Tani 35 dla profesjonalisty
Moderatorzy: rbit9n, zladygin, Michał Kowalski, Jerzy
Tani 35 dla profesjonalisty
Hej!
Jestem fotografem mody i mam ten problem, że pomimo usilnych starań w photoshopie, nie potrafię uzyskać barwy i tonalności, jaka mnie interesuje - a interesuje taka, jaka jest rezultatem pracy na tradycyjnym filmie.
W związku z czym już od jakiegoś czasu rozważam przesiadkę na analoga.
Docelowo będzie mnie interesować średni format, natomiast na początek chciałbym wyposażyć się w jakiś niedrogi 35mm.
Pracuję tylko na manualu i prawdopodobnie będę nosić ze sobą bezlusterkowca do pomiaru światła oraz sprawdzenia kadru - więc aspekt ten nie jest kluczowy, natomiast dobry wbudowany światłomierz będzie plusem.
Interesują mnie tylko aparaty mechaniczne, tzn potrafiące zrobić zdjęcie bez baterii.
Nie interesuje mnie auto-focus.
Ważna jest dla mnie dostępność obiektywów, natomiast zasadniczo interesują mnie tylko dwa - 50mm oraz 35mm. I zależy mi na tym, żeby to były obiektywy dobrej jakości, użytecznie od maksymalnej przysłony - co nie znaczy, że muszą być tam super ostre, ale też nie może być mydła.
Fajnie, jakby migawkę dało się ustawić na czas krótszy niż 1/1000s.
Aparat musi być niezawodny. Na razie będe na nim realizować projekty niekomercyjne, natomiast tak czy inaczej są to projekty, w które zaangażowany jest stylista, Mua, fryzjer itp, więc zdjęcia nie mogą "nie wyjść", bo aparat miał zły humor.
Tak jak wspominałem - docelowo tak czy inaczej będę musiał przesiąść się na średni format, 35mm chce do treningu więc zależy mi na tanim zakupie.
Myślałem o Pentax mx który spełnia większość moich wymagań - natomiast może polecicie mi jakiegoś Zenita?
Sprzęt ten w Polsce charakteryzuje się dużą dostępnością, a jest tańszy niż alternatywy znanych marek.
Więc, pytania - czy zenit ma dobre obiektywy 50mm oraz 35mm? (Wystarczy my przysłona 1,7-2,0)
Jaki aparat Zenita z minimalnym czasem otwarcia 1/1000s polecicie?
Jaki aparat Zenita z 1/2000s lub niższym polecicie?
Jestem fotografem mody i mam ten problem, że pomimo usilnych starań w photoshopie, nie potrafię uzyskać barwy i tonalności, jaka mnie interesuje - a interesuje taka, jaka jest rezultatem pracy na tradycyjnym filmie.
W związku z czym już od jakiegoś czasu rozważam przesiadkę na analoga.
Docelowo będzie mnie interesować średni format, natomiast na początek chciałbym wyposażyć się w jakiś niedrogi 35mm.
Pracuję tylko na manualu i prawdopodobnie będę nosić ze sobą bezlusterkowca do pomiaru światła oraz sprawdzenia kadru - więc aspekt ten nie jest kluczowy, natomiast dobry wbudowany światłomierz będzie plusem.
Interesują mnie tylko aparaty mechaniczne, tzn potrafiące zrobić zdjęcie bez baterii.
Nie interesuje mnie auto-focus.
Ważna jest dla mnie dostępność obiektywów, natomiast zasadniczo interesują mnie tylko dwa - 50mm oraz 35mm. I zależy mi na tym, żeby to były obiektywy dobrej jakości, użytecznie od maksymalnej przysłony - co nie znaczy, że muszą być tam super ostre, ale też nie może być mydła.
Fajnie, jakby migawkę dało się ustawić na czas krótszy niż 1/1000s.
