Czarno białe slajdy - problem
Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski
- technik219
- -#
- Posty: 3353
- Rejestracja: 13 lut 2011, 20:15
- Lokalizacja: ze wsi
Mi nie wychodził tak wysoko, ale może za krótko wołałem w pierwszym wywoływaczu. Natomiast przy 100-200 już miałem dostateczny kontrast więc uznałem, że na 400 nie warto.
Wołam w procesie Kodako-Fotonowskim. Czyli Kodak D-19 jako wywoływacz (pierwszy poprawiany), a reszta z procesu Fotonu R-50
Wołam w procesie Kodako-Fotonowskim. Czyli Kodak D-19 jako wywoływacz (pierwszy poprawiany), a reszta z procesu Fotonu R-50
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
nie wiem jak to ma się do czułości prze wołaniu odwracalnym, ale 400S w normalnych wywoływaczach ma czułość taką jak napisał J.A.. czułość 400ASA ten film ma bodajże w D-19 - specjalnym wywoływaczu do przemysłowych błon podczerwonych. tak na marginesie.
"Cítíte to? Cítíte to? Fenidon, synku. Nic jinýho na světě takhle nevoní. Zbožňuju vůni fenidonu po ránu."
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
-
- -#
- Posty: 2
- Rejestracja: 06 paź 2013, 20:44
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Zrobiłem Superpana 200 jako slajd. Proces w całości Fotonowski. Wołałem 3 próby: 6, 6,5 oraz 7 minut. Temperatura 20°.
Na obrazku kolejno foto jako: (edytowałem post) 100, 200, 50ASA. Ze skanowania nie jestem najlepszy, na ścianie wygląda wiele lepiej. Na "ścianie" widać trakcję tramwajową ;)
Wrzucam jako ciekawostkę dla googlających.
[ Dodano: Pon 03 Mar, 2014 ]
Na obrazku kolejno foto jako: (edytowałem post) 100, 200, 50ASA. Ze skanowania nie jestem najlepszy, na ścianie wygląda wiele lepiej. Na "ścianie" widać trakcję tramwajową ;)
Wrzucam jako ciekawostkę dla googlających.
[ Dodano: Pon 03 Mar, 2014 ]
J.A. jak zrobić, żeby świecić na 200 i nie skracać wołania w kierunku powiedzmy 4 minut? Zmiana wywoływacza czy obniżać temperaturę?Ale prawidłowo naświetlony i wywołany wygląda bardzo ładnie i można go świecić na 200 ISO.
Ostatnio zmieniony 04 mar 2014, 11:14 przez kuzyn353, łącznie zmieniany 2 razy.
Im dłuższe wołanie, tym obraz będzie ciemniejszy?
No to chyba przyjąłem błędne założenia.
Tłumaczę sobie to tak:
Sole srebra zmieniają się w srebro metaliczne. Im dłuższe wołanie tym więcej tego srebra metalicznego na filmie się pojawi.
Odwracanie - usuwanie srebra metalicznego. Po dłuższym=głębszym wołaniu, na filmie zostało mniej nienaświetlonych soli , obraz pozytywowy będzie bledszy, jaśniejszy.
Tylko teraz, dla czego słabiej naświetlone klatki są jaśniejsze a nie ciemniejsze?
Mógłby mi ktoś to w kilku słowach wyłożyć? Gdzieś coś pokręciłem, choć wydawało mi się, że rozumiem
No to chyba przyjąłem błędne założenia.
Tłumaczę sobie to tak:
Sole srebra zmieniają się w srebro metaliczne. Im dłuższe wołanie tym więcej tego srebra metalicznego na filmie się pojawi.
Odwracanie - usuwanie srebra metalicznego. Po dłuższym=głębszym wołaniu, na filmie zostało mniej nienaświetlonych soli , obraz pozytywowy będzie bledszy, jaśniejszy.
Tylko teraz, dla czego słabiej naświetlone klatki są jaśniejsze a nie ciemniejsze?

Mógłby mi ktoś to w kilku słowach wyłożyć? Gdzieś coś pokręciłem, choć wydawało mi się, że rozumiem

1.
Klatka naśietlona obficiej będzie jaśniejsza. Obficiej czyli dla niższej czułości.
Klatka naświetlona słabiej, dla wyższej czułości będzie ciemniejsza.
Oczywiście obie musza być wywołane tak samo powiedzmy 6 min.
2.
Klatka naświetlona obficiej bedzie jeszcze jaśniejsza
Klatka naświetlona słabiej będzie jaśniejsza.
Przy woywołaniu przez 7 min.
I wszystko się zgadza.
Naświetlasz mocno wywołujesz krótko.
Naświetlasz słabo wywołujesz dłużej.
Przy odwrotce zasada "forsowania" jest taka sama jak przy negatywie, bo "czułość" ustalasz pierwszym wywoływaniem.
Celowo używam cudzysłowów, bo to bzdury, ale łatwiej się to ogarnia.
Klatka naśietlona obficiej będzie jaśniejsza. Obficiej czyli dla niższej czułości.
Klatka naświetlona słabiej, dla wyższej czułości będzie ciemniejsza.
Oczywiście obie musza być wywołane tak samo powiedzmy 6 min.
2.
Klatka naświetlona obficiej bedzie jeszcze jaśniejsza
Klatka naświetlona słabiej będzie jaśniejsza.
Przy woywołaniu przez 7 min.
I wszystko się zgadza.
Naświetlasz mocno wywołujesz krótko.
Naświetlasz słabo wywołujesz dłużej.
Przy odwrotce zasada "forsowania" jest taka sama jak przy negatywie, bo "czułość" ustalasz pierwszym wywoływaniem.
Celowo używam cudzysłowów, bo to bzdury, ale łatwiej się to ogarnia.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
Witam, jestem tu nowy. Zarejestrowałem się tutaj ponieważ chciałbym prosić szanownych kolegów o wykonanie dla mnie, przy okazji robienia swoich prac, dwóch klatek diapozytywowych czarno-białych. Chodzi mi o obojętnie jaki motyw, np. martwa natura lub cokolwiek innego co będzie miało zróżnicowane kolory. Ważne jest aby naświetlić jedną klatkę poprzez filtr czerwony, a drugą z dokładnie tej samej pozycji aparatu poprzez filtr zielony. Potrzebne mi to w celu doświadczalnego wykazania, że jest możliwe uzyskanie na białym ekranie w pełni kolorowego obrazu z czarnobiałych diapozytywów za pomocą dwóch rzutników i jednego monochromatycznego filtra. Czy byłby ktoś chętny?