Zakupy w Azji [i nie tylko]

Czyli Korex po godzinach w ciemni ;)

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

Dyletant
-#
Posty: 112
Rejestracja: 11 sty 2021, 15:51

Zakupy w Azji [i nie tylko]

Post autor: Dyletant »

Od dzisiaj wszystkie zakupy spoza UE, nawet te do 22 € obłożone podatkiem VAT.
Awatar użytkownika
4Rider
-#
Posty: 5997
Rejestracja: 19 kwie 2018, 12:34
Lokalizacja: Warmia
Kontakt:

Zakupy w Azji [i nie tylko]

Post autor: 4Rider »

Dyletant pisze: 01 lip 2021, 11:09 Od dzisiaj wszystkie zakupy spoza UE, nawet te do 22 € obłożone podatkiem VAT.
No ja zdążyłem ze wszystkimi zakupami - pewnie na razie ;-)

A i właśnie przyszła paczka z Ameryki (wszystkie domiary płaci się przy zakupie) -
podróż trwała 14 dni - obsługa poczta USA (i to 2 razy wysyłane jak w GB), a w Europie DPD -
a dla odmiany ja wysłałem małą paczkę do USA PP 13 maja i do tej pory jeszcze nie dotarła :shock:

Jest to kolejny blamaż PP i kolejny dowód, że obce poczty koperują z DPD (lub rzadziej z DHL), a nie z PP.
... porque las tribus condenadas a cien años de soledad ya no tienen una segunda oportunidad en la tierra.
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est 🐺
Dyletant
-#
Posty: 112
Rejestracja: 11 sty 2021, 15:51

Zakupy w Azji [i nie tylko]

Post autor: Dyletant »

Zawsze jest tracking i można zweryfikować czy to wina PP czy też zagranicznego kontrahenta. Wiem, że wysyłałem paczkę do Chin bądź Hongkongu i po 4 dniach została odnotowana jak przyjęta przez organ tychże a do adresata dotarła po dalszych 3 tygodniach.
aka
-#
Posty: 5563
Rejestracja: 11 maja 2017, 09:36
Lokalizacja: Warszawa

Zakupy w Azji [i nie tylko]

Post autor: aka »

4Rider pisze: 01 lip 2021, 11:14 obsługa poczta USA (i to 2 razy wysyłane jak w GB), a w Europie DPD
No bo miałeś wysyłkę z usługą ebaja "Global Shipping Program".
aka
-#
Posty: 5563
Rejestracja: 11 maja 2017, 09:36
Lokalizacja: Warszawa

Zakupy w Azji [i nie tylko]

Post autor: aka »

Dyletant pisze: 01 lip 2021, 11:54 Zawsze jest tracking i można zweryfikować czy to wina PP czy też zagranicznego kontrahenta.
Nie zawsze. Często jest dziura np. wysyłka pocztą z kraju nadania i 3 tygodnie nic, a potem przyjęcie w WER PP. Podobnie bywa gdy zamieszane są różne firmy kurierskie. Tu raczej nie ma mowy o winie, tylko takim, a nie innym czasie realizacji.
Ze śledzenia, autentyczne:
Wysłanie przesyłki 2021-04-20 10:44 MALPENSA LONATE POZZOLO
Przyjęto w Polsce 2021-05-06 15:30 WER Warszawa
Awatar użytkownika
4Rider
-#
Posty: 5997
Rejestracja: 19 kwie 2018, 12:34
Lokalizacja: Warmia
Kontakt:

Zakupy w Azji [i nie tylko]

Post autor: 4Rider »

aka pisze: 01 lip 2021, 14:00
4Rider pisze: 01 lip 2021, 11:14 obsługa poczta USA (i to 2 razy wysyłane jak w GB), a w Europie DPD
No bo miałeś wysyłkę z usługą ebaja "Global Shipping Program".
No oczywiście, zawsze tak mam z GB, to myślałem że z USA też tak zawsze, bo to tylko w tych dwóch krainach działa ...

