Opticolour 200.
Moderatorzy: rbit9n, Michał Kowalski, Jerzy, zladygin
Opticolour 200.
Nabyłem onegdaj taki materiał: https://www.optyczne.pl/21138-news-Opticolour_200.html
Wiekowy jestem więc myślę spróbuję.
Poniżej kilka próbek. Kiev 60 TTL i Wołna 80mm 2,8. Światło mierzone pryzmatem.
Wiekowy jestem więc myślę spróbuję.
Poniżej kilka próbek. Kiev 60 TTL i Wołna 80mm 2,8. Światło mierzone pryzmatem.
St. fotograf, basista.
Minolta XD7, Minolta XD5, Minolta 600 si classic, Minolta Dynax7, Praktica B100, Praktica B200, Kiev 60 TTL, Kiev 88 TTL
Minolta XD7, Minolta XD5, Minolta 600 si classic, Minolta Dynax7, Praktica B100, Praktica B200, Kiev 60 TTL, Kiev 88 TTL
Opticolour 200.
Nie mam nic przeciwko. Oryginały nieruszane mam w Tiff'ach.
St. fotograf, basista.
Minolta XD7, Minolta XD5, Minolta 600 si classic, Minolta Dynax7, Praktica B100, Praktica B200, Kiev 60 TTL, Kiev 88 TTL
Minolta XD7, Minolta XD5, Minolta 600 si classic, Minolta Dynax7, Praktica B100, Praktica B200, Kiev 60 TTL, Kiev 88 TTL
Opticolour 200.
Tak na przykład (jakość spadła po kopiowaniu z postu):
- Załączniki
-
- 33.jpg (259.88 KiB) Przejrzano 111 razy
-
- 22.jpg (288.55 KiB) Przejrzano 115 razy
Opticolour 200.
Zrobiłeś kolor po swojemu. No i dobrze. W rzeczywistości taki kolor jak u mnie daje ten negatyw. Znudziły mi się cukierkowe kolory Kodaka. Zresztą nigdy za Kodakiem nie przepadałem. O wiele wyżej ceniłem negatywy i slajdy Fuji. Niestety dziś już nie produkowane.
St. fotograf, basista.
Minolta XD7, Minolta XD5, Minolta 600 si classic, Minolta Dynax7, Praktica B100, Praktica B200, Kiev 60 TTL, Kiev 88 TTL
Minolta XD7, Minolta XD5, Minolta 600 si classic, Minolta Dynax7, Praktica B100, Praktica B200, Kiev 60 TTL, Kiev 88 TTL
Opticolour 200.
W oryginale są szare, popielate. Reszta elewacji biała. Negatyw tak widzi kolory. Stylizowany na stare materiały barwne.
St. fotograf, basista.
Minolta XD7, Minolta XD5, Minolta 600 si classic, Minolta Dynax7, Praktica B100, Praktica B200, Kiev 60 TTL, Kiev 88 TTL
Minolta XD7, Minolta XD5, Minolta 600 si classic, Minolta Dynax7, Praktica B100, Praktica B200, Kiev 60 TTL, Kiev 88 TTL
Opticolour 200.
No nie wiem. W linku który podrzuciłeś napisane jest "Film ma się charakteryzować naturalnym odwzorowaniem kolorów, dobrze nasyconą zielenią i czerwienią oraz znakomitą reprodukcją odcieni skóry. " Nie ma cudów, negatyw kolorowy jak byś nie wywołał, jaki by on nie był w drodze do pozytywu zwykle przechodzi korektę by uzyskać kolory możliwie zbliżone do rzeczywistości. Jeśli w zastanym świetle białe jest białe to obraz pozytywowy raczej powinien tę biel pokazać. Chyba, że chodzi o efekty "specjalne" jak np. uzyskiwane w krosie itp.
Opticolour 200.
No niezupełnie zgadzam się z tym opisem z linku. Ludzi jeszcze nie fotografowałem tylko plenery itp. To trzecia rolka. Efekt taki sam na wszystkich. Skanowanie skanerem Nortisu HS 1800 u czarno-białych. Wiem doskonale, że można skorygować kolor. Chciałem tylko pokazać jak wygląda surowy.
St. fotograf, basista.
Minolta XD7, Minolta XD5, Minolta 600 si classic, Minolta Dynax7, Praktica B100, Praktica B200, Kiev 60 TTL, Kiev 88 TTL
Minolta XD7, Minolta XD5, Minolta 600 si classic, Minolta Dynax7, Praktica B100, Praktica B200, Kiev 60 TTL, Kiev 88 TTL
Opticolour 200.
Rozumiem. Na tym surowym skanie jest ewidentnie zafarb na ścianach budynku i może to być zasługa filmu (to raczej niezbyt dobrze świadczyłoby o producencie, to nie Fotoncolor z dominantą różną z partii na partię

