Strona 1 z 1
D23 w różnych rozcieńczeniach
: 30 gru 2011, 15:41
autor: rayman
Cześć.
Odrkyłem ostatnio D-23 i już po 2 negatywach jestem w nim zakochany, szczególnie po ujrzeniu Acrosa 100 wymoczonego w rozcieńczeniu 1+1.
Jako że nie zawsze łatwo znaleźć czas wywołania dla rozcieńczonego D-23 (a interesuje mnie przede wszystkim 1+3), chciałem zapytać czy jest jakaś regułka/mnożnik gdy dysponuje się czasem wyjściowym dla stocka - np tak jak w przypadku Atomalu czas dla 1+2 = stock x 1,7-2.0
A może próbował ktoś mocniej to rozcieńczyć i wywoływać, na przykład przez godzinę?
Z góry dzięki.
P.S. Nie, nie interesuje mnie D23 HAD

: 30 gru 2011, 16:05
autor: nord
również lubię D23 za niemal aksamitność negatywu w nim wymoczonego, stosuje zarówno 1+1 jak również 1+3 (zdjęcie ponizej)
czas 16min. pierwsze 30sek powolne obroty, później co minuta przewrotki przez 5 sek.
edit: no tak :) negatyw TMax 100 ;)
: 30 gru 2011, 16:23
autor: rayman
nord pisze:
edit: no tak :) negatyw TMax 100 ;)
Nie szkodzi, szukam różnych patentów dla D-23 1+3 :) Mam teraz w otworku właśnie T-Maxa 100, zanotuję sobie ;)
Znalazłem przed chwilą coś takiego:
http://www.apug.org/forums/forum37/8282 ... tions.html
Ale zgodnie z tą regułką, czasy przy 1+3 "rozkraczają się" (1-2 min), np z tymi dostępnymi na digitaltruth, spróbuję dla 1+3 przyjąć (stock x 1,4) x 1,4 + 0,5-1 min :)
: 30 gru 2011, 17:27
autor: JaZ99
nord, fajny portret. Co to za obiektyw?
: 30 gru 2011, 17:53
autor: nord
JaZ99 pisze:nord, fajny portret. Co to za obiektyw?
Zenzanon 150mm na Bronce ETRS
: 30 gru 2011, 19:07
autor: slawoj
Co sądzicie o stosowaniu D-23 w małym obrazku?
Interesuje mnie jak wychodzą szczegóły w światłach (przy odbitce 13x18).
: 30 gru 2011, 19:17
autor: rayman
Tak wygląda Acros:
http://photoamatorszczyzna.blogspot.com ... ekawy.html
D-23 1+1, 12 minut, 20 stopni, mieszanie ciągłe przez 1 minutę, potem delikatne obroty przez 5 sekund każdej zaczynającej się minuty. Skan z Epsona V330 Photo.
Następnym razem sprawdzę 1+3 lub 1+7 przez pół godzinki :)
Bardzo fajnie odbija się na gradacji specjalnej (Foma) lub papierze Adoxa - polecam :)
: 02 sty 2012, 14:46
autor: biedron
Świeciłeś tego acrosa na 100? Mam jeszcze D23 i chętnie spróbuje na średnim :)
: 02 sty 2012, 17:12
autor: rayman
Tak jest, naświetlane jako 100tka zwykłym TTLem w Canonie A-1, pomijając może ze 2 ujęcia: przy tych starych luksferach między filarami w magazynie solnym ustawiłem światłomierz na 25 ASA, a ujęcie z hali (z okrągłą dziurkowaną beczką po lewej) doświetlałem lampą błyskową z niebieską nasadką - było ciemno jak diabli.
Myślę, że przy 1+3 lub przy 1+7 byłoby już lepiej ;)
P.S. Fajny wywoływacz, otworki na T-Maxie 100 i D-23 1+3 są niemal tak ostre jak żyleta :)