Strona 1 z 2

zaawansowana lustrzanka reporterska etc.

: 17 cze 2012, 14:28
autor: dziurka1989
Witam.
Poszukuję zaawansowanego aparatu analogowego do reportażu ale niekoniecznie.
Chciałbym prosić aby ktoś podał modele bardzo zaawansowanych lustrzanek.

Pozdrawiam.

: 17 cze 2012, 14:41
autor: krycha_666
Podaj kwotę i ewentualnie preferowany system łatwiej będzie komuś doradzić. :]

: 17 cze 2012, 14:46
autor: Fikumiku
i powiedz czego oczekujesz od takiego aparatu...czy ma być wielki ciężki pancerny...czy lekki mały i "dyskretny"..

: 17 cze 2012, 16:22
autor: Basil
Canon EOS 1V i 1N,albo 3 z gripem

: 17 cze 2012, 16:43
autor: enter
albo Nikon F5 F6 lub F100
Canony Basil Ci wymienił

: 17 cze 2012, 20:19
autor: dziurka1989
pancerny, ale nie znaczy, że ma być toporny. Nie orientuje się w jakiej cenie są obecnie takie analogi.
Po prostu chodzi mi o to, że chciałbym porządny, na prawdę porządny aparat analogowy. :)

Dziękuję bardzo za pomoc.

: 17 cze 2012, 20:42
autor: Fikumiku
Jeśli chodzi o moje doświadczenia to mam eosa 33....stosunek jakości do ceny, magnezowa obudowa polecam AF,....drugi który mogę polecić to minolta X-700....mały lekki...bez zbędnych pierdół...aparat w którym można się zakochać...no i działa przy - 25C :)

: 17 cze 2012, 20:44
autor: mrek
Basil pisze:Canon EOS 1V i 1N,albo 3 z gripem
Jeśli reporterka do nie grip BP-E1 tylko Power Drive Booster PB-E2 (do 1V i 3). Daje kopa do 10 klatek na sekundę. Przydatne jeśli rzecz dzieje się szybko.

: 17 cze 2012, 21:01
autor: Basil
rzeczywiście mrek, mea culpa :)

: 17 cze 2012, 21:07
autor: dugi1985
Ja polecę z AF minoltę serii 7000i 8000i mi się dobrze nimi robi zdjęcia są stosunkowo tanie i szkła pod bagnet minolty nie są stosunkowo drogie. Matówka jest na tyle fajna że bez problemu ostrzy się manualnie mimo braku klina. Automatyka działa na szkłach manualnych. Z tańszych solidnych to polecam.

: 17 cze 2012, 21:37
autor: mrek
Basil pisze:rzeczywiście mrek, mea culpa :)
Żadna tam culpa. Zacytowałem żeby wiadomo było do czego piję.
Mnie booster przydaje się bo daje dobry chwyt, a moje aparaty nie mają pasków (właśnie dlatego). Prędkość 10 klatek wykorzystałem przy startach modeli rakiet.
Poza tym przy boosterze wzrasta także prędkość przewijania w tę i w tamtą stronę oraz pewność działania na mrozie.

: 18 cze 2012, 09:53
autor: J.A.
Zaraz dostanę po głowie.
Reporteska? dslr.
mrek sugeruje 10fps, przy cenie przyzwoitego filmu to robia się spore koszty, a co 4s trzeba go zmieniać.
Sorry, ale są dziedziny fotografii, w których upieranie się na analoga jest po prostu nierozsądne.
Chyba, że nie chodzi o reporterkę, ale o to coś co siedzi w prawdizwej czarno-bieli, której nie da się symulować cyfrowo.
Czyli zdjęcia w klubie jazzowym, spore ostre ziarno, smoliste czernie barytu.
Ale wtedy nie trzeba 10 fps. Spokojnie wystarczy 3-4.

: 18 cze 2012, 10:08
autor: figureliusz
eos 1vhs i tyle. Szybkie, pancerne, świetny pomiar światła a nikt Ci nie każe wykorzystywać 10fps :) Film dość szybko schodzi. :mrgreen:

: 18 cze 2012, 11:30
autor: hangmann
A może bardziej ortodoksyjnie? Pentax MZ-S? a jak ktoś ma mniej gotówki - Z-1p. Chociaż ja osobiście przygarnąłbym chętnie Pentaxa MZ-5n ;-)

A na serio to, tak samo jak J.A., nie rozumiem używania analoga do akcji. Koszty filmu wołania i czas potrzebny na ogarnięcie filmu trochę by mnie zniechęcały. Chociaż niektórzy się w to bawią... zależnie od typu reportażu pomyślałbym jeszcze o dalmierzu albo o jakimś dobrym kompakcie.

: 18 cze 2012, 15:41
autor: Basil
A może chodziło bardziej o street niż reporterkę?
Czyli zdjęcia w klubie jazzowym, spore ostre ziarno, smoliste czernie barytu.
Ale wtedy nie trzeba 10 fps. Spokojnie wystarczy 3-4.
i dobry statyw też by nie był od parady :)