Strona 1 z 3

AgfaPhoto APX 100 - ktoś uzywał?

: 25 lip 2011, 06:05
autor: Minolciarz1979
Witam. Jak w temacie - czy ktoś ma doświadczenie z AgfaPhoto APX 100? Niby to to samo co stara Agfa APX 100, no własnie - niby... Opinie sa różne, więc zapytam Was, jakie są wasze odczucia w stosunku do starej Agfy (starą znam)? Czy warto? Chodzi o mały obrazek. Wołane będzie w Rodinalu 1+100.

: 25 lip 2011, 11:40
autor: nord
nie wiem jak to bywało ze starą Agfą, ale moje osobiste odczucia w stosunku do tej "nowej"są pozytywne

Obrazek

wołałem w D76 1+1 scan z malucha coolscanem V

: 25 lip 2011, 12:08
autor: przemur
nord pisze:nie wiem jak to bywało ze starą Agfą, ale moje osobiste odczucia w stosunku do tej "nowej"są pozytywne

[url=http://img16.imageshack.us/img16/6629/109381.jpg]Obrazek[/URL]

wołałem w D76 1+1 scan z malucha coolscanem V
Ooo, ładne zdjęcie.

Natomiast (dużo) taniej wychodzi kupowanie jej jako Rollei Retro 100. AgfaPhoto tylko przepakowuje materiał do swoich kasetek...

: 25 lip 2011, 12:50
autor: Minolciarz1979
przemur pisze:Natomiast (dużo) taniej wychodzi kupowanie jej jako Rollei Retro 100. AgfaPhoto tylko przepakowuje materiał do swoich kasetek...
Czyli Rollei Retro 100 to Agfa/AgfaPhoto APX 100? Czy to 100% pewna informacja? Nie chciałbym się naciąć i od nowa eksperymentować.

: 25 lip 2011, 17:35
autor: przemur
Minolciarz1979 pisze:
przemur pisze:Natomiast (dużo) taniej wychodzi kupowanie jej jako Rollei Retro 100. AgfaPhoto tylko przepakowuje materiał do swoich kasetek...
Czyli Rollei Retro 100 to Agfa/AgfaPhoto APX 100? Czy to 100% pewna informacja? Nie chciałbym się naciąć i od nowa eksperymentować.
Nie wiem czy AgfaPhoto przyznaje sie do czegokolwiek... Mialem jedna AgfaPhoto APX 100 i na moj gust to bylo mniej wiecej to samo co Rollei Retro 100. Zrodla mowia tez ze np. aktualnie dostepna w sprzedazy CT Precisa to tak naprawde Fuji Sensia 100. (i moja jedna proba wydawala sie to potwierdzac).

Natomiast Rollei caly czas twierdzi ze Retro 100 to jest APX 100. Nawet chyba korzystaja z chemii wyprodukowanej jeszcze przez Agfe...

: 25 lip 2011, 17:51
autor: Mazurkiewicz
Przez pewien czas pracowałem na Agfie i Retro 100 i w moich odczuciach przy wywoływaczu Kodak D-76 1:1, Retro wychodził bardziej kontrastowy niz Agfa.
Retro bardziej mi odpowiadał ale to tylko maja ocena ;)

: 25 lip 2011, 19:31
autor: skytruck
przemur pisze:
Minolciarz1979 pisze:
przemur pisze:Natomiast (dużo) taniej wychodzi kupowanie jej jako Rollei Retro 100. AgfaPhoto tylko przepakowuje materiał do swoich kasetek...
CT Precisa to tak naprawde Fuji Sensia 200. (i moja jedna proba wydawala sie to potwierdzac).
Zdaje się z kolei, że na www.rangefinderforum.com ktoś twierdził, ze Precisa CT to ...Provia100. Jeżeli to prawda, to CT jest połowę tańsza od Provii.

