Strona 1 z 2

AGFA MULTICONTRAST CLASSIC MCC118 FB Jaki wywolywacz ?

: 28 cze 2015, 18:41
autor: brylek
Panie i Panowie wpadla mi w rece papier agfa . W zasadzie 5 calych paczek AGFA MULTICONTRAST CLASSIC MCC118 FB 11/14 cala plus rolka AGFA PORTRIGA-RAPID PRN118 Gradacja 2 . Caly czas robilem na ilford IV a do wczoraj na ilford classic , ale ceny ilforda zaczynaja zabijac .

Ok konkretnie . Pytanie mam jak wolac papier cieplotonowy AGFA MULTICONTRAST CLASSIC MCC118 FB (bo taki mi sie zdaje on jest ) aby doostac chlodniejszy odcien , nie jestem fanem cieplotonowych papierow . Madzenta na maxa nic zbytnio nie zmienila , ale dodanie niebieskiego na maxa dosc znacznie poprawilo kontrast ale nie na tyle zebym byl zadowolony .
Jest jakis wywolywacz zimno tonowy wolalem w ilford multigrade a tak jak pisalem mam jego 5 paczek wiec na jakis czas by starczylo (-;

: 28 cze 2015, 20:31
autor: Miburo
A jaką mają datę przydatności do spożycia?

: 28 cze 2015, 20:56
autor: brylek
A tego to nie wiem jak sprawdzic ?

Re: AGFA MULTICONTRAST CLASSIC MCC118 FB Jaki wywolywacz ?

: 28 cze 2015, 20:57
autor: junkers_ju-87
brylek pisze:Panie i Panowie wpadla mi w rece papier agfa . W zasadzie 5 calych paczek AGFA MULTICONTRAST CLASSIC MCC118 FB 11/14 cala plus rolka AGFA PORTRIGA-RAPID PRN118 Gradacja 2 . (-;
Nie miałem tego papieru w ręku ale patrząc na numerację jaką podałeś tzn 118
to to nie jest papier ciepło tonowy.
1 - Baryt
1- podłoże białe
8 - powierzchnia typ filigran matowy (drobno ziarnista matowa )

sam z siebie nie da ciepłego tonu .
Zastosuj wywoływacze dające takie odcienie .
tetenal ma np taki .
Obydwa papiery w tym samym wywoływaczu mogą dać ci inne odcienie.

A papieru szczerze zazdroszczę .

Re: AGFA MULTICONTRAST CLASSIC MCC118 FB Jaki wywolywacz ?

: 28 cze 2015, 22:15
autor: brylek
junkers_ju-87 pisze:

Nie miałem tego papieru w ręku ale patrząc na numerację jaką podałeś tzn 118
to to nie jest papier ciepło tonowy.
1 - Baryt
1- podłoże białe
8 - powierzchnia typ filigran matowy (drobno ziarnista matowa )

sam z siebie nie da ciepłego tonu .
Zastosuj wywoływacze dające takie odcienie .
tetenal ma np taki .
Obydwa papiery w tym samym wywoływaczu mogą dać ci inne odcienie.
No niby sam z siebie nie daje ale to sie dzieje jest strasznie cieply a ja chce go oziebic mam tez toner brown toner agfa i wywolywacz agfa cieplotonowy z ciekawosci zrobie kilka kartek ale do celowo szukam jak go oziebic .

Rolke wystawilem do sprzedania bo nie mam jak pociac tego a po zatym szkoda takiej roli ciac na kawalki (-;

: 28 cze 2015, 22:26
autor: ito
tutaj http://www.plumeltd.com/artzone/paperzone/amcc.htm ADOX ADOTOL NE,powinien mieś normalny kontrast.Świetny papier do lithu,udało mi się też kupić paczkę 100 szt.

Re: AGFA MULTICONTRAST CLASSIC MCC118 FB Jaki wywolywacz ?

: 28 cze 2015, 22:38
autor: ajsikel
brylek pisze:
junkers_ju-87 pisze:

Nie miałem tego papieru w ręku ale patrząc na numerację jaką podałeś tzn 118
to to nie jest papier ciepło tonowy.
1 - Baryt
1- podłoże białe
8 - powierzchnia typ filigran matowy (drobno ziarnista matowa )

sam z siebie nie da ciepłego tonu .
Zastosuj wywoływacze dające takie odcienie .
tetenal ma np taki .
Obydwa papiery w tym samym wywoływaczu mogą dać ci inne odcienie.




No niby sam z siebie nie daje ale to sie dzieje jest strasznie cieply a ja chce go oziebic mam tez toner brown toner agfa i wywolywacz agfa cieplotonowy z ciekawosci zrobie kilka kartek ale do celowo szukam jak go oziebic .