Ale no bo że 2 razy, czy no bo że DPD?
... porque las tribus condenadas a cien años de soledad ya no tienen una segunda oportunidad en la tierra.
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est 🐺
Awatar użytkownika
mrek
-#
Posty: 2337
Rejestracja: 07 mar 2007, 03:17
Lokalizacja: Kraków

Zakupy w Azji [i nie tylko]

Post autor: mrek »

Dyletant pisze: 01 lip 2021, 11:54 Zawsze jest tracking i można zweryfikować czy to wina PP czy też zagranicznego kontrahenta.
No nie zawsze. Paczka z Chin odbiła się od drzwi moich sąsiadów (błędny adres) i PP umywa ręce. Nie ma śladu polskiego trackingu. Znam nr nadawczy z Chin, po reklamacji podali mi tracking Deutsche Post ale ten numer wpisany w trackim PP kończy się miłym komunikatem "nie mamy pana płaszcza i co mi pan zrobi".
Tracking zagraniczny wykazuje zwrot przesyłki do Niemiec. Z kolei wypełnienie formularza reklamacji przesyłki zagranicznej w Deutsche Post kończy się... niczym. Formularz nie podaje żadnego ticket, od wielu dni żadna odpowiedź nie przychodzi. Gdzie ta ich mityczna solidność?
Nie pracuje któryś z kolegów w DP? :)
od 24x36 po 18x24 + szkiełko i oko
aka
-#
Posty: 5563
Rejestracja: 11 maja 2017, 09:36
Lokalizacja: Warszawa

Zakupy w Azji [i nie tylko]

Post autor: aka »

mrek pisze: 01 lip 2021, 15:44 Nie ma śladu polskiego trackingu.
Nie ma bo przesyłka nie była z opcją śledzenia. Chińczycy wysyłają za free( ;-) ) i podają swój, chiński, numer przesyłki, ale to nie znaczy, że PP prowadzi detaliczna ewidencję takich przesyłek. Tu dzisiejszy przykład:
"Free shipping Poland Economy SpeedPAK from China/Hong Kong/Taiwan Estimated between Thu. Jul. 22 and Thu. Aug. 26"
Numer będzie, chiński i tyle. Na 100% nie będzie śledzenia w PP, będzie awizo w skrzynce i wycieczka na pocztę. No chyba, że listonosz się pomyli. :mrgreen:
Awatar użytkownika
Ozmin
-#
Posty: 263
Rejestracja: 25 lis 2015, 16:41
Lokalizacja: Warszawa, Gdańsk

Zakupy w Azji [i nie tylko]

Post autor: Ozmin »

Ja właśnie się kopię z odprawą celną przesyłki z Japonii. Te zmiany od 1 lipca to porażka dla mnie.
Szanowny Kliencie.

Prosimy o odpowiedź na wcześniej wysłaną wiadomość e-mail, celem przygotowania i dokonania odprawy celnej.

dotarła do nas przesyłka numer #### .


Agencja Celna DHL dokona w Pana/i imieniu formalności celnych. W tym celu prosimy o :

1. Skan/print screen zamówienia z serwisu aukcyjnego/sklepu internetowego – powinna być widoczna informacja: Co składa się na cenę, np. shipping, insurance itp.,oraz dane Klienta (np. login/nazwisko).

UWAGA: Zamówienie w wersji mobilnej ze SMARTPHONA nie wystarcza z uwagi na brak danych zamawiającego. Potrzebne jest zamówienie z wersji komputerowej

UWAGA 2:W przypadku zamówienia z ALIEXPRESS prosimy o skan zakładki ORDER oraz FINANCIAL

