Jakie obiektywy pasują do PENTAX Spotmatic.?

Obiektywy do aparatów i powiększalników.

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

Stefanka
-#

Jakie obiektywy pasują do PENTAX Spotmatic.?

Post autor: Stefanka »

Jestem początkująca i nie mam pojęcia jakie obiektywy pasują. Jaki najlepszy Waszym zdaniem.?
Awatar użytkownika
drawa
-#

Post autor: drawa »

wszystkie z mocowaniem na gwint M 42
Jaki najlepszy Waszym zdaniem.?
MC Helios 44M-7 58 mm f / 2
Awatar użytkownika
nord
-#
Kontakt:

Post autor: nord »

najlepsze to chyba będą takumary.. ;-)
yogeeboo
-#

Re: Jakie obiektywy pasują do PENTAX Spotmatic.?

Post autor: yogeeboo »

Stefanka pisze:Jestem początkująca i nie mam pojęcia jakie obiektywy pasują. Jaki najlepszy Waszym zdaniem.?
Do tego aparatu pasują wszystkie obiektywy m42 - a jest ich ogrom. Od tanich Helisów zenitowskich do dość drogich obiektywów.

Stefanka, bez urazy ale nie ma takiej kategorii "najlepszy". O obiektywach jest mnóstwo wątków na forum i nie tylko tym. Wpisz w szukajkę m42.
Na początek tak jak pisze:
drawa pisze: MC Helios 44M-7 58 mm f / 2
- będzie idealny.

I rób zdjęcia!
REVUEFLEX SDI/Minolta 500si/Lubitel166
Joan
-#

Post autor: Joan »

Tak jak we wcześniejszych postach, ale czasem mogą być problemy z obiektywami M42 Fujinonami posiadajacymi na pierścieniu ustawienia wartości blendy taki ząbek zapewniający w niektórych modelach Fujici symulację blendy i pomiar światła przy pełnym świetle obiektywu. Ten ząbek lubi wtedy "haczyć" o body Spotmatica, można go co prawda spiłować, ale lepiej kupić inny obiektyw (Fujinony nie wiedzieć dlaczego są w cenie, a nie są nic a nic lepsze od starych NRDowskich, czy też Takumarów i ruskich).
Awatar użytkownika
trumil9
-#

Post autor: trumil9 »