J.A., czyli tak jak myślałem. Odcinek testowy kilka klatek tego samego kadru na różnej czułości i po wywołaniu wiadomo co najlepiej wyjdzie. Z_photo, zobaczymy, co mi wyjdzie Uwielbiam slajdy. Dlatego od kiedy opanowałem obróbkę odwracalną to tylko taknswoje filmy wołam.
Fompan 100 Classic naświetlany normalnie na 100 ASA wychodzi mi wg czasów z książki bardzo ładnie mimo nie bycia dedykowanym do tego procesu.
Więcej sprzętu niż talentu
Fotografia i filmowanie tradycyjne
EE2 pisze: ↑07 lut 2025, 00:01
Fompan 100 Classic naświetlany normalnie na 100 ASA wychodzi mi wg czasów z książki bardzo ładnie mimo nie bycia dedykowanym do tego procesu.
To nie zaskakuje - bowiem Fomapan 100 z racji dość wysokiego kontrastu do takiej obróbki się nadaje.
Przypomniało mi się: wspomniany wcześniej NP55 może być ciekawy jako materiał diapozytywowy przez zauważalnie cieplejsze zabarwienie wywołanej emulsji - przynajmniej tak zapamiętałem ten materiał, po obróbce w ORWO R-09.
W połączeniu z mniejszą kontrastowością może to być dobry materiał do zdjęć portretowych czy innych, gdzie pożądany jest delikatny rysunek.
Ostatnio zmieniony 07 lut 2025, 00:54 przez Z_photo, łącznie zmieniany 1 raz.
_________________________________________________________________________________
Warto mieć małego bzika i go pielęgnować - żeby dużego nie dostać.
Zrobię po prostu odcinek testowy i zobaczymy co wyjdzie Mam nadzieje, że wyjdzie i spodoba mnie się. Mam jeszcze wiele innych filmów cz-b do naświetlenia i jakbym zrobił je z powodzeniem na slajd to by mnie bardzo to ucieszyło
Więcej sprzętu niż talentu
Fotografia i filmowanie tradycyjne
Wywoływanie odwracalnie raczej podnosi kontrast, niż go obniża.
Poza tym. "da się" nie oznacza, że jest sens. To trzeba sprawdzić. Ja generalnie unikam filmów na zwykłym podłożu. Ale te na pet, to już tak.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"