Oglądałem wywiad z właścicielem ADOXa, twierdził, że 135 i każdy format cięty to jedno, a 120 to zupełnie inna bajka (w kontekście pytań dlaczego nie robią 120, teraz to chyba nieaktualne)
co właśnie wywołałeś?
Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski
-
- -# mod
- Posty: 1639
- Rejestracja: 02 gru 2014, 16:59
- Lokalizacja: Zakopane/Jordanów/
- Kontakt:
co właśnie wywołałeś?
Zbyszek >>> https://500px.com/zladygin
-
- -# mod
- Posty: 1639
- Rejestracja: 02 gru 2014, 16:59
- Lokalizacja: Zakopane/Jordanów/
- Kontakt:
co właśnie wywołałeś?
Zbyszek >>> https://500px.com/zladygin
co właśnie wywołałeś?
Trzeba się śpieszyć, czas się kończy:
Mamiya NC1000S
Mamiya 50/1.4 (testowo filtrowane z ciemny czerwony*, żółto-zielony, soft chuchany
i bez filtrowania)
Agfa Aviphot 200
ID-68 21* 8'
Jak i przy średnim, nawijanie na szpulę koreksu z problemami - cienkie podłoże -
trochę się blokuje i wywija, trzeba powoli i delikatnie z większym wyczuciem,
jest to ta sama emulsja co w Rollei Superpan 200 i takie czasy się stosuje,
czarna maska antihalo jest również na filmie 135 tak jak na 120, presoak zalecany.
*efekt half-IR oczywiście nie będzie tak widoczny jak latem w słoneczny dzień jeśli w ogóle, a i latem polecam długie czasy naświetlania 1-4s i przysłona ze wskazania światłomierza z filtrem czerwonym ciemnym -> 8-10x
lub z filtrem IR (zdjęcia już całkiem IR) ekspozycja wyjściowa wynosi 1s f=16.
PS: lepsza kombinacja dla tego filmu to Rodinal 1+50 20* 17"
Mamiya NC1000S
Mamiya 50/1.4 (testowo filtrowane z ciemny czerwony*, żółto-zielony, soft chuchany

Agfa Aviphot 200
ID-68 21* 8'
Jak i przy średnim, nawijanie na szpulę koreksu z problemami - cienkie podłoże -
trochę się blokuje i wywija, trzeba powoli i delikatnie z większym wyczuciem,
jest to ta sama emulsja co w Rollei Superpan 200 i takie czasy się stosuje,
czarna maska antihalo jest również na filmie 135 tak jak na 120, presoak zalecany.
*efekt half-IR oczywiście nie będzie tak widoczny jak latem w słoneczny dzień jeśli w ogóle, a i latem polecam długie czasy naświetlania 1-4s i przysłona ze wskazania światłomierza z filtrem czerwonym ciemnym -> 8-10x
lub z filtrem IR (zdjęcia już całkiem IR) ekspozycja wyjściowa wynosi 1s f=16.
PS: lepsza kombinacja dla tego filmu to Rodinal 1+50 20* 17"
... porque las tribus condenadas a cien años de soledad ya no tienen una segunda oportunidad en la tierra.
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
co właśnie wywołałeś?
2x Foma 100, 120:
1. PMK 1+2+100, 24C, 7 min. 15/15x1
2. Fomadon LQN, 1+10, 20C, 7 min. 30/60x3
Jest jeszcze trzecia Foma, ale czeka do jutra na D23 az ten sie przez noc przegryzie.
A to naswietlacz w terenie:
1. PMK 1+2+100, 24C, 7 min. 15/15x1
2. Fomadon LQN, 1+10, 20C, 7 min. 30/60x3
Jest jeszcze trzecia Foma, ale czeka do jutra na D23 az ten sie przez noc przegryzie.
A to naswietlacz w terenie:
co właśnie wywołałeś?
oKuba, no to pokaż obrazki z tej 180-tki.
... porque las tribus condenadas a cien años de soledad ya no tienen una segunda oportunidad en la tierra.
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
co właśnie wywołałeś?
4Rider, Oczywiscie, jak tylko sie zeskanuja 

