Zróżnicowane czasy obróbki w FX-39
Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski
Zróżnicowane czasy obróbki w FX-39
Wg notatek sprzed ok 5 lat, kombinacja dla Rodinala poprawna, wołane 12 minut, wyszło dobrze, lekkie niedowołanie ale to była zima, więc proces mógł stracić nieco temperatury. Mieszanie co minutę.
Mój problem dotyczy D-76 1:3 (Kodakowski, na galon)
Mój problem dotyczy D-76 1:3 (Kodakowski, na galon)
Zróżnicowane czasy obróbki w FX-39
A to sorry, z Twego postu wywnioskowałem, że chodzi Ci o ogólne cechy tego materiału, niezależnie od wywojki

Nie każda kombinacja film - wywoływacz musi się lubić, jeśli nie pasuje Ci Pan F w D76 1+3, rób w Rodinalu, najlepiej w 18 st C.Nomad pisze: ↑03 lut 2019, 14:59 Ogólnie jestem z nich zadowolony. Tymczasem dla tego jednego filmu widzę totalny rozjazd pomiędzy praktyką, a tym co podaje producent i DT. I stad moje pytanie, czy ktoś kto ma do czynienia z tym materiałem, może potwierdzić moje obserwacje.
A może to ja się mylę, i materiał ten, po prostu powinien wychodzić blado? Choć w wypadku niskoczułego materiału, o klasycznej emulsji, spodziewam się właśnie wysokiego kontrastu.

Zróżnicowane czasy obróbki w FX-39
Malutka buteleczka Rodinalu (klona) postoi latami (raczej)

Zróżnicowane czasy obróbki w FX-39
Rodinal, Ro-di-nal, RODINAL!!!
... porque las tribus condenadas a cien años de soledad ya no tienen una segunda oportunidad en la tierra.
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
Zróżnicowane czasy obróbki w FX-39
Rodinal to jest wywoływacz do wielkiego formatu nie przeznaczony do dużych powiększeń. Przeznaczony do niskich temperatur i małych rozcieńczeń. I niedoświetlonych materiałów.
A używa się go w całkowicie przeciwstawny sposób.
A używa się go w całkowicie przeciwstawny sposób.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
Zróżnicowane czasy obróbki w FX-39
Rodinal to wywoływacz uniwersalny, od wysoko-kontrastowego po wyrównawczy, do niskoczułych filmów 35mm i/lub średnioczułych filmów 120 i szitek.
W zależności od czułości filmu ograniczenie powiększenia nie istnieje. Temperatura robocza 18-20*. Rozcięczenia raczej duże, jeśli nie największe w porównaniu do innych wywoływaczy, popularne to od 1+25 do 1+100.
Teraz proszę o lincz
Z tym że to prawda 
W zależności od czułości filmu ograniczenie powiększenia nie istnieje. Temperatura robocza 18-20*. Rozcięczenia raczej duże, jeśli nie największe w porównaniu do innych wywoływaczy, popularne to od 1+25 do 1+100.
Teraz proszę o lincz


... porque las tribus condenadas a cien años de soledad ya no tienen una segunda oportunidad en la tierra.
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
Zróżnicowane czasy obróbki w FX-39
Już dawno wyrosłem z wojenek systemowych, więc bez obawy. Są ważniejsze sprawy niż jakiś durny system, wywoływacz, czy poglądy.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
Zróżnicowane czasy obróbki w FX-39
Bo widzisz i Twoja opinia zawiera się w mojej.
A to co tu piszesz to Prawda, acz na końcu nic już nie jest ważne...
... porque las tribus condenadas a cien años de soledad ya no tienen una segunda oportunidad en la tierra.
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
Zróżnicowane czasy obróbki w FX-39
No to "proponuję" użyć Rodinala do Pan400 gdzie połowa klatek jest naświetlona na 100, a druga połowa w zasadzie nie wiadomo na ile.
W dodatku z filmu będzie robiony skan maszynowy.
W dodatku z filmu będzie robiony skan maszynowy.
Zróżnicowane czasy obróbki w FX-39
A ja proponuję przeczytać co napisałem powyżej. Nie wspomniałem tam o wysokoczułych mikrofilmach. A po drugie kto naświetla filmy po pijanemu i chce później osiągnąć dobre wyniki? Jakieś foto-patologie Pan wspomina

... porque las tribus condenadas a cien años de soledad ya no tienen una segunda oportunidad en la tierra.
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
Zróżnicowane czasy obróbki w FX-39
Studenci szkół artystycznych tak mają. Moja ulubiona fotopatologia to Nikon EM z urwaną skalą światłomierza.
Najbardziej rozchwytywany aparat w pewnej "artystycznej" uczelni.
Zróżnicowane czasy obróbki w FX-39

... porque las tribus condenadas a cien años de soledad ya no tienen una segunda oportunidad en la tierra.
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
- technik219
- -#
- Posty: 3353
- Rejestracja: 13 lut 2011, 20:15
- Lokalizacja: ze wsi
Zróżnicowane czasy obróbki w FX-39
Na "pewnej uczelni" (niekoniecznie artystycznej), gdzie swojego czasu pobierałem nauki, mój kolega szpanował Zenitem TTL , w którym wszystko co z korpusu wystawało zostało oderwane albo zniekształcone obcęgami, a rany po tym zabiegu zostały zaklejone plastrem opatrunkowym. Niektórzy zapytają w tym momencie czemu to miało służyć i dlaczego stanowiło to "szpan"? Otóż Zenit TTL w tamtych czasach stanowił obiekt pożądania i skrytych westchnień. Kolega zaś dokonał swoistej "defetyszyzacji" tego obiektu pożądania. Zapomniałem dodać, że dokonał również całkowitej defetyszyzacji obiektywu Helios 44-4 rozbijając go o ścianę. Dziurę w korpusie zapchał Flektogonem 50/4 z przejściówką na gwint. Czy ogarniacie to? Cóż wobec tego znaczy urwana skala światłomierza jakiegoś Nikona?
Lux mea lex