Rolke wystawilem do sprzedania bo nie mam jak pociac tego a po zatym szkoda takiej roli ciac na kawalki (-;



toner złoty (obraz nabierze chłodu- blue black/violet black

na www ze stopki znajdziesz u mnie przyklad tonera zlotego, w sekcji lity, to te fioletowo/czarno/niebeskie.

: 29 cze 2015, 20:47
autor: Filet
Tetenal Eukobrom daje zimno-tonowe efekty. Variospeed już trochę mniej, ale to nadal zimne tony. Przynajmniej tak mi to wychodzi na papierach: Fomabrom Variant, Ilford Xpress, Tetenal Vario TT.

: 29 cze 2015, 20:55
autor: brylek
Filet pisze:Tetenal Eukobrom daje zimno-tonowe efekty. Variospeed już trochę mniej, ale to nadal zimne tony. Przynajmniej tak mi to wychodzi na papierach: Fomabrom Variant, Ilford Xpress, Tetenal Vario TT.
Juz odbitki mi wyschly przykleje na karton i porownam na 1 rzut oka wydawaly mi sie dosc mocno cieple ale po calkowitym wyschnieciu nie jest tak mocno cieply jest do przelkniecia moze jakis mocno kontrastowy neg wezme w piatek (odpalam ciemnie do niedzieli ) Zapewne zaleta tego papieru jest jego tonalnosc w cieniech . Mimo moczenia w selenie okolo 7 do 8 min nie bardzo go kopnol w przeciwienstwie do ilforda classic ktory po 4 minutach zaczyna siniec niczym sliwka .

: 29 cze 2015, 21:54
autor: m6nj
Papier jest lekko ciepły bo jest po terminie i biele się nie trzymają..w odbielaczu zejdzie. Odbielacz działa najpierw na światła, więc przy odpowiednim moczeniu biele wyjdą, a cienie powinny zostać w miarę nieruszone.

: 30 cze 2015, 12:02
autor: Jerzy23
m6nj pisze:Papier jest lekko ciepły bo jest po terminie i biele się nie trzymają..w odbielaczu zejdzie. Odbielacz działa najpierw na światła, więc przy odpowiednim moczeniu biele wyjdą, a cienie powinny zostać w miarę nieruszone.
A ja tak wtrace troche off topic i zapytam. Jest jakis sposob na usuniecie zbytniego zadymienia z papierow FB? Mam 2 rolki Tetrnala Vario Fine Art, ktore sobie w ciepelku polezaly ponad 8 lat i zadymily sie dosc znacznie.

: 30 cze 2015, 12:09
autor: Miburo
Zadałem wcześniej pytanie o "datę przydatności do spożycia" papierów multicontrast, bo jeżeli baryt poleży za długo, właśnie jakieś kilka lat, to traci biele i zadymia. ogólnie rzecz biorąc - jest do wyrzucenia, no chyba, że ktoś chce celowo zastosować ten efekt. jeżeli istnieją jakieś sposoby na przywrócenie bieli, a jak widać pewnie istnieją, to może i działają. ale jeżeli chcemy mieć efekt normalny, to może łatwiej rozważyć jednak kupno nowego papieru i ominięcie wszystkich problemów związanych z przywracaniem papieru starego do stanu nowego?

: 30 cze 2015, 12:37
autor: J.A.
Jerzy23 pisze:Jest jakis sposob na usuniecie zbytniego zadymienia z papierow FB?
Bromek potasu w ilości 0,ileś tam grama na litr. Dawkowany do momentu zniknięcia zadymienia.
Przedawkowany zatrzymuje wywoływanie całkowicie. Dla tego trzeba go dawkować ostrożnie bo łatwo zepsuć wywoływacz.

: 30 cze 2015, 12:48
autor: Jerzy23
J.A. pisze:
Jerzy23 pisze:Jest jakis sposob na usuniecie zbytniego zadymienia z papierow FB?
Bromek potasu w ilości 0,ileś tam grama na litr. Dawkowany do momentu zniknięcia zadymienia.
Przedawkowany zatrzymuje wywoływanie całkowicie. Dla tego trzeba go dawkować ostrożnie bo łatwo zepsuć wywoływacz.
dzieki !! A bromek mam dodac do wywolywacza? Czy zasytosowac kapiel po wywolaniu?

: 30 cze 2015, 13:20
autor: brylek
J.A. pisze:
Jerzy23 pisze:Jest jakis sposob na usuniecie zbytniego zadymienia z papierow FB?
Bromek potasu w ilości 0,ileś tam grama na litr. Dawkowany do momentu zniknięcia zadymienia.
Przedawkowany zatrzymuje wywoływanie całkowicie. Dla tego trzeba go dawkować ostrożnie bo łatwo zepsuć wywoływacz.
Byc moze jak sie rola nie sprzeda moze sie zdecyduje na zrobienie odbitek formatu 50/60 mam takie kuwety i kupie bronek i zczne cos kombinowac .

jak sprawdzic w kodzie jaki rok papieru ?