: 25 lip 2011, 20:15
autor: technik219
Minolciarz1979 pisze:Czyli Rollei Retro 100 to Agfa/AgfaPhoto APX 100? Czy to 100% pewna informacja? Nie chciałbym się naciąć i od nowa eksperymentować.
Żeby była pełna jasność: obecne Rollei Retro 100 i obecny APX 100 to ten sam materiał. który jednak nie ma nic wspólnego poza czułością i PODOBNYMI parametrami z Agfapanem APX 100 i Rollei Retro 100 sprzed jeszcze kilku lat. Spółka Agfaphoto, która zawiązała się po upadku Agfa-Gevaert A.G. przejęła magazyny Agfy i dokończyła konfekcjonowanie materiałów wyprodukowanych przez Agfę. Część tych materiałów sprzedała innym firmom, stąd Rollei Retro 100. Ostatnie oryginalne materiały Agfy miały datę ważności bodajże do 2006 r. Potem obie firmy dokonywały zakupów u innych producentów (m.in. w Fotokemika Zagreb) i ich materiały konfekcjonowały pod nazwą Rollei Retro 100 i APX 100, ale to już są inne materiały. Podobne, ale inne. Tak więc obecnie sprzedawane RR100 i APX 100 to dalecy kuzyni Agfy. Na francuskim forum Rollei przedstawiciel firmy stwierdził wprost, że to, pod jaką nazwą sprzedawane są materiały (Efke, Rollei, Adox, Agfa) jest sprawą czysto marketingową, bo klienci związani są z marką i za nią są gotowi zapłacić drożej, chociaż w istocie kupują materiał, który pod macieżystą nazwą można kupić za połowę ceny.
Materiały Agfa i Rollei to dobre materiały. Z rezerwą należy podchodzić do materiałów z "S", ponieważ są to materiały do fotografii lotniczej. Mają nieco inne parametry, ale do fotografii ogólnej też się nadają. Zostały w magazynach z masą upadłościową Agfy, to co - mają się zmarnować? Pocięli je i sprzedają jako nowości, choć żadnymi nowościami nie są. Pojawił się też Ilford P-4, który jest filmem do kamer monitorujących. Zostało w magazynach, to sprzedają na tej samej zasadzie. Nie wiem jak z Ilfordem - produkuje jeszcze, czy wyprzedaje resztki (Fuji już wstrzymała niektóre linie). Myślę, że trzeba mieć świadomość, że jakikolwiek materiał pojawi się teraz na rynku, to nie będzie już żadna nowość. Tylko resztki zalegające magazyny. Nie prowadzi się nowych badań, nie opracowuje nowych materiałów. To już jest koniec. Cała nadzieja w Chińczyku.

: 25 lip 2011, 20:19
autor: enthropia
Minolciarz1979 pisze: Czyli Rollei Retro 100 to Agfa/AgfaPhoto APX 100? Czy to 100% pewna informacja? Nie chciałbym się naciąć i od nowa eksperymentować.
Różnie opinie są o Retro 100. Ja znam taką, pochodzącą ze sklepu fotonegatyw:
Według opini jest to film zbliżony charkterystyką do AGFA APX100.

: 25 lip 2011, 22:52
autor: junkers_ju-87
To ja jeszcze trochę zamieszam.
Zgodnie z informacją ze strony fotoimpexu
Rollei 100 (bez dopisku S) jest konfekcjonowanym materiałem z (AGFA APX)zapasów AGFY.
Rollei wyprzedaje się ze starego zapasu dlatego można go kupić za niską cenę.

z tego co wiem ADOX planuje uruchomić produkcję negatywu według receptury Agfy APX 100

Co do tego czy rynek się zwija czy nie to mam inne spostrzeżenia niż jeden z kolegów.
Rynek nie jest super chłonny więc producenci ograniczają ofertę do sprawdzonych produktów.
Nie mniej jednak Adox np. wprowadził "nowy" produkt czyli CMS 20 w wersji 120

Sądzę że biorąc pod uwagę dostępną na rynku ofertę Efke Fomy Fuji Adoxa Ilforda Kodaka tRollei to mamy już dobry wybór
Każdy ma coś ciekawego do zaoferowania.
Więc nie ma co płakać , jakiś wybór jednak jest.

A obserwując szaleństwo jakie zaczęło się w tym roku w niemczech , na rynku
używanych aparatów i sprzętu do fotografii analogowej śmiem twierdzić że
ta branża w niedalekiej przyszłości trochę odżyje.

