Strona 1 z 1

Konfrontacja...

: 20 mar 2011, 20:14
autor: matti_1989
Zastanawiałem się ostatnio nad różnicami w jakości negatywów drogich, tych z najwyższej półki, średnich oraz najtańszych. Czy różnice są aż tak wielkie.
Jesteście w stanie rozpoznać jaki to negatyw (z jakiego przedziału cenowego)
wywołany w x-tol, aparat bronica SQ + 150mm f3,5 t1/250 skan epson v500

ps. czarny ubytek na zdjęciu spowodowany zbyt małą ilością chemii w koreksie :oops:

: 20 mar 2011, 20:48
autor: nord
nie wiem co to za negatyw i nie będę zgadywać.. wyszło fajnie i z chęcią dowiedziałbym się na czym było robione.. natomiast co do oszczędności chemii.. ręce opadają .. i na tym poprzestanę bo nie wypada reszty pisać ..

pozdrawiam

: 20 mar 2011, 20:54
autor: matti_1989
nord pisze:. natomiast co do oszczędności chemii.
Po prostu źle obliczyłem i w dodatku szpula na czpieniu nie była dociśnięta do dna koreksu. Dwa nieszczęścia na raz i tak wyszło:/

: 20 mar 2011, 21:04
autor: nord
wnioski są proste.. lepiej 50ml płynu więcej niż mniej ;)

: 20 mar 2011, 21:30
autor: matti_1989
skanowałem w 1200dpi jpg

: 20 mar 2011, 21:42
autor: nord
nie ma co grymasić..jest pysznie

: 20 mar 2011, 21:53
autor: zaphod
Ktoś musi zacząć zgadywać, więc strzelę pierwszy - Rollei Retro?

: 20 mar 2011, 22:03
autor: matti_1989
zaphod pisze:Ktoś musi zacząć zgadywać, więc strzelę pierwszy - Rollei Retro?
Nie chodzi mi o zgadnięcie konkretnego modelu filmu bo to raczej niewykonalne (no może w warunkach laboratoryjnych :-D )
Ale zakładam że stawiasz na klasę średnią (rollei ok 15zł za rolkę)

: 20 mar 2011, 22:05
autor: technik219
Lucky ;-), czyli dolne przedziały stanów średnich.

: 20 mar 2011, 22:50
autor: Rob
foma 100?

: 20 mar 2011, 23:23
autor: zaphod
matti_1989 pisze:Ale zakładam że stawiasz na klasę średnią (rollei ok 15zł za rolkę)
15 to ja płacę za FP4:P Za Rolleia nie dałbym więcej niż 11.

: 21 mar 2011, 00:14
autor: przemur
Rob pisze:foma 100?
Też mi się wydaje żę ma jej "look"... Lucky SHD też by mnie bardzo nie zaskoczyło. Ale tak naprawdę... ocenianie na podstawie skanu to prawie jak wróżenie z fusów. :-)

Z moich doświadczeń z pracy z różnymi materiałami, często różnice zaczynają być widoczne dopiero pod naprawdę dużym powiększeniem, tudzież dobrym skanem. W tym drugim przypadku - przy 3200 dpi na Epsonie V700 wiele negatywów wyglądało podobnie... Jednak Minolta 5400 pokazała ogromne różnice - zwłaszcza w strukturze ziarna - które na Epsonie były zupełnie nie do wychwycenia...

Jeszcze co do tanich vs drogich negatywów - nie wszystko co droższe jest lepsze... Niemniej, na przykład:
- materiały Rollei-a, ze względu na bazę (PET) są nieco trudniejsze w obróbce,
- Adox-y/Efke j.w. i są dodatkowo podatne na uszkodzenie emulsji - zresztą czasami zdarzają się też inne przykre niespodzianki związane z brakami tejże..,
- niektóre nowe materiały Rolleia mają tendencję do wytrącania drobinek wapnia (lub czegoś tam) - np. Retro 100 TONAL,
- myśląć o materiałach kolorowych - niemal wszystko czego nie wyprodukował Kodak lub Fuji będzie miało istotnie większe ziarno

Nie są to dyskwalifikujące cechy, ale przy pracy na zlecenie (oj wiem że wszyscy komercyjnie już robią cyfrą) albo przy naprawdę ważnych rzeczach, wiele osób wybierze materiały bardziej pewne, których producenci stosują lepszą kontrolę jakości...

: 21 mar 2011, 05:38
autor: slawoj
Patrząc na twarz modelki i jej usta oceniam negatyw na ortopanchromatyczny.
Patrząc na zakres ostrości oceniam negatyw na niskie ASA.

Stawiam na EFKE 50.

: 21 mar 2011, 09:38
autor: matti_1989
przemur pisze:Rob napisał/a:
foma 100?


Też mi się wydaje żę ma jej "look"... Lucky SHD też by mnie bardzo nie zaskoczyło. Ale tak naprawdę... ocenianie na podstawie skanu to prawie jak wróżenie z fusów. :-)

Z moich doświadczeń z pracy z różnymi materiałami, często różnice zaczynają być widoczne dopiero pod naprawdę dużym powiększeniem, tudzież dobrym skanem. W tym drugim przypadku - przy 3200 dpi na Epsonie V700 wiele negatywów wyglądało podobnie... Jednak Minolta 5400 pokazała ogromne różnice - zwłaszcza w strukturze ziarna - które na Epsonie były zupełnie nie do wychwycenia...

Jeszcze co do tanich vs drogich negatywów - nie wszystko co droższe jest lepsze...
Rob, przemur - gratulacje intuicji to foma 100 :)
przemur to co napisałeś bardzo trafne

Pomysł na ten post powstał kiedy nie miałem do dyspozycji skanera i z kodaka trixa oraz hp5 robiłem odbitki zaraz po wywołaniu, bez żadnych podglądów na skanerze, rodzaj filmu natychmiast można było rozpoznać na odbitce.

Ps1 Dodam jeszcze, że i tak najważniejsze jest światło które tego dnie było idealnie rozproszone, zarazem"było go dużo".
Ps2 Jak wywołam e6 to dodam dla porówna ten sam kadr na vevi
Ps3 Mieć kilka d*p z filmami do aparatu to fajna rzecz :)

: 21 mar 2011, 19:00
autor: Rob
ja fomę rozpoznałem od pierwszego wejrzenia :) Aż samemu się dziwię, że wciąż nie mogę się zmusić do dania drugiej szansy temu materiałowi, ale mam na razie zapas acrosow 100...