2. Skan potwierdzenia płatności za towar z banku/ konta PayPall/ksero paragonu.

3. Informację,
- Co jest zawartością paczki?
- Z jakiego materiału?
- Do czego służy?

4. Przesłanie e-mailem zwrotnym wypełnionego oświadczenia zgodnie z poniższą treścią:

OŚWIADCZENIE

Ja(imię i nazwisko) ……………………………………
Świadomy odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań wynikającej z artykułu 233 Kodeksu Karnego oświadczam, iż biorę pełną odpowiedzialność za przesyłkę AWB …………… (numer w temacie maila)

Przesyłka jest kierowana do mnie i będzie wykorzystywana przeze mnie w celach prywatnych i nie będzie przedmiotem obrotu handlowego. Zawartością w/w przesyłki jest/ są ………………………… ………………………………………………………………………………….
Za towar wraz z przesyłką zapłacono dokładnie kwotę …………..Zobowiązuję się również pokryć wszelkie należności celno-podatkowe. Towar nie podlega CITES.


5. Informację, czy transport przesyłki jest już opłacony. Jeśli tak, to poprosimy o fakturę
z widocznymi warunkami wg INCOTERMS (prawidłowo określone warunki dostawy to np. DAP Warszawa/CPT Katowice) lub fakturę ze wskazanym kosztem za transport.
W przypadku braku nowej faktury zostaną doliczone koszty statystyczne wg stawek IATA.

6. Skan faktury (w Excelu lub PDF), na której jest widoczny poprawny płatnik.


7. Skan faktury (w Excelu lub PDF), na której jest widoczna nazwa i adres nadawcy.



8. Sprawdzenie, czy wartość towaru podana na fakturze jest prawidłowa i zgodna z zamówieniem.
Zapytanie wynika z faktu, iż na liście przewozowym AWB jest zadeklarowana wyższa kwota. Prosimy
o wyjaśnienie czy prawidłowa powinna być zadeklarowana kwota z listu przewozowego czy z faktury?

Prosimy o dokładną weryfikację tej wartości z faktury. Ewentualne korekty po zgłoszeniu są płatne zgodnie z cennikiem.

Pragniemy poinformować, że z dniem 1 stycznia 2021 roku nastąpiła aktualizacja usług celnych. Szczegóły i wysokość opłat pobieranych przez DHL Express znajdziecie Państwo w Cenniku usług międzynarodowych DHL.
WAŻNE:Szanowny Kliencie pamiętaj, że od 4 dnia po przylocie naliczamy koszty magazynowania zgodnie z cennikiem.

WAŻNE:W przypadku nie otrzymania w ciągu 10 dni ww. dokumentów, przesyłka będzie musiała być odesłana do nadawcy.
Instagram
Hasselblad: 500C/M, 553ELX, XPAN
Durst: M70, M805, L1200
Awatar użytkownika
4Rider
-#
Posty: 5997
Rejestracja: 19 kwie 2018, 12:34
Lokalizacja: Warmia
Kontakt:

Zakupy w Azji [i nie tylko]

Post autor: 4Rider »

Ozmin pisze: 05 lip 2021, 11:16 odprawą celną przesyłki
Zamawiaj z opcją wysyłki EMS - trwa to trochę dłużej, ale wszelkie formalności automatycznie dokona za Ciebie PP,
zgodnie z załączoną fakturą do przesyłki.
... porque las tribus condenadas a cien años de soledad ya no tienen una segunda oportunidad en la tierra.
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est 🐺
Awatar użytkownika
Ozmin
-#
Posty: 263
Rejestracja: 25 lis 2015, 16:41
Lokalizacja: Warszawa, Gdańsk

Zakupy w Azji [i nie tylko]

Post autor: Ozmin »

Dzięki za podpowiedź :-)
Instagram
Hasselblad: 500C/M, 553ELX, XPAN
Durst: M70, M805, L1200
Awatar użytkownika
4Rider
-#
Posty: 5997
Rejestracja: 19 kwie 2018, 12:34
Lokalizacja: Warmia
Kontakt:

Zakupy w Azji [i nie tylko]

Post autor: 4Rider »

Ozmin pisze: 05 lip 2021, 11:25 Dzięki za podpowiedź :-)
Tą podpowiedź serwuję już od lat prawie trzech ;-)

