Dziwne. OM-2 S/P bez baterii działa na 1/60 oraz B.rbit9n pisze:przy braku baterii (lub przy słabej baterii) om-2n podnosi lustro i je blokuje, odcinając jednocześnie zasilanie aparatu (strona ósma instrukcji obsługi). nie wiem jak inne, ale chyba podobnie, bo w moim om-20 było tak samo.technik219 pisze:Przy braku baterii, niestety, tylko 1/60, B.
Poszukuje fajnego aparatu klasycznego
Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski
od 24x36 po 18x24 + szkiełko i oko
om-2 s/p ma migawę od om-4ti, a tam jak szczwół plamisty stoi, że elektronicznie jest regulowana ogólnie, a mechanicznie w B i 1/60s.
"Cítíte to? Cítíte to? Fenidon, synku. Nic jinýho na světě takhle nevoní. Zbožňuju vůni fenidonu po ránu."
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
- technik219
- -#
- Posty: 3353
- Rejestracja: 13 lut 2011, 20:15
- Lokalizacja: ze wsi
Blokowanie aparatu przy słabej baterii następuje wyłącznie jeśli ustawiony jest na "niebieskie czasy".Dla ustawienia manualnego (bez baterii) trzeba przełączyć pierścień czasów na czerwone 1/60 lub B przy wciśniętym "dzyngielku" po lewej stronie obiektywu u dołu. Do opuszczenia lustra służy przełącznik "battery chek/reset".
Lux mea lex
Tyle, że OM 4Ti blokuje lustro w górnym położeniu jak ma słabe baterie. Wiem bo dzięki tej usterce, wieki temu kupiłem takiego na jakimś niemieckim pchlim targu (flomarku) za 20 marek zachodnioniemieckich.
Dokładnie jak to opisał technik
Dokładnie jak to opisał technik
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
a wracając do początku wątku, to czy Praktika nie jest fajnym aparatem klasycznym ? Wymień kolego model na MTL 5B lub 50 i będziesz miał wizjer z klinami do ustawiania ostrości i czego tu więcej szukać ?
Przed zdradą małego obrazka na rzecz średniego też przerabiałem dylemat "lepszego" aparatu na film 135 , systemu który da o wiele ostrzejsze obiektywy itp.
Poszukiwania trwały z rok czasu.
Ale przypadkiem udało mi się wywołać kiedyś film ILFORD PAN F50 troszkę krócej niż podaje internet i okazało się, że obiektywy w Praktice są wystarczająco ostre (mówię o np Pentaconie 28mm) . Klatki z tego filmu są ostre jak brzytwa i nie mają widocznego ziarna nawet przy powiększeniu 30x40cm. Wychodzi na to , że tajemnica ostrych i bezziarnistych obrazów tkwi w technice wywoływania czyli w tym najsmaczniejszym know-how ciemniowym.
Nie wiem, czy robi to różnicę, czy mam obraz 30x40 z Pentakona 28mm za 100zł czy 40x50 z Jakiegoś Zeissa za 800zł. i tak większość z małego obrazka to 13x18 czy 18x24.
W efekcie i tak robię średnim formatem, ale to już inna bajka. pozdrawiam.
Przed zdradą małego obrazka na rzecz średniego też przerabiałem dylemat "lepszego" aparatu na film 135 , systemu który da o wiele ostrzejsze obiektywy itp.
Poszukiwania trwały z rok czasu.
Ale przypadkiem udało mi się wywołać kiedyś film ILFORD PAN F50 troszkę krócej niż podaje internet i okazało się, że obiektywy w Praktice są wystarczająco ostre (mówię o np Pentaconie 28mm) . Klatki z tego filmu są ostre jak brzytwa i nie mają widocznego ziarna nawet przy powiększeniu 30x40cm. Wychodzi na to , że tajemnica ostrych i bezziarnistych obrazów tkwi w technice wywoływania czyli w tym najsmaczniejszym know-how ciemniowym.
Nie wiem, czy robi to różnicę, czy mam obraz 30x40 z Pentakona 28mm za 100zł czy 40x50 z Jakiegoś Zeissa za 800zł. i tak większość z małego obrazka to 13x18 czy 18x24.
W efekcie i tak robię średnim formatem, ale to już inna bajka. pozdrawiam.
Re: Poszukuje fajnego aparatu klasycznego
Używałem kiedyś MTL-3 zawodowo. Pomimo DDR-owskiego pochodzenia, to bardzo dobry aparat. Dziś mam różne analogowe małoobrazkowce w kolekcji, ale rzadko któregoś używam. Jedynie, aby czasem przestrzelać i by się całkiem nie zastał.titomax pisze:Tak jak w temacie poszukuje jakieś fajnego wmiare dobrego aparatu klasycznego,do tej pory używałem zenita potem zamieniłem go na praktice mtl3
Po prostu się nie opłaca. Koszty spore, a efekt wcale nie lepszy, jak na przyzwoitej cyfrze.
Zdjęcia robię dziś amatorsko. Na codzień cyfra, od święta Hasek.
Moim zdaniem zachowaj Prakticę na półce i spróbuj średniaka.
Jak pisze szable, to inna i naprawdę dużo fajniejsza bajka. Jest fun

sprawdziłem moje dwa om-2n i co? oba bez baterii się blokują, żarówno w trybie automatycznym, jak i manualnym, także na wspomnianym czasie 1/60s. tylko reżym B działa. czyżby zepsute?technik219 pisze:Blokowanie aparatu przy słabej baterii następuje wyłącznie jeśli ustawiony jest na "niebieskie czasy".Dla ustawienia manualnego (bez baterii) trzeba przełączyć pierścień czasów na czerwone 1/60 lub B przy wciśniętym "dzyngielku" po lewej stronie obiektywu u dołu. Do opuszczenia lustra służy przełącznik "battery chek/reset".
"Cítíte to? Cítíte to? Fenidon, synku. Nic jinýho na světě takhle nevoní. Zbožňuju vůni fenidonu po ránu."
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Mój OM-2 pozbawiony baterii działa na B, tak samo OM-2 S/P działa na B oraz na 1/60. Więcej Olków nie pamiętam.rbit9n pisze:sprawdziłem moje dwa om-2n i co? oba bez baterii się blokują, żarówno w trybie automatycznym, jak i manualnym, także na wspomnianym czasie 1/60s. tylko reżym B działa. czyżby zepsute?technik219 pisze:Blokowanie aparatu przy słabej baterii następuje wyłącznie jeśli ustawiony jest na "niebieskie czasy".Dla ustawienia manualnego (bez baterii) trzeba przełączyć pierścień czasów na czerwone 1/60 lub B przy wciśniętym "dzyngielku" po lewej stronie obiektywu u dołu. Do opuszczenia lustra służy przełącznik "battery chek/reset".
od 24x36 po 18x24 + szkiełko i oko