Koniec Efke?
Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski
Nie za 36 tylko za 12J.A. pisze:Znaczy się 25 funtów za ładunek 36 klatek? No nieźle.
Dobrze że IR nigdy mnie nie kręciło.

CHS 100 w rolce jest również robiony na lini niemieckiej tak jak CMS 20dadan_mafak pisze:No coz...moze Mirko kupi tajemne receptury i za czas jakis bedzie mozna kupic filmy o magicznej tonalnosci ale z jakoscia....made in Germany.
Marzy mi sie IR bez gratisow dotychczasowego producenta.
ale cena jest wyższa .
Drodzy koledzy i koleżanki, jeśli takowe też tu zaglądają :) (nie jestem szowinistyczna świnią, o nie! )
dziś dołączyłem do Koreksu więc na wstępie dobry wieczór wszystkim!
Pojawiło się w jakimś poście dot. Adoxa CHS 25 pytanie o to czy "retro look i klimat klasycznej emulsji" jaki jest w CHS 25 jest również w CHS 100, ale nie zauważyłem, żeby pociągnięto temat. No właśnie, powrócę z pytaniem, zwłaszcza że można już pomachać ręką w stronę materiałów Adoxa i Efke - czy ktoś robił na CHS 25 oraz CHS 100 i może mi powiedzieć czy oba filmy mają (poza oczywiście inną czułością i nieco innym uczuleniem spektralnym i tym samym inną rozpiętością tonalną) ten sam, powiedzmy klasyczny klimat? Przeleciałem trochę postów o serii CHS Adoxa, wiem co nieco m.in. z wypowiedzi Piotrka vel Renes-a" i Huberta vel Dadana, ale nie mogę doszukać się odpowiedzi na to. Może źle szukam, więc naprowadźcie świeżaka, proszę...
dziś dołączyłem do Koreksu więc na wstępie dobry wieczór wszystkim!
Pojawiło się w jakimś poście dot. Adoxa CHS 25 pytanie o to czy "retro look i klimat klasycznej emulsji" jaki jest w CHS 25 jest również w CHS 100, ale nie zauważyłem, żeby pociągnięto temat. No właśnie, powrócę z pytaniem, zwłaszcza że można już pomachać ręką w stronę materiałów Adoxa i Efke - czy ktoś robił na CHS 25 oraz CHS 100 i może mi powiedzieć czy oba filmy mają (poza oczywiście inną czułością i nieco innym uczuleniem spektralnym i tym samym inną rozpiętością tonalną) ten sam, powiedzmy klasyczny klimat? Przeleciałem trochę postów o serii CHS Adoxa, wiem co nieco m.in. z wypowiedzi Piotrka vel Renes-a" i Huberta vel Dadana, ale nie mogę doszukać się odpowiedzi na to. Może źle szukam, więc naprowadźcie świeżaka, proszę...
walczi
Moim zdaniem - jak ktos chce zobaczyc retro klimat, to go zobaczy. Jak go nie szuka, to nie zauwazy roznicy. Przerobilem po jednym opakowaniu blon wielkoformatowych CHS 25 i CHS 100 oraz kilka rolek. Moze te przyklady pomoga Ci ocenic roznice:tom_tomek pisze: No właśnie, powrócę z pytaniem, zwłaszcza że można już pomachać ręką w stronę materiałów Adoxa i Efke - czy ktoś robił na CHS 25 oraz CHS 100 i może mi powiedzieć czy oba filmy mają (poza oczywiście inną czułością i nieco innym uczuleniem spektralnym i tym samym inną rozpiętością tonalną) ten sam, powiedzmy klasyczny klimat?
http://www.flickr.com/photos/przemur/tags/adoxchs100/
http://www.flickr.com/photos/przemur/tags/adoxchsart25/
Dla mnie 25-tka miala przede wszystkim bardzo pojemne cienie (moze to wynikalo tylko ze sposobu w jaki wywoluje filmy). I glownie to stanowilo o jej 'retro-looku'.
-
- -#
- Posty: 534
- Rejestracja: 25 lut 2010, 21:41
- Lokalizacja: Świnoujście
Nie ma EFKE , Adoxa i dopiszczcie jeszcze Rollei
No , to sytuacja wygląda tak że nie ma EFKE i Adoxa to przy okazji zniknął
Rollei Retro 100 Tonal jako negatyw cięty
To na rynku "tanich " negatywów ciętych praktycznie została nam FOMA.
i chyba to dla nich święto , bo im się naraz cała "tania" konkurencja wysypała .
Rollei Retro 100 Tonal jako negatyw cięty
To na rynku "tanich " negatywów ciętych praktycznie została nam FOMA.
i chyba to dla nich święto , bo im się naraz cała "tania" konkurencja wysypała .
ju_87
-
- -#
- Posty: 534
- Rejestracja: 25 lut 2010, 21:41
- Lokalizacja: Świnoujście
A skąd takie przeświadczenie ?obawiam się że foma od jakiegoś czasu też stoi z produkcjąjunkers_ju-87 pisze:To na rynku "tanich " negatywów ciętych praktycznie została nam FOMA.
