Strona 1 z 1
Widzieliście?
: 20 maja 2020, 18:02
autor: Adams
Widzieliście?
: 20 maja 2020, 19:52
autor: pelovsky
40 dolarów USD za 1l to plus cło i VAT u nas będzie kosztowało pewnie 1,5x tyle. A jeśli za Tetenala trzeba zapłacić 200zł za 2,5l, to jakich cudów by ten CineStill nie produkował, to ja wysiadam

Widzieliście?
: 21 maja 2020, 08:35
autor: Adams
pelovsky pisze: ↑20 maja 2020, 19:52
40 dolarów USD za 1l to plus cło i VAT u nas będzie kosztowało pewnie 1,5x tyle. A jeśli za Tetenala trzeba zapłacić 200zł za 2,5l, to jakich cudów by ten CineStill nie produkował, to ja wysiadam
Cena ceną ale te cuda

Widzieliście?
: 21 maja 2020, 12:02
autor: zaphod
Adams pisze: ↑21 maja 2020, 08:35
Cena ceną ale te cuda
Czytałem gdzieś pierwsze testy (na emulsive.org? Nie jestem pewien). Chwalili, zwłaszcza wersję dynamic chrome, ale patrząc po zdjęciach tych cudów w stosunku do Tetenala nie widziałem. Ot, dobrze wywołane slajdy. I robili tylko Ektachrome, nie wiadomo jak to pracuje z materiałami Fuji. Jeśli mam zapłacić za to dwie stówy za wywołanie 16 rolek, to wolę zapłacić dwie stówy za Colortec i wywołać 30.
Widzieliście?
: 21 maja 2020, 12:40
autor: Adams
Mnie ciekawi wersja T a dynamic chrome to po przykładach nie bardzo rozumiem zalety, inna kolorystyka na tych przykładach.
Widzieliście?
: 21 maja 2020, 14:36
autor: pelovsky
gdzieś widziałem jako opis tego wynalazku, że dynamic chrome ma dawać większą pojemność (w EV) sceny. Ale moje zaufanie do wynalazków CineStill i testów, które oni prezentują jest naprawdę ograniczone, traktuję to raczej jako hipsteriadę fotografii srebrowej.
Widzieliście?
: 21 maja 2020, 20:09
autor: zaphod
pelovsky pisze: ↑21 maja 2020, 14:36
gdzieś widziałem jako opis tego wynalazku, że dynamic chrome ma dawać większą pojemność (w EV) sceny. Ale moje zaufanie do wynalazków CineStill i testów, które oni prezentują jest naprawdę ograniczone, traktuję to raczej jako hipsteriadę fotografii srebrowej.
No też mi się to wydaje ściemą. Tetenal i Fuji robią chemię do E6 od lat i nagle wchodzi cinestