Strona 1 z 1

Bez odbielania

: 19 lut 2012, 14:42
autor: michalkruk
Witam,

Czy ktoś z was próbował procesu C-41/E6 i ich modyfikacji?

Od jakiegoś czasu chce przeprowadzić kolorowy proces „bez odbielania”. Wtedy oprócz obrazu kolorowego z barwników na obrabianej kliszy pozostaje czarno-biały obraz srebrowy (który jest normalnie usuwany_.

W efekcie nasycenie kolorów idzie w dół, a kontrast w górę. W kinematografii często się tego używa „Szeregowiec Ryan”, „Raport mniejszości”, „Symetria” i wiele innych.

Próbowałem utrwalać kolorowy negatyw w utrwalaczu czarnobiałym, obraz się utrwala, ale klisza jest praktycznie w ogóle nie przeźroczysta – zostają nie wypłukane komponenty barwnikowe i warstwa antyhalacyjna.

Mam zestaw Tetenal Colortec C41 i na bazie tego chciał bym to wykonać.


MAaktoś jakieś doświadczenia z tym? Zapraszam do dyskusji!


Pozdrawiam, MK

: 19 lut 2012, 15:50
autor: michalkruk
I tu jest problem, bo to co jest na rynku to blix - wybielacz utrwalający..

I można to przestawiać, czy robie to na negatywie czy na odbitkach.. ja che na negatywie..

Inna bajka to ENR odbielasz a potem wywołujesz srebro raz jeszcze..

Ale czym to mam utrwalić jak cz-b nie zmywa resztek barwników i warstw antyhalacyjnych? a kolorowe są dostępne tylko wspomniane blixy..

Ma ktoś pomysł?

: 19 lut 2012, 16:05
autor: panbulimia
trafiłem kiedyś na pewną grupę tułając się po flickr.

http://www.flickr.com/groups/bleachbypass/discuss/

tam może będzie jakieś info.

: 19 lut 2012, 17:16
autor: J.A.
michalkruk pisze:I tu jest problem, bo to co jest na rynku to blix - wybielacz utrwalający..

I można to przestawiać, czy robie to na negatywie czy na odbitkach.. ja che na negatywie..

Inna bajka to ENR odbielasz a potem wywołujesz srebro raz jeszcze..

Ale czym to mam utrwalić jak cz-b nie zmywa resztek barwników i warstw antyhalacyjnych? a kolorowe są dostępne tylko wspomniane blixy..

Ma ktoś pomysł?
Przecież tetenalowski blx składa się z dwu części. Jedna to utrwalacz, a druga wybielacz. Tak mi się przynajmniej wydaje. Kiedyś zabrakło mi normalnego utrwalacza do cz-b i użyłem właśnie tego co było w kicie do E-6. Normalnie zadziałał.

: 19 lut 2012, 17:58
autor: michalkruk
Odp utrwalacz działa sam ale neiwiem na ile, a wybielecz nie działa wogóle bez zmieszania 2 części, pytanie do kogos kto sie na tym zna. Na ile sam utrwalacz spółcze całe syfy z kliszy tak żeby była przeźroczysta?

[ Dodano: Nie 19 Lut, 2012 ]
W skrócie tetenalowskie A+B=AB, ale odzielnie A i oddzielnie B nie równa się AB

: 19 lut 2012, 18:58
autor: ramzes1702
Nie wiem wygląda podział składników u tetenala ale jeśli nie można by użyć samego utrwalacza to może by go złożyć od podstaw. Przykładowa receptura na utrwalacz do procesu c-41 gdzie oddzielone są odbielanie i utrwalanie:
Woda 750.0ml
Tiosiarczan amonu 60% 160.0ml
EDTA 1.0g
Wodorosiarczyn sodu (NaHSO3) 12.0g
Wodorotlenek sodu 2.5g
Dopełnić wodą do 1.0L

Źródło przepisu (eng)

Swoją drogą efekt może być ciekawy, czy mógł by ktoś podlinkować jak powinno wyglądać tak zrobione zdjęcie? Przeglądałem fotki z tej grupy na flickr, ale tam jest taki rozstrzał efektów, że ciężko mi ocenić co jest efektem specyficznej obróbki, co wnosi sama klisza a ile psuje obróbka komputerowa.

: 19 lut 2012, 19:56
autor: michalkruk

: 19 lut 2012, 20:12
autor: panbulimia
tak tylko te wyniki z google to w dużej mierze są zdjęcia po efekcie w PS, w dodatku większość cyfrowe:P

: 19 lut 2012, 20:48
autor: ramzes1702
google umiem obsługiwać dlatego też widząc ilość odnośników do tutoriali imitujących ten proces w PS zapytałem czy może ktoś pokazać prawdziwy efekt

: 19 lut 2012, 21:02
autor: michalkruk
http://www.youtube.com/watch?v=8EsVtn2GvBo

[ Dodano: Nie 19 Lut, 2012 ]
http://www.youtube.com/watch?v=q2bmImPNKbM

[ Dodano: Nie 19 Lut, 2012 ]
i najbardziej wiarygodny (bez cine timingu)

http://www.youtube.com/watch?v=W6wjmrQa2i4

: 19 lut 2012, 21:12
autor: ramzes1702
W rayan'ie wg mnie raczej dość żywe kolory, (mówię o tej zajawce). Chyba jednak łapie o co chodzi patrząc na raport mniejszości, choć chętnie zobaczył bym zdjęcia na normalnym, nie filmowym filmie. Pojawi mi się też pytanie czy chłodna tonacja- zarówno w raporcie jak i na części fotek z flickr'a- jest wynikiem obróbki czy filmu samego w sobie.

edyta po obejrzeniu 3-go filmu:

Faktycznie tu widać o co chodzi, przepalenia świateł, spadek kontrastu. Widać także tą chłodną tonacje, nie ma jednak podanego rodzaju filmu- więc w mocy pozostaje pytanie o "ochładzający" element w tym procesie.

: 20 lut 2012, 11:31
autor: michalkruk
Wydaje mi sie ze ich chlodny odcien byla spowpdpwanybyłł taśmą T: tu macie ektara
http://www.ojodigital.com/foro/fotograf ... tar-2.html