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2012, 00:09 przez junkers_ju-87, łącznie zmieniany 1 raz.
ju_87
-
- -#
- Posty: 198
- Rejestracja: 13 gru 2011, 11:23
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- technik219
- -#
- Posty: 3353
- Rejestracja: 13 lut 2011, 20:15
- Lokalizacja: ze wsi
tom_tomek pisze:czy ktoś robił na CHS 25 oraz CHS 100 i może mi powiedzieć czy oba filmy mają (poza oczywiście inną czułością i nieco innym uczuleniem spektralnym i tym samym inną rozpiętością tonalną) ten sam, powiedzmy klasyczny klimat?
Klasyczny klimat nie jest wyłącznie zasługą materiału. Materiał owszem, ma swój udział. Są to materiały produkowane według starej technologii: mają grubszą warstwę emulsyjną, a co za tym idzie - większą zawartość srebra w przeliczeniu na jednostkę powierzchni. Poprawia to oczywiście pojemność tonalną materiału i zasadniczo wpływan na kontrastowość. Jeśli emulsja grubsza, to i ostrość inaczej się rozkłada niż na materiale cienkowrstwowym. Materiały te (CHS 25 szczególnie) posiadają niską czułośc, co wymusza inny sposób fotografowania - większy otwór przysłony ("bokeh"), dłuższy czas naświetlania. Zdjęcia robi się częściej ze statywu, z podpórki. "Stara" technologia to również nieco inne, niż we współczesnych materiałach czułość spektralna, czyli minimalne różnice w przeniesieniu barw na skalę szarości, co też ma wpływ na "klimat".przemur pisze:Moim zdaniem - jak ktos chce zobaczyc retro klimat, to go zobaczy. Jak go nie szuka, to nie zauwazy roznicy. Przerobilem po jednym opakowaniu blon wielkoformatowych CHS 25 i CHS 100 oraz kilka rolek.
Myślę, że do takich "klimatycznych" materiałów zaliczały się jak najbardziej materiały radzieckie, które często przeklinaliśmy - Foto 64, Swema, Tasma. Ich już nie ma, chociaż, jak sprawdzałem w sieci, kazańska Tasma nadal działa i coś tam robi. Niestety, kierunek wschodni jest dla nas równie niedostępny jak kiedyś kierunek zachodni, chociaż wtedy mieliśmy chociaż Pewexy.
Często się mówi, że taki klimat retro można uzyskać na Polypanie. Tak, ale tylko dlatego, że nie posiada on warstwy przeciwodblaskowej i światła się "rozlewają" jak na materiałach z początku XX wieku. Poza tym jest to materiał cienkowarstwowy (nawet bardzo cienkowarstwowy) i takich walorów jak z EFKE KB 25 na nim nie uzyskamy.
Lux mea lex
-
- -#
- Posty: 198
- Rejestracja: 13 gru 2011, 11:23
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
CHS 50
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 0681_n.jpg
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 1983_n.jpg
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 6041_n.jpg
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 6041_n.jpg
[ Dodano: Pon 03 Wrz, 2012 ]
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 6770_n.jpg
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 0681_n.jpg
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 1983_n.jpg
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 6041_n.jpg
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 6041_n.jpg
[ Dodano: Pon 03 Wrz, 2012 ]
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 6770_n.jpg
- technik219
- -#
- Posty: 3353
- Rejestracja: 13 lut 2011, 20:15
- Lokalizacja: ze wsi
"Marka" lomography i holga to przeterminowany lub w inny sposób niepełnowartościowy szajs skupiony za grosze od producentów i przepakowany jako materiał dla... Nie mogę znale4żć określenia, które by w w jakiś sposób nie obrażało tego lub owego użytkownika. Równie dobrze może to być stary TriX, Rollei jak i Shanghai lub inny Lucky. Tego nie wie nikt co jest w środku i kto to produkował. Poważny fotograf nie bierze tego do ręki.
Lux mea lex
-
- -#
- Posty: 152
- Rejestracja: 30 cze 2011, 18:10
- Lokalizacja: Pomiechówek
- Kontakt:
Gdzieś spotkałem się z opinią jakoby lomography cz-b 100 to był shanghai gp3- nawet były jakieś "dowody"- po rozpakowaniu zarówno folijka jak i rolka (papier) wyglądały tak samo, wołał się tak samo i miał takie same oznaczenia na brzegach filmu. Poza tym temu czemuś nie trzeba bardzo udziwnień prócz podniesienia ceny o jakieś 300% by uznać go za lomo dziadostwo
Tak wiec kupowany nawet po cenach detalicznych i przepakowany dawałby niezłą przebitkę :)
PS a widział może ktoś gdzieś w jakiejś ludzkiej cenie tego kolorowego IRa? bo już jakiś czas robię ku temu podchody ale więcej niż 30 no 40 zł za rolką 135 nie dałbym...

PS a widział może ktoś gdzieś w jakiejś ludzkiej cenie tego kolorowego IRa? bo już jakiś czas robię ku temu podchody ale więcej niż 30 no 40 zł za rolką 135 nie dałbym...