Opticolour 200.
Dokładnie jest tak jak napisałeś. Z linku wynika, że jest to niejako kontynuacja ORWO NC200, a materiał ten był taki jaki był. Jeżeli chodzi o mój monitor to jest to Asus przeznaczony do prac graficznych, i fabrycznie skalibrowany pod sRGB. Można go oczywiście skalibrować pod inne przestrzenie barwne ale nie posiadam kalibratora.
St. fotograf, basista.
Minolta XD7, Minolta XD5, Minolta 600 si classic, Minolta Dynax7, Praktica B100, Praktica B200, Kiev 60 TTL, Kiev 88 TTL
Minolta XD7, Minolta XD5, Minolta 600 si classic, Minolta Dynax7, Praktica B100, Praktica B200, Kiev 60 TTL, Kiev 88 TTL
Opticolour 200.
Jak kupowałem swój to sprzedawca, aktywny "ekspert" na forach miłośników kolorowej cyfrowej fotografii, skalibrował mój monitor do warunków przyszłego stanowiska pracy. To raczej bez specjalnego znaczenia bo w praktyce zmieniają się one np. w zakresie oświetlenia tego stanowiska. Gdyby dwóch edytorów opracowało skan na tym samym stanowisku, w takich samych warunkach i korzystając z tego samego opracowania to efekt wg oglądającego byłby mniej lub bardziej różniący się, nawet jakby byli bliźniakami po tej samej szkole

Oczywiście zakładam, że ci edytorzy dokonywali by korekty "ręcznie", a nie wspierając się automatami czy innymi pre-setami.
Opticolour 200.
Zgadzam się. Przerobiłem wiele różnych monitorów począwszy od baniek 17", później 19" a skończyłem na bańce 21". Później to już płaszczaki. Wszystkie one koszmarnie drogie były, przeznaczone do grafiki. No ale wiele lat zajmowałem się zawodowo grafiką. Koszty zwracały się.
St. fotograf, basista.
Minolta XD7, Minolta XD5, Minolta 600 si classic, Minolta Dynax7, Praktica B100, Praktica B200, Kiev 60 TTL, Kiev 88 TTL
Minolta XD7, Minolta XD5, Minolta 600 si classic, Minolta Dynax7, Praktica B100, Praktica B200, Kiev 60 TTL, Kiev 88 TTL
Opticolour 200.
MinosKKM, wywołałem i poskanowałem ludziom setki filmów. W obróbce całkowicie chemicznej też, czyli powiększenia na papier, bez pośrednictwa skanera.
Negatyw zawsze wymaga korekty. I jak pisze wyżej aka, jeżeli nie ma jakichś innych przesłanek artystycznych, estetycznych czy jakkolwiek byśmy je nazwali, należy starać się doprowadzić obraz do maksymalnie dobrego "neutralnego" efektu barwnego.
To co zamieściłeś, wcale nie pokazuje jak wygląda obraz "bez korekty", on już na etapie oprogramowania skanera jest korygowany. O ile w przypadku slajdu możemy się pokusić o skan wierny oryginałowi, to w przypadku negatywu nie ma to zastosowania.
I wcale nie chodzi o to by negować jakość pracy laboratorium. Chyba, że pojedynczy skan ze 120 to koszt kilkunastu zł. Ale nie sądzę. Tak po prostu jest w przypadku negatywów i usługi, u mnie wielu klientów chce skany w 48bitowych tiffach, właśnie takie nie dotykane jak Ty otrzymałeś.
Negatyw zawsze wymaga korekty. I jak pisze wyżej aka, jeżeli nie ma jakichś innych przesłanek artystycznych, estetycznych czy jakkolwiek byśmy je nazwali, należy starać się doprowadzić obraz do maksymalnie dobrego "neutralnego" efektu barwnego.
To co zamieściłeś, wcale nie pokazuje jak wygląda obraz "bez korekty", on już na etapie oprogramowania skanera jest korygowany. O ile w przypadku slajdu możemy się pokusić o skan wierny oryginałowi, to w przypadku negatywu nie ma to zastosowania.
I wcale nie chodzi o to by negować jakość pracy laboratorium. Chyba, że pojedynczy skan ze 120 to koszt kilkunastu zł. Ale nie sądzę. Tak po prostu jest w przypadku negatywów i usługi, u mnie wielu klientów chce skany w 48bitowych tiffach, właśnie takie nie dotykane jak Ty otrzymałeś.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
Opticolour 200.
Nie pozostaje mi nic innego jak powtórnie zgodzić się z powyższym 

St. fotograf, basista.
Minolta XD7, Minolta XD5, Minolta 600 si classic, Minolta Dynax7, Praktica B100, Praktica B200, Kiev 60 TTL, Kiev 88 TTL
Minolta XD7, Minolta XD5, Minolta 600 si classic, Minolta Dynax7, Praktica B100, Praktica B200, Kiev 60 TTL, Kiev 88 TTL