: 25 lip 2011, 23:07
autor: technik219
junkers_ju-87 pisze:A obserwując szaleństwo jakie zaczęło się w tym roku w niemczech , na rynku używanych aparatów i sprzętu do fotografii analogowej śmiem twierdzić że ta branża w niedalekiej przyszłości trochę odżyje.
Pozostaje mieć nadzieję, że nie jest to chwilowy run. Cyfra jako medium usługowe i dla okazjonalnego pstrykania, klasyczna fotografia srebrowa dla koneserów. Oto zdrowy układ, myślę.
Ale chyba te stare zapasy Agfy już wyprzedali? Coś za dużo tego na rynku (nawet Chińczycy oferują w ilościach hurtowych), żeby to było z produkcji Agfy ;-)

: 26 lip 2011, 00:53
autor: radekone
technik219 pisze:Pojawił się też Ilford P-4, który jest filmem do kamer monitorujących. Zostało w magazynach, to sprzedają na tej samej zasadzie. Nie wiem jak z Ilfordem - produkuje jeszcze, czy wyprzedaje resztki (Fuji już wstrzymała niektóre linie). Myślę, że trzeba mieć świadomość, że jakikolwiek materiał pojawi się teraz na rynku, to nie będzie już żadna nowość. Tylko resztki zalegające magazyny. Nie prowadzi się nowych badań, nie opracowuje nowych materiałów. To już jest koniec. Cała nadzieja w Chińczyku.
A nowa Portra 400? Nie uzywalem jej jeszcze bo kolor to tylko sporadycznie ale ludzie pisza, ze to masakra technologiczna jakas jest. Czyli Kodak w nia jednak zainwestowal.

Ilford produkuje i ma sie doskonale (choc podwyzsza ceny).

A ten jego P4 Surveillance nie idzie do sprzedazy detalicznej mysle, to co sie pojawia na ebayu to jakies indywidualne lewizny pracownikow firm-klientow albo wyprzedawanie ich zapasow. Poza tym to mam coraz lepsze zdanie o tym filmie od kiedy zaczalem go uzywac zgodnie z przeznaczeniem.

Podsumowując:

: 26 lip 2011, 06:01
autor: Minolciarz1979
Z tej dyskusji wynika, że obecna AgfaPhoto czy Rollei Retro 100 są dość dobrym materiałem. Teraz pytanko następne: czy mozna opierać się na oryginalnej ulotce Agfy co do wołania tego nowego materiału w oryginalnym Rodinalu 1+100?
http://www.aphog.de/downloads/agfa/Rodinal.pdf

: 26 lip 2011, 08:40
autor: J.A.
skytruck pisze:Zdaje się z kolei, że na www.rangefinderforum.com ktoś twierdził, ze Precisa CT to ...Provia100. Jeżeli to prawda, to CT jest połowę tańsza od Provii.
Koło Provii to nawet nie leżało - no chyba że leżało bardzo długo 8-) . To samo jeśli chodzi o Sensię. CT na pewno nie jest produktem Fuji. chyba że jakimś mocno nie udanym. Jeżeli się je razem wywoła to na oko widać, który to który.

: 26 lip 2011, 19:47
autor: technik219
Minolciarz1979 pisze: czy mozna opierać się na oryginalnej ulotce Agfy co do wołania tego nowego materiału w oryginalnym Rodinalu 1+100?
Oryginalny APX 100 w R 1:100 należało wywoływać ok. 30 min. Tak samo RR 100 z partii APX 100. RR100 z nowej partii (który nie jest APXem) woła się już tylko 20 min.
Jest lekkie zamieszanie z tymi filmami w tym wywoływaczu, bo na ulotkach Rodinalu i One Shot (to samo) w zależności od firmy konfekcjonującej APX 100 woła się 8,5 i 13 min. (rozcieńczenia 1:25 i 1:50) podczas gdy oryginalne materiały Agfy zalecają odpowiednio 8 i 17 min. (szczególnie wątpliwy czas dla 1:50).
Teraz chciałbym dać wskazówkę jak odróżnić oryginalny APX od późniejszych jego najbliższych kuzynów. Jak na razie w moich próbach się sprawdza. Otóż materiał z pozostałości Agfy - prawdziwy APX nawet pod nazwą RR 100 oglądany od strony podłożowej (niewywołana końcówka wystająca z kasetki) ma barwę ciemnobrunatną, prawie czarną i po odcięciu kawałeczka i wrzuceniu do wody nie odbarwia się. RR 100 "nowe" mają taką samą barwę, ale po wrzuceniu do wody odbarwiają się - barwnik przechodzi do wody. Te filmy zabarwiają również Rodinal na kolor pomarańczowy do czerwonego, czego nie robi prawdziwy APX 100. Tak samo zabarwia RR 400S.