Aparat musi być niezawodny. Na razie będe na nim realizować projekty niekomercyjne, natomiast tak czy inaczej są to projekty, w które zaangażowany jest stylista, Mua, fryzjer itp, więc zdjęcia nie mogą "nie wyjść", bo aparat miał zły humor.
Tak jak wspominałem - docelowo tak czy inaczej będę musiał przesiąść się na średni format, 35mm chce do treningu więc zależy mi na tanim zakupie.
Myślałem o Pentax mx który spełnia większość moich wymagań - natomiast może polecicie mi jakiegoś Zenita?
Sprzęt ten w Polsce charakteryzuje się dużą dostępnością, a jest tańszy niż alternatywy znanych marek.
Więc, pytania - czy zenit ma dobre obiektywy 50mm oraz 35mm? (Wystarczy my przysłona 1,7-2,0)
Jaki aparat Zenita z minimalnym czasem otwarcia 1/1000s polecicie?
Jaki aparat Zenita z 1/2000s lub niższym polecicie?
Tani 35 dla profesjonalisty
I od razu dwa pytania - czy aparaty analogowe współpracują ze współczesnymi lampami błyskowymi?
Jaki skaner do filmów polecicie? Kluczowe jest dla mnie to, żeby z 35mm dało się uzyskać rozdzielczość nadającą się do druku w magazynie.
Jaki skaner do filmów polecicie? Kluczowe jest dla mnie to, żeby z 35mm dało się uzyskać rozdzielczość nadającą się do druku w magazynie.
Tani 35 dla profesjonalisty
Helios 44-2 jest jednym z lepszych obiektywów do zenitów, ale generalnie nie polecam Ci tej marki. Sam zaczynałem od Zenita E ale szybko się przesiadłem. Są po prostu lepsze aparaty za trochę więcej. Mój akurat dodatkowo trafił się z wadliwą migawką która przepuszczała za dużo światła w rogu. Tak naprawdę nigdy nie widziałem czy zdjęcie będzie udane czy nie, a chyba nie chcesz takiego efektu w swojej pracy.
Tani 35 dla profesjonalisty
Zenity są humorzaste, awaryjne i nie mają czasów krótszych niż 1/1000. Czyli chyba nie spełniają większości twoich wymagań. Osobiście nigdy nie odważyłbym się robić zdjęć za pieniądze Zenitem, bo nie mam skłonności samobójczych. Najłatwiej wybrać jakiegoś manualnego japończyka - coś Minolty z serii xg, Nikon fg, jakaś Konica albo Pentax.
F100 + C33 + 45D + AF10 Super
Tani 35 dla profesjonalisty
A który ma czas 1/1000?
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
- technik219
- -#
- Posty: 3353
- Rejestracja: 13 lut 2011, 20:15
- Lokalizacja: ze wsi
Tani 35 dla profesjonalisty
Streszczając i tłumacząc z polskiego na nasze:
Profesjonalista zajmujący się fotografowaniem mody nie radzi sobie z Pphotoshopem, dlatego zamierza przestawić się na fotografowanie na materiałach klasycznych (w dodatku w formacie średnim). Chociaż w realizowane przez niego "projekty" zaangażowany jest cały zespół (stylista, fryzjer, itd.) on zarabia jakieś grosiny, bo chce kupić aparat "po taniości" i takież obiektywy. Przy tym aparat musi być solidny, niezawodny i "niehumorzasty", bo to przecież robota pełna profeska. Gdzieś słyszał, że były takie aparaty, które się nazywały Zenit, i że teraz są one tanie jak barszcz...
Zadałem sobie trochę trudu by przewertować Twoje wpisy na forum od 2012 roku... Powstrzymam się od dalszych komentarzy, tym bardziej od rad.
