Czy ktoś z koleżanek i kolegów używa tego korpusu?
Jakie obiektywy AF do reportażu ulicznego, stałka28, 35.
Jaki jasny obiektyw starszej generacji 28-70/2.8 i 80-200/2.8 wybrać tak aby działały wszystkie funkcje?
Pentax SF10 obiektywy
Moderatorzy: rbit9n, Michał Kowalski, Jerzy, zladygin
Pentax SF10 obiektywy
A wirówkę już kupiłeś?
-
- -#
- Posty: 345
- Rejestracja: 22 paź 2016, 19:58
Pentax SF10 obiektywy
Wczoraj byłem w dwóch sieciowych sklepach agd.
Coś mi mają przywieźć do ,,obejrzenia"
Coś mi mają przywieźć do ,,obejrzenia"
Pentax SF10 obiektywy
Wszystko zależy co rozumiesz przez pojęcie "reportaż uliczny". Akurat SF10 jest dosyć głośny w przewijaniu filmu i ma AF z jednym, centralnym punktem. Mi taki reportaż kojarzy się z dyskretnym utrwalaniem scen raczej ulotnych i bez zwracania na siebie uwagi. Czyli szybko, z ostrością tam gdzie chcemy i dyskretnie, a jeśli tak to raczej aparat niewielki, z centralną migawką, obiektyw możliwie jasny z ogniskową raczej 28 lub 35 niż 50. Obiektywy Pentax-F ze znanymi mi korpusami (Z-1, MZ-S) są stosunkowo szybkie, a MZ-S na tryb AF ciągłego, ale to wszystko na nic jak scena nie będzie stosunkowo jasna. Ja osobiście poszedłbym na ulicę, z ludzmi wokół, z czymś w rodzaju Minolta AF-C która ma jednopunktowy AF ale jest mała, cicha, ma ostry obiektyw stosunkowo jasny bo 2.8. Jak nie boisz się starcia z przechodniami to możesz strzelać lustrzanką i głośnym, automatycznym przewijaniem filmu - ja bym nie zaryzykował, no chyba że w cywilizowanej części którejś z zachodnioeuropejskich stolic

A tak z pozycji praktyka to Keek musiałby się wypowiedzieć.
Pentax SF10 obiektywy
Albo JanuszM
Swoje zdjęcia robił wieloma aparatami: 6x6, 6x4,5 jedno i dwu obiektowymi, lustrzankami i małymi dalmierzami 135. Często na hiperfokalnej bo trzeba szybko reagować.
Z doświadczenia to aparaty z celownikiem do góry (dwu czy jedno obiektywowe) nie kojarzą się ludziom z robieniem zdjęcia.
Ale i tak najbardziej do mnie przemawiają jego słowa: muszę zrobić na każdą klatkę parę kilometrów.
Jedynie NY wiecznie w ruchu, pozwala stanąć na skrzyżowaniu i śledzić zmiany aby wychwycić ten właściwy moment.
Ja na ulicy preferuję długie ogniskowe, ale street to nie moja domena.
od 24x36 po 18x24 + szkiełko i oko
Pentax SF10 obiektywy
Owszem: https://www.flickr.com/photos/88797552@ ... 2581321945 Ma swój rozpoznawalny styl, jego zdjęcia to więcej niż reportaż uliczny. I sporo zdartych zelówek na koncie

To co wyżej pisałem to tak bardziej do takich zdjęć: https://www.flickr.com/photos/26634581@ ... 4688950120 albo takich: https://www.flickr.com/photos/chicagostreetlife/
Pentax SF10 obiektywy
Są jeszcze nasadki lustrzane na obiektyw a la peryskop z lustrem pod kątem 45 stopni. Celujesz niby na wprost, a w wizjerze to co z lewej, prawej albo i u góry.
Pentax SF10 obiektywy
I wtedy robi Ci awanturę jakiś bogu ducha winny człowiek, który stał akurat na wprost 

Pentax SF10 obiektywy
No, to mnie rozwaliło 
https://www.flickr.com/photos/26634581@ ... otostream/
Street w jasnym to chyba najłatwiej na strefie ostrości strzelać...

https://www.flickr.com/photos/26634581@ ... otostream/
Street w jasnym to chyba najłatwiej na strefie ostrości strzelać...
_________________
Łatwe nie cieszy
Łatwe nie cieszy