Wybór papieru.
Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski
Wybór papieru.
Zakres czasów Smeny może Ci łatwo się skończyć jeśli będziesz chciał focić przy słonecznej pogodzie na 400 Iso, ja bym raczej poszedł w 100, najlepiej dobierać negatyw do warunków w jakich planujesz, lub będziesz zmuszony robić zdjęcia. 400 będzie dobry do lekko zachmurzonej aury, Smena symbol oferuje najkrótszy czas 1/250 sekundy a przy słonecznej pogodzie będziesz zmuszony mocno przymknąć obiektyw, 16 to nadal może być mało i negatyw będzie dramatycznie prześwietlony. Znasz już parametry nastawu ekspozycji i ograniczenia jakie nakłada na Ciebie Smena- proponuję sugerować się tym właśnie
"Ludzie, którzy nie potrzebują innych ludzi, potrzebują innych ludzi, by im okazywać, że są ludźmi, którzy nie potrzebują innych ludzi."
Terry Pratchett – Maskarada
Terry Pratchett – Maskarada
Wybór papieru.
Pomiar punktowy na nasłonecznionym asfalt
400 ISO f16 czas 1/250. Nie jest tak źle.
400 ISO f16 czas 1/250. Nie jest tak źle.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
Wybór papieru.
A jak jest z kontrastowością tego filmu? Papier o gradacji normalnej nie przeszkodzi przy wywoływaniu fotografii?
Wybór papieru.
No i stary przepis: dzień "normalny" - niebo średno-zachmurzone, między godzina po świcie, a godzina przed zachodem: 100ASA_1/60_f:8-11 - całe Lomo na tym jedzie do tej pory

... porque las tribus condenadas a cien años de soledad ya no tienen una segunda oportunidad en la tierra.
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
Wybór papieru.
Kontrast zależy przede wszystkim od sceny i w czym wywołasz. Sama foma 400 nie jest jakaś mega kontrastowa, o wiele bardziej trzeba uważać z Fomapanem 100. Ale bardzo dużo zależy od powyższych
"Ludzie, którzy nie potrzebują innych ludzi, potrzebują innych ludzi, by im okazywać, że są ludźmi, którzy nie potrzebują innych ludzi."
Terry Pratchett – Maskarada
Terry Pratchett – Maskarada
Wybór papieru.
Więc, jeżeli dobrze zrozumiałem, papier stałogradacyjny o gradacji normalnej powinien być odpowiedni tak?
Wybór papieru.
techroot, jak naświetlisz negatyw normalnie- ani kontrastowo ani płasko, wywołasz w wywoływaczu normalnym, to jak najbardziej powinien wystarczyć, ale pamiętaj że normal Fomy jest bardziej twardy niż normalny
"Ludzie, którzy nie potrzebują innych ludzi, potrzebują innych ludzi, by im okazywać, że są ludźmi, którzy nie potrzebują innych ludzi."
Terry Pratchett – Maskarada
Terry Pratchett – Maskarada
Wybór papieru.
Dziękuję za odpowiedź! Już o gradacji fomy normalnej była mowa
A co do wywoływacza negatywowego to będzie chyba klasyk: Kodak D-76.

Ostatnio zmieniony 26 kwie 2020, 13:44 przez techroot, łącznie zmieniany 1 raz.
Wybór papieru.
Tak więc: bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi. W poniedziałek zamawiam chemię, papier i film.
Pozdrawiam
Techroot
Pozdrawiam

Techroot
Wybór papieru.
Dwa pytania. Na jaką moc masz ustawioną Mirę?
I drugie: kiedy była ta zmiana, po czym poznać nowe Varianty Fomy?
Wczoraj pracowałem na Ilfordzie przy pomarańczowej jasności (moc lampy na 5 lub 6) i z ciekawości wyjąłem kawałek Foma Variant 111. Zaczerniła się po dość krótkiej ekspozycji.
Dla Fomy przestawiam lampę na kolor czerwony i już nie jest tak różowo (pomarańczowo).
od 24x36 po 18x24 + szkiełko i oko
Wybór papieru.
Mocy nie pamiętam, bo lampę mam na suficie, a to pierwsza (jeszcze prototypowa wersja), a sufit wysoko. Napisz do Artura on ma wszystkie dane w jakich była testowana.
Nie wiem kiedy była ta zmiana, ale tu na Korexie Robert o niej pisał.
Nie wiem kiedy była ta zmiana, ale tu na Korexie Robert o niej pisał.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
Wybór papieru.
Tematr dlugi a ja po roku wraca, czytac
BARYT stalogradacyjny. POTEM dopiero mutligrade. Wiecej się nauczysz i na zawsze bedziesz wiedziec, że stalogradacyjny baryt to jest cud! Bierz poki jest Ilford Galerie - teraz tylko w jednym kontrascie - 3 ale mozesz go pociagac z G1.5 do prwie G4.

BARYT stalogradacyjny. POTEM dopiero mutligrade. Wiecej się nauczysz i na zawsze bedziesz wiedziec, że stalogradacyjny baryt to jest cud! Bierz poki jest Ilford Galerie - teraz tylko w jednym kontrascie - 3 ale mozesz go pociagac z G1.5 do prwie G4.

Wybór papieru.
Powodzenia w ciemni. I nie zrażaj się ewentualnymi niepowodzeniami, bo raczej nie sposób ich uniknąć.
[/quote]
Witam!
Chciałbym tylko poinformować, że dzisiaj rano wywołałem pierwszy negatyw (Fomapan 200/24) i z 26 naświetlonych klatek wyszło mi niestety tylko 11. Reszta klatek przezroczysta. Co mogło być powodem? Jak chwilę podumałem, to pomyślałem że może to być od tego, że w czasie wkładania filmu do koreksu film mi się przyciął i mógł się przykleić jakoś jeden do drugiego. Czy moja hipoteza jest słuszna? Czy ta ilość klatek to zły wynik?
Pozdrawiam
Techroot
Wybór papieru.
techroot, gdyby negatyw się skleił to byłby nieprzezroczysty, jeśli widzisz w tym miejscu napisy to znaczy że film w ogóle się nie naświetlił, a jeśli nie ma napisów to znaczy że się nie wywołał i tylko utrwalił. Pewnie że mniej niż połowa klatek to zły wynik
"Ludzie, którzy nie potrzebują innych ludzi, potrzebują innych ludzi, by im okazywać, że są ludźmi, którzy nie potrzebują innych ludzi."
Terry Pratchett – Maskarada
Terry Pratchett – Maskarada
Wybór papieru.
A ja uważam, że wynik jest dobry. Prawie połowa pierwszych zdjęć wyszła.
Ale poważnie.
techroot, za mało danych. Pokaż zdjęcie negatywu. Jaki aparat, czy raczej pewny i działający, czy jakiś szemrany.

Ale poważnie.
techroot, za mało danych. Pokaż zdjęcie negatywu. Jaki aparat, czy raczej pewny i działający, czy jakiś szemrany.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"