovsky » 21 maja 2020, 13:36

gdzieś widziałem jako opis tego wynalazku, że dynamic chrome ma dawać większą pojemność (w EV) sceny. Ale moje zaufanie do wynalazków CineStill i testów, które oni prezentują jest naprawdę ograniczone, traktuję to raczej jako hipsteriadę fotografii srebrowej.

zaphod
-#
Posty: 466
Rejestracja: 21 lut 2010, 20:37
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Kontakt:

Widzieliście?

Post autor: zaphod » 21 maja 2020, 19:09

pelovsky pisze:
21 maja 2020, 13:36
gdzieś widziałem jako opis tego wynalazku, że dynamic chrome ma dawać większą pojemność (w EV) sceny. Ale moje zaufanie do wynalazków CineStill i testów, które oni prezentują jest naprawdę ograniczone, traktuję to raczej jako hipsteriadę fotografii srebrowej.
No też mi się to wydaje ściemą. Tetenal i Fuji robią chemię do E6 od lat i nagle wchodzi cinestill cały na biało i wyciąga ze slajdów głębię tonalną, której nikt w nich dotąd nie osiągnął.
F100 + C33 + 45D + AF10 Super

Awatar użytkownika
J.A.
-#
Posty: 7355
Rejestracja: 11 maja 2011, 14:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Płeć:
Kontakt:

Widzieliście?

Post autor: J.A. » 21 maja 2020, 19:40

zaphod pisze:
21 maja 2020, 19:09
pelovsky pisze:
21 maja 2020, 13:36
gdzieś widziałem jako opis tego wynalazku, że dynamic chrome ma dawać większą pojemność (w EV) sceny. Ale moje zaufanie do wynalazków CineStill i testów, które oni prezentują jest naprawdę ograniczone, traktuję to raczej jako hipsteriadę fotografii srebrowej.
No też mi się to wydaje ściemą. Tetenal i Fuji robią chemię do E6 od lat i nagle wchodzi cinestill cały na biało i wyciąga ze slajdów głębię tonalną, której nikt w nich dotąd nie osiągnął.
Nie zauważyłem, czy na zagranicznych forach, ale na naszych od pl.rec.foto zaczynając królował mit wstępnego moczenia, dającego jakoby wzrost gęstości maksymalnej i co za tym idzie pojemności tonalnej.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"

zaphod
-#
Posty: 466
Rejestracja: 21 lut 2010, 20:37
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Kontakt:

Widzieliście?

Post autor: zaphod » 21 maja 2020, 19:56

Nigdy nie moczyłem wstępnie slajdów, ale może durny jestem.
F100 + C33 + 45D + AF10 Super

Awatar użytkownika
J.A.
-#
Posty: 7355
Rejestracja: 11 maja 2011, 14:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Płeć:
Kontakt:

Widzieliście?

Post autor: J.A. » 21 maja 2020, 21:08

Bo tego się nie robi, ale mit jest szeroko rozpowszechniony.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"

Awatar użytkownika
Imperitus
-#
Posty: 1213
Rejestracja: 01 sie 2018, 23:11
Lokalizacja: Toruń
Płeć:

Widzieliście?

Post autor: Imperitus » 21 maja 2020, 22:14

J.A. pisze:
21 maja 2020, 21:08
Bo tego się nie robi, ale mit jest szeroko rozpowszechniony.
He, jak machanie wkładami polaroida po wyjęciu z aparatu :mrgreen:
"Ludzie, którzy nie potrzebują innych ludzi, potrzebują innych ludzi, by im okazywać, że są ludźmi, którzy nie potrzebują innych ludzi."
Terry Pratchett – Maskarada

Awatar użytkownika
pelovsky
-#
Posty: 555
Rejestracja: 22 sie 2008, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk stolica Kaszub
Płeć:

Widzieliście?

Post autor: pelovsky » 22 maja 2020, 08:17

J.A. pisze:
21 maja 2020, 19:40
mit wstępnego moczenia, dającego jakoby wzrost gęstości maksymalnej i co za tym idzie pojemności tonalnej.
Namoczenie wstępne emulsji na pewno zmienia czas, w którym wywoływacz cz-b dociera w pierwszej kąpieli do każdej z warstw światłoczułych, więc zmienia wynikowy balans kolorów no i efektywny czas wywoływania pierwszego jako takiego. Ale jaki to ma niby wpływ na pojemność tonalną, to jest poza moim zrozumieniem :-D

Awatar użytkownika
J.A.
-#
Posty: 7355
Rejestracja: 11 maja 2011, 14:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Płeć:
Kontakt:

Widzieliście?

Post autor: J.A. » 22 maja 2020, 09:14

pelovsky pisze:
22 maja 2020, 08:17
Ale jaki to ma niby wpływ na pojemność tonalną, to jest poza moim zrozumieniem
Nie tylko Twoim.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"

ODPOWIEDZ