Ostatnią przesyłkę miałem z Japonii jednak przez DHL Ex - dotarła w połowie czerwca -
ale to sprzedający nawalił i w ramach przeprosin wysłał mi jako gift - dotarła jak zwykła przesyłka z EU :-)
... porque las tribus condenadas a cien años de soledad ya no tienen una segunda oportunidad en la tierra.
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est 🐺
aka
-#
Posty: 5563
Rejestracja: 11 maja 2017, 09:36
Lokalizacja: Warszawa

Zakupy w Azji [i nie tylko]

Post autor: aka »

Ozmin pisze: 05 lip 2021, 11:16 Ja właśnie się kopię z odprawą celną przesyłki z Japonii. Te zmiany od 1 lipca to porażka dla mnie.
Nic nowego tu nie ma. Tak było, jest i najpewniej będzie. No chyba, że Japonia wstąpi do UE ;-)
4Rider pisze: 05 lip 2021, 11:21 ale wszelkie formalności automatycznie dokona za Ciebie PP
Zrobi to samo co inne firmy kurierskie/spedycyjne (poprosi o dokumenty zakupu i jeszcze naliczy opłatę za usługę ok. 20 zł)."Cud nad Wisłą" polega na tym, że PP odpuszczała sobie dotychczas naliczanie należnych opłat za przesyłki o stosunkowo niewielkiej wartości. Doświadczenie jest takie, że do kwoty +/- 100 USD sobie (i nam) odpuszczali. Dlaczego? Tego nie wie nikt... Firmy kurierskie tego nie praktykują. A w ogóle, to już o tym wszystkim było tyle razy w tym wątku. Udanych zakupów!
Awatar użytkownika
4Rider
-#
Posty: 5997
Rejestracja: 19 kwie 2018, 12:34
Lokalizacja: Warmia
Kontakt:

Zakupy w Azji [i nie tylko]

Post autor: 4Rider »

aka pisze: 05 lip 2021, 11:54 Zrobi to samo co inne firmy kurierskie/spedycyjne (poprosi o dokumenty zakupu i jeszcze naliczy opłatę za usługę ok. 20 zł).
Skoro nic się nie zmieniło jak piszesz z dokumentami, to nie wiem skąd ten wniosek.
Zamawiałem też aparaty w cenie 300-400$ i owszem płaciłem wszelkie domiary, ale wszelkie formalności załatwiała PP
i paczkowy przynosił paczkę wraz z gotowymi dokumentami celnymi i trzeba było tylko je opłacić przy odbiorze przesyłki.
... porque las tribus condenadas a cien años de soledad ya no tienen una segunda oportunidad en la tierra.
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est 🐺
aka
-#
Posty: 5563
Rejestracja: 11 maja 2017, 09:36
Lokalizacja: Warszawa

Zakupy w Azji [i nie tylko]

Post autor: aka »

4Rider pisze: 05 lip 2021, 12:09 Zamawiałem też aparaty w cenie 300-400$ i owszem płaciłem wszelkie domiary, ale wszelkie formalności załatwiała PP
i paczkowy przynosił paczkę wraz z gotowymi dokumentami celnymi i trzeba było tylko je opłacić przy odbiorze przesyłki.
Widocznie UC uznał, że dokument dołączony do przesyłki jest wystarczający/wiarygodny. Ja dostawałem list polecony z potwierdzeniem odbiory z UC przy WER PP z prośbą o przesłanie skanów dokumentów zakupu. Pisałem już, ale powtórzę - dostałem przesyłkę z CH o wartości podlegającej naliczeniu VAT, opieczętowaną pieczęcią UC i opłat nie było. Praktyka bywa różna, prawo jest jedno. Dla jasności - zniesienie limitu 22 Euro dla wolnego obrotu bez naliczania VAT (od 1 lipca 2021) zawdzięczamy UE.
ODPOWIEDZ