Rob pisze:foma 100?
Też mi się wydaje żę ma jej "look"... Lucky SHD też by mnie bardzo nie zaskoczyło. Ale tak naprawdę... ocenianie na podstawie skanu to prawie jak wróżenie z fusów.
Z moich doświadczeń z pracy z różnymi materiałami, często różnice zaczynają być widoczne dopiero pod naprawdę dużym powiększeniem, tudzież dobrym skanem. W tym drugim przypadku - przy 3200 dpi na Epsonie V700 wiele negatywów wyglądało podobnie... Jednak Minolta 5400 pokazała ogromne różnice - zwłaszcza w strukturze ziarna - które na Epsonie były zupełnie nie do wychwycenia...
Jeszcze co do tanich vs drogich negatywów - nie wszystko co droższe jest lepsze... Niemniej, na przykład:
- materiały Rollei-a, ze względu na bazę (PET) są nieco trudniejsze w obróbce,
- Adox-y/Efke j.w. i są dodatkowo podatne na uszkodzenie emulsji - zresztą czasami zdarzają się też inne przykre niespodzianki związane z brakami tejże..,
- niektóre nowe materiały Rolleia mają tendencję do wytrącania drobinek wapnia (lub czegoś tam) - np. Retro 100 TONAL,
- myśląć o materiałach kolorowych - niemal wszystko czego nie wyprodukował Kodak lub Fuji będzie miało istotnie większe ziarno
Nie są to dyskwalifikujące cechy, ale przy pracy na zlecenie (oj wiem że wszyscy komercyjnie już robią cyfrą) albo przy naprawdę ważnych rzeczach, wiele osób wybierze materiały bardziej pewne, których producenci stosują lepszą kontrolę jakości...