PanF plus 50@100 minimum
Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski
PanF plus 50@100 minimum
Witajcie towarzysze!
Znalazłem w moim zapasie negatywów ten film. Został mi ostatni "średniak" i mam go w planach jutro wykorzystać. Niestety, nie dam rady świecić go na 50 ASA i będę potrzebował podciągnąć go do 100 albo 150 ASA. Czy jest taka możliwość?
Będę wołał w ID11 lub R-09 Fomy.
Proszę o pomoc
Znalazłem w moim zapasie negatywów ten film. Został mi ostatni "średniak" i mam go w planach jutro wykorzystać. Niestety, nie dam rady świecić go na 50 ASA i będę potrzebował podciągnąć go do 100 albo 150 ASA. Czy jest taka możliwość?
Będę wołał w ID11 lub R-09 Fomy.
Proszę o pomoc
- ModusOperandi
- -#
- Posty: 665
- Rejestracja: 12 gru 2010, 08:35
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
- ModusOperandi
- -#
- Posty: 665
- Rejestracja: 12 gru 2010, 08:35
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
W microphenie (stock) możesz go palić nawet na 100 ASA
Tutaj masz wszystko http://www.digitaltruth.com/devchart.ph ... empUnits=C
Tutaj masz wszystko http://www.digitaltruth.com/devchart.ph ... empUnits=C
Zasadniczo to ona słuszna jest... ta koncepcja...
- ModusOperandi
- -#
- Posty: 665
- Rejestracja: 12 gru 2010, 08:35
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
- ModusOperandi
- -#
- Posty: 665
- Rejestracja: 12 gru 2010, 08:35
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Jest tak napisane, ale R09 lepiej stosować do obróbki forsownej w dół (pull processing) z racji jego 'zaniżania' czułości materiału.
Jeżeli chcemy pchać czułość do góry (push processing) to lepiej stosować wywoływacze, które mocno 'wyzyskują' czułość materiału - moim zdaniem.
Jeżeli chcemy pchać czułość do góry (push processing) to lepiej stosować wywoływacze, które mocno 'wyzyskują' czułość materiału - moim zdaniem.
Zasadniczo to ona słuszna jest... ta koncepcja...
Wiem, że nie warto go naświetlać i forsować. Ale chcę jutro porobić zdjęcia średniakiem, a uparłem się na forsowanie w górę, bo nie mam innego filmu. Jakbym miał, to nie byłoby problemu.
Teoretycznie mógłbym spróbować w R-09. Ale go nie mam na razie. A skoro Xtol, czy Microphen da mi możliwość forsowania do 100, 200 albo (Xtol) 400 ASA, to jego właśnie spróbuję. Zwłaszcza, że opakowanie na 5 litrów jest w miarę ludzkiej cenie (37zł chyba). Myślę, że podciągnę go do 100 i będzie w miarę dobrze.
Teoretycznie mógłbym spróbować w R-09. Ale go nie mam na razie. A skoro Xtol, czy Microphen da mi możliwość forsowania do 100, 200 albo (Xtol) 400 ASA, to jego właśnie spróbuję. Zwłaszcza, że opakowanie na 5 litrów jest w miarę ludzkiej cenie (37zł chyba). Myślę, że podciągnę go do 100 i będzie w miarę dobrze.
- ModusOperandi
- -#
- Posty: 665
- Rejestracja: 12 gru 2010, 08:35
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
kiedyś świeciłem ten negatyw(kilka sztuk, mały i średni) na iso 80 i wymoczyłem go w FX37, wyszło bardzo fajnie choć nieco kontrastowo, ale to raczej zasługa wywoływacza, on tak już ma 
edyta: naświetlałem również na iso64 w tej samej chemii, z tym samym dobrym rezultatem.

edyta: naświetlałem również na iso64 w tej samej chemii, z tym samym dobrym rezultatem.
Ostatnio zmieniony 25 sty 2014, 23:55 przez nord, łącznie zmieniany 1 raz.
- ModusOperandi
- -#
- Posty: 665
- Rejestracja: 12 gru 2010, 08:35
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
naświetlam FP4 na ASA 160 lub 400 (w zależności od partii materiału) i wołam w R09 nawet 72 min (czyli + 3 ekspozycje) i wychodzi bezbłędnie.Szkoda, że nie masz np. FP4+ ja bo parę razy na 400 świeciłem i wołałem w Microphenie - wychodzi tak 'aksamitnie' - bardzo lubię :)
Technikardan + mała szklarnia