Jak masz czas to i owszem, a jak hasselblada to raczej norma. Dobry pomiar punktowy i AE Lock (albo jak tam się to nazywa tu i ówdzie) i czego więcej potrzeba? OM-4T(i) mierzy do 8 ekspozycji punktowo i ustala średnią - manualnie to zajmuje kupę czasu. A czasem i pomiar matrycowy się przydaje i jest nie do pobicia.
Wybór analoga.
Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski
Wybór analoga.
Wybór analoga.
j/waka pisze: ↑11 lut 2020, 15:17Jak masz czas to i owszem, a jak hasselblada to raczej norma. Dobry pomiar punktowy i AE Lock (albo jak tam się to nazywa tu i ówdzie) i czego więcej potrzeba? OM-4T(i) mierzy do 8 ekspozycji punktowo i ustala średnią - manualnie to zajmuje kupę czasu. A czasem i pomiar matrycowy się przydaje i jest nie do pobicia.
do zabaw służy poważniejszy format, 36 klatek manualnie? - musiałbym powozem jeździć - że mi taka analogia wpadnie

... porque las tribus condenadas a cien años de soledad ya no tienen una segunda oportunidad en la tierra.
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
Wybór analoga.
U mnie w manualnej minolcie automatyka działa tak, że ustawiam sobie przesłonę, a światłomierz świeci chyba 3 diodami w zakresie czasu, który jest OK w danych warunkach. Jak mam tryb A, to po prostu pstrykam i koniec, a jak mam tryb manualny, to dodatkowo dioda z ustawionym czasem migocze, a wybór czasu mam pod palcem, więc wystarczy zgrać migoczącą diodę pod wskazanie światłomierza, co zajmuję sekundę, a pozwala świadomie ustawić czas w dolnym czy górnym wskazaniu światłomierza. Żadna filozofia. Matryca? Nie dziękuję ;)
---------------------------
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
Wybór analoga.
Zaraz tam matryca


Ja wychwalam tylko tryb A i blokadę AE i to wsio - a i ostatnio Data Back jako element do kompozycji dodany

... porque las tribus condenadas a cien años de soledad ya no tienen una segunda oportunidad en la tierra.
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
Wybór analoga.
@4rider - mi chodziło przede wszystkim o szybkość i dokładność AF, która w budżetowych puszkach działała tak sobie - przynajmniej jeżeli chodzi o tanie nikony, które miałem w łapach. Matrycowego pomiaru nie używam z zasady - albo CW albo Spot. Pomiar matrycowy opiera się na algorytmach, a tym nie wierzę jak psom ;)
@aka - Minolta X700
@aka - Minolta X700
---------------------------
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
Wybór analoga.
Ja też nie wierzę algorytmom ale jak Psom
A preferncje mam zbliżone do Twoich, by nie pisać o identycznych bo to zawsze niezbyt dobrze brzmi

A preferncje mam zbliżone do Twoich, by nie pisać o identycznych bo to zawsze niezbyt dobrze brzmi

... porque las tribus condenadas a cien años de soledad ya no tienen una segunda oportunidad en la tierra.
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
Wybór analoga.
Ja w maluchu uzywam CF1n. Ale pomiar i tak robie zewnetrznym. Ale w razie w ma wszystko co trzeba. Polecam. Szkla 42 robia jak zle z nim 

Wybór analoga.
@aka - masz rację, pomyliłem z X300s, w którym wybrany czas migał w wizjerze - to był mój pierwszy aparat i w sumie na nim zrobiłem najwięcej fotek, a X700 kupiłem już później, stąd pomyłka.
---------------------------
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
Wybór analoga.
Bo jest metalowy a tak bylo w zapytaniuaka pisze:Jeszcze raz, dla mniej kumatych
To po co CF1? Coś prostszego by wystarczyło, nie?

A tak powaznie to i ae1 wystarczy ale ja lubie hiendowe sztuki.
W zasadzie odpowiedz padla w pierwszej linijce. Temat rzeka. Na poczatek wszystko co jest sprawne i niezawodne bedzie dobre
Edit
Mialem na mysli ze szkla 42 robia z canonem wspaniale (tlumaczenie dla mniej kumatych

Bo moj jezyk polski jest kumaty inaczej
Wybór analoga.
Mi chodziło o wygodę korygowania czasu. No tak, w X300 jest pokrętło "pod palcem" i jest ok - dobry patent. W X700 to raczej ciężkawo. Niezle jest w Pentaksie ME Super - dwa przyciski "pod palcem". Większość modeli SLR ma, jak mawiał pewien serwisant "wieżę czasów" dość niewygodną do ustawiania czasów z wizjerem przy oku, a niektóre jeszcze mają przycisk blokady. Ale X300 ma patent jak najbardziej ergonomiczny, tak mi się wydaje - minolty nie miałem żadnej w ręku.
Wybór analoga.
W Z1 (Z1p) zmieniasz czasy kółkiem pod palcem wskazującym i widzisz to w wizjerze. W "HyP" (hyperprogram) palcem wskazującym zmieniasz czas a pod kciukiem drugie kółko do zmiany przysłon. Ruch któregokolwiek powoduje automatyczne dopasowanie drugiego parametru. W "M" podobnie, tylko każde kółko ustawia parametr niezależnie. W wizjerze skala odchylenia od optymalnego naświetlenia (wg automatyki korpusu). Ale w Pentaksie trzeba się zakochać i potem wszystko jest proste i łatwe.




Fan Pentax'a.
Wybór analoga.
Według kryteriów Autora wątku - Porst Compact Reflex SP (Cosina), jedna z nielicznych lustrzanek na M42 z pomiarem uśrednionym i punktowym.