Dlatego pisałem o światłomierzu spot. Mi trochę łatwiej, bo nie mając światłomierza TTL w aparacie i tak muszę to światło świadomie mierzyć, żeby określić ekspozycję.4Rider pisze: ↑18 sty 2020, 15:28To nie możliwe by było raczej, bo to lustrzanka z TTLem uśrednionym była a obiekt bardzo daleko i bez takiego filmowego światłomierza z teleobiektywem nie dałoby chyba rady. Następnie to tylko kolejne i mniej udane zdjęcie z jednej z objazdówek
warmińskich celem dokumentacji do albumu Warmińskie Opowieści, a na dodatek na przypadkowym filmie zapasowym -
pokrótce znajdźcie sobie inny przykład![]()
Durst L900
Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski
Durst L900
---------------------------
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
Durst L900
No mam teraz Fujica GW690 również oprócz M645 (+ ponad 50 innych

A Ty jaki masz światłomierz, a jaki polecasz jeśli ten Twój to jakiś super_hi_endowy

... porque las tribus condenadas a cien años de soledad ya no tienen una segunda oportunidad en la tierra.
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
Durst L900
Rzecz w tym, że scena ma jakąś rozpiętość "tonalną", to można pomierzyć, materiał cz-b ma określoną pojemność tonalną, która powiedzmy jest określona, wołanie takie lub inne zależy od decyzji autora i też ma wpływ na pojemność tonalną negatywu. To co zmierzysz pod powiększalnikiem to nie odpowiada wynikiem temu co zmierzyłeś na scenie. Papier ma swoją pojemność, a i wywoływacz robi swoje. A gdzie tu wrażenia wzrokowe fotografa (jak widział scenę) i takowe oglądającego powiększenie? I na koniec pytanie - po co maskowanie fragmentów kadru podczas naświetlania pod powiększalnikiem stosowane przez mistrzów posługujących się systemem strefowym i LF?
A co do PS to ja powątpiewam, że na zaznaczonym fragmencie działa "liniowo" tzn. koryguje całą powierzchnię o tę samą wartość na +/- np. jasność, a pod powiększalnikiem działasz na całą powierzchnię tak samo (no chyba, że maskujesz fragmenty).
Durst L900
@aka - zgoda, czasami buta nie zjesz i masz tak rozjechaną przestrzeń, że musisz dopalić selektywnie kadr pod powiększalnikiem - najprostszy przykład - masz coś w strefie III, a z kolei niebo wyskakuje w kosmos poza strefę X. Jak zejdziesz z niebem do strefy IX, to szczegół w czerni znika i ląduje poniżej 0. Można albo zjechać z gradacją do zera tracąc kontrast, albo dopalić samo niebo maskując resztę.
@4rider - Sekonic L-608 - trudno go upolować, ale lepszego nie kupisz. Jego następca - L-758 to praktycznie to samo urządzenie, ale już bez zooma.
@4rider - Sekonic L-608 - trudno go upolować, ale lepszego nie kupisz. Jego następca - L-758 to praktycznie to samo urządzenie, ale już bez zooma.
---------------------------
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
Durst L900
L-608 się różni tym, że w wizjerze pokazuje wynik pomiaru
---------------------------
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
Durst L900
Nie podoba mi się - widziałem kiedyś taki z uchwytem pistoletowym i obiektywem - Minolty chyba.
Ten Seconic jest łatwo dostępny w Japonii, ale kosztuje około 2,500 pln za mint, ten 508 o połowę tańszy.
Ten Seconic jest łatwo dostępny w Japonii, ale kosztuje około 2,500 pln za mint, ten 508 o połowę tańszy.
... porque las tribus condenadas a cien años de soledad ya no tienen una segunda oportunidad en la tierra.
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
Durst L900
Mam L-508 i L-758 ale z szerokiego zooma w zasadzie nigdy nie korzystałem, tylko max, za to wyświetlanie parametrów w okienku spota L-758 bezcenne. No i pomiarów spot więcej.
Ostatnio zmieniony 18 sty 2020, 16:53 przez mrek, łącznie zmieniany 1 raz.
od 24x36 po 18x24 + szkiełko i oko
Durst L900
Ja mam starą wersję - kupiłem na płycie CD jakieś 15 lat temu - mogę zapakować w RAR i wysłać.
... porque las tribus condenadas a cien años de soledad ya no tienen una segunda oportunidad en la tierra.
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
Durst L900
Durst L900
Masz jakiegoś fachowca? Mój L-508 nie chce się włączać i to raczej nie jest problem przycisku tylko wzbudzania elektroniki. Możesz dać namiary na fachowca?
od 24x36 po 18x24 + szkiełko i oko
Durst L900
rara koreks nie przyjmuje, tylko obrazki i PDF - daj mejla to wyślę - waży tylko 3 MB
... porque las tribus condenadas a cien años de soledad ya no tienen una segunda oportunidad en la tierra.
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
Durst L900
Fachowiec nie pomógł. Przyjął warunkowo przy okazji naprawy aparatu (światłomierzy w zasadzie nie przyjmuje). Twierdził, że coś tam zrobił i że działa na świeżej baterii. Podobno element światłoczuły działa na odkręconym do końca potencjometrze(?). Efekt jest taki, że pokazuje co chce i kiedy chce.
Wysłałem PW.