Strona 1 z 1
Kodak Ektachrome E100D vs E100G, czym to się do diabła różni
: 24 paź 2014, 12:38
autor: Doctor Who
Mam w posiadaniu nawijaną ze szpuli roleczkę Ektachrome'a 100D. Problem jest taki: jest to taśma filmowa a nie film przeznaczony typowo na slajdy jak E100G. Czytałem tu i ówdzie straszne rzeczy dotyczące wywoływania filmowych negatywów, że nie da się ich wołać normalnie i tak dalej, bo są jeszcze dodatkowe warstwy do zmycia z kliszy. Co do reversali nie znalazłem ani słowa.
Czy ktoś miał do czynienia z podobnym problemem przy tym, albo innym przepakowanym ze szpuli do kamery slajdzie?
: 24 paź 2014, 12:45
autor: rbit9n
miałem od kol.
radekone kilka kasetek. wołałem ręcznie w tetenalu colortec e-6, problemów nie stwierdziłem.
: 24 paź 2014, 12:46
autor: JaZ99
E100D jest slajdem. Opis techniczny masz tutaj:
http://motion.kodak.com/motion/uploadedFiles/TI2496.pdf
Nigdzie nie słyszałem o tym, aby slajdy kinematograficzne miały jakieś dodatkowe warstwy do usunięcia.
: 24 paź 2014, 12:50
autor: Doctor Who
rbit9n pisze:miałem od kol.
radekone kilka kasetek. wołałem ręcznie w tetenalu colortec e-6, problemów nie stwierdziłem.
Hmmm... gdzie indziej z kolei czytałem że E zostawiają po sobie różowy syf na sprzęcie, ale skoro tak mówisz to zaufam.
: 24 paź 2014, 13:57
autor: wesu
Pomyliłeś z negatywem kolorowym kinematograficznym, w którym to należy usunąć tkz. rem-jet czyli warstwę przeciwodblaskową.
: 24 paź 2014, 15:24
autor: rbit9n
: 28 paź 2014, 15:49
autor: radekone
Cytat z drugiej strony opisu technicznego: KODAK EKTACHROME 100D Color Reversal Film 5285 / 7285 contains special sensitizing and filter dyes that improve color reproduction. Because these dyes are designed to rinse out of the film during processing, they will change the color of the first developer, the reversal bath, the final wash, and the final rinse. This solution discoloration is only cosmetic. It will not affect sensitometry or the quality of any Process E-6 film or control material. However, the solutions will cause splicing tape and processing equipment (rollers, racks, etc.) to have a pinkish color. The pink dye residue can easily be washed off processing equipment by following normal maintenance procedures.
To jest akurat film do standardowego procesu E-6. Te straszne rzeczy, o których czytałeś odnoszą się np. do procesu ECN-2 i tam trzeba między innymi spłukiwać rem-jet. Całe rolki (lub skrawki) do ECN-2 można całkiem tanio kupić (5213, czyli Kodak Vision3) i dopiero wtedy można uzyskać coś na miarę cine-look (5285 na pewno ci tego nie da). Przymierzałem się, ale jednak nie chciało mi się w to bawić, choć chyba nie jest to specjalnie skomplikowane dla obeznanych z E-6.
Gość, który mi to wołał twierdzi, że jest to ta sama emulcja co E100VS, a różnice to nadruk na filmie i perforacja (w przypadku aparatów 35mm nie ma to znaczenia, chodzi o kształt dziury o ile pamiętam).