co właśnie wywołałeś?
Foma 100, 120
D23 stock, 22C, 5min. 10/30x3
D23 stock, 22C, 5min. 10/30x3
co właśnie wywołałeś?
Mamiya-6 Six IV
Zuiko 3,5/7,5 cm
Ilford FP4+ @200
ID-68 21* 8'
Teraz muszę zrobić świeży wywoływacz, od jakiegoś czasu robię porcję na 600 ml i wołam w nim dokładnie 10 filmów,
oraz utrwalacz - przy 20 filmie zaczął wolniej już pracować - Adofix Plus - butelka 500ml wystarcza na 3 porcje a 860-870 ml
(jest go tam więcej niż pół litera) i w sumie można w nim utrwalić minimum 60 filmów
<- to to takie rady dobrego wujka-chujka
Zuiko 3,5/7,5 cm
Ilford FP4+ @200
ID-68 21* 8'
Teraz muszę zrobić świeży wywoływacz, od jakiegoś czasu robię porcję na 600 ml i wołam w nim dokładnie 10 filmów,
oraz utrwalacz - przy 20 filmie zaczął wolniej już pracować - Adofix Plus - butelka 500ml wystarcza na 3 porcje a 860-870 ml
(jest go tam więcej niż pół litera) i w sumie można w nim utrwalić minimum 60 filmów
<- to to takie rady dobrego wujka-chujka

... porque las tribus condenadas a cien años de soledad ya no tienen una segunda oportunidad en la tierra.
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
co właśnie wywołałeś?
Drogo?
Ja tu kupuję: https://allegro.pl/oferta/f-c-adox-adof ... 6871739596
dokładam do koszyka do 40 pln, koszulki na negatywy na przykład i wysyłka darmowa, a i fajne naklejki dają na butelki z chemią.
wychodzi średnio za utrwalanie 1 filmu 43 grosze, co daje około 10 euro centów. W litrowych jeszcze taniej.
Pewnie u Was drożej i za wysyłki płacicie?
naklejka:
... porque las tribus condenadas a cien años de soledad ya no tienen una segunda oportunidad en la tierra.
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
co właśnie wywołałeś?
Cena jest ta sama. To nie w tym rzecz. Koncentat C41 mozna kupic za 60 Euro za 10 Litrow (4x2,5 L) a nieraz i taniej. Z tego sie robi 40 L utrwalacza. Poza tym utrwalacz nie smierdzi octem i mozna go rowniez stosowac do wywolywaczy tylu PMK. Tego, ktorego uzywasz sie nie da.
co właśnie wywołałeś?
Ja dawnymi czasy używałem do PMK i kilku innych pyro Tetenal Superfix, więc podobny i był ok.
Zmieniłem na Adoxa, bo Tetenal po otwarciu psuł się pozostały koncentrat - Tetenala nie polecam.
A baniaków wielolitrowych nie mam gdzie teraz trzymać, jak skończę ciemnie na nowej chałupie to będę miał.
A i tak litr Adofixa Plus wystarcza mi na rok [ok. 120 filmów - wołam już tylko dla siebie]
a i mam prochy jakby co by złożyć prosty utrwalacz jakby brakło*.
Ale rozumiem Twój wybór i przecież do niczego nikogo nie namawiam nawet jednym słowem

*
- Tiosiarczan sodu 250 g
- Kwaśny Siarczan bezwodny 25 g [Wodorosiarczan Sodu]
- Chlorek amonu 30 g
- Woda do 1 litra
... porque las tribus condenadas a cien años de soledad ya no tienen una segunda oportunidad en la tierra.
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
co właśnie wywołałeś?
Delta 100, 120
Rodinal 1+50, 20C, 14 Min. 30/60x4
HB 500 C/M, 80/2.8
Rodinal 1+50, 20C, 14 Min. 30/60x4
HB 500 C/M, 80/2.8
co właśnie wywołałeś?
UN 54, 120
Rodinal 1+50, 20C, 10 Min. 30/30x3
HB 500 C/M, 80/2.8
Rodinal 1+50, 20C, 10 Min. 30/30x3
HB 500 C/M, 80/2.8
co właśnie wywołałeś?
Mam ochotę na ten aparat ale w wersji automat. Widziałem wersje z różnymi obiektywami. Który byś polecał? Jeżeli nabycie to chyba tylko w Japonii.4Rider pisze: ↑08 sty 2022, 11:52 Mamiya-6 Six IV
Zuiko 3,5/7,5 cm
Ilford FP4+ @200
ID-68 21* 8'
Teraz muszę zrobić świeży wywoływacz, od jakiegoś czasu robię porcję na 600 ml i wołam w nim dokładnie 10 filmów,
oraz utrwalacz - przy 20 filmie zaczął wolniej już pracować - Adofix Plus - butelka 500ml wystarcza na 3 porcje a 860-870 ml
(jest go tam więcej niż pół litera) i w sumie można w nim utrwalić minimum 60 filmów
<- to to takie rady dobrego wujka-chujka![]()