Profesjonalista zajmujący się fotografowaniem mody nie radzi sobie z Pphotoshopem, dlatego zamierza przestawić się na fotografowanie na materiałach klasycznych (w dodatku w formacie średnim). Chociaż w realizowane przez niego "projekty" zaangażowany jest cały zespół (stylista, fryzjer, itd.) on zarabia jakieś grosiny, bo chce kupić aparat "po taniości" i takież obiektywy. Przy tym aparat musi być solidny, niezawodny i "niehumorzasty", bo to przecież robota pełna profeska. Gdzieś słyszał, że były takie aparaty, które się nazywały Zenit, i że teraz są one tanie jak barszcz...
Zadałem sobie trochę trudu by przewertować Twoje wpisy na forum od 2012 roku... Powstrzymam się od dalszych komentarzy, tym bardziej od rad.
Lux mea lex
Tani 35 dla profesjonalisty
Nie, to było już dość dawno temu.
Dziękuję wszystkim za rady lub ich brak, zdecydowałem się na Chinon ce-4/ce-5.
Tani 35 dla profesjonalisty
Mam Yashikę FX3 Super, ma czasy do 1/2000, jest całkowicie manualna, lekka i zupełnie niezawodna, światłomierz w punkt, ma 3 diody w wizjerze. Nigdy się nie pomylił. Obiektyw standardowy Yashinon ML50 do tego Sun Actinon 28mm (to jest podobno rebrandowany na USA Yashinon) . Poza wszelkimi plusami jakie ma ten japoński "Zenit", to ma bagnet C/Y czyli Yashica/Contax, i można podpiąć do niego każdy Zeiss *T za zylion szelestów od Contaxa i zrobić sobie aparat klasy najlepszej analogowej Lajki. W temacie szkiełek do małego obrazka, na skali już nie ma dalej nic.
Winszuję sobie za ten zestaw - sprawdzone body, Yashinon ML50 i Sun Actinon 35 tylko 800PLN. Przesyłka w PL gratis.
poniżej sampelek z Yashinona ML50
Kodak Tmax 100@100 w D76 1+1
Winszuję sobie za ten zestaw - sprawdzone body, Yashinon ML50 i Sun Actinon 35 tylko 800PLN. Przesyłka w PL gratis.
poniżej sampelek z Yashinona ML50
Kodak Tmax 100@100 w D76 1+1
Tani 35 dla profesjonalisty
http://www.pawelbaranski.com/portfolio/ ... ry-beauty/
Szanuję Cię za to, że umiesz robić na tym kasę, ale...
to żart?
Szanuję Cię za to, że umiesz robić na tym kasę, ale...
to żart?
Tani 35 dla profesjonalisty
Zdjęcia poprzedza opis projektu, wyjaśniający, dlaczego wyglądają one tak, a nie inaczej i jaki problem społeczny poruszają. Ciężko powiedzieć mi na ten temat coś więcej.teh_R. pisze: ↑27 cze 2020, 22:23 http://www.pawelbaranski.com/portfolio/ ... ry-beauty/
Szanuję Cię za to, że umiesz robić na tym kasę, ale...
to żart?
Tani 35 dla profesjonalisty
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
Tani 35 dla profesjonalisty
Pawle Barański, biorąc pod uwagę, jaką szmirę postowałeś ostatnio na fejsuniu ( modelka rozmyta, tło ostrutkie)hellbike pisze: ↑27 cze 2020, 22:55Zdjęcia poprzedza opis projektu, wyjaśniający, dlaczego wyglądają one tak, a nie inaczej i jaki problem społeczny poruszają. Ciężko powiedzieć mi na ten temat coś więcej.teh_R. pisze: ↑27 cze 2020, 22:23 http://www.pawelbaranski.com/portfolio/ ... ry-beauty/
Szanuję Cię za to, że umiesz robić na tym kasę, ale...
to żart?
Dopracuj technikalia i poczytaj co nieco o Zenitach, aspirujący na profesjonalistę artysto. Profesjonalnego "aparaciku" za 20 ziko szukasz, a ceny za sesję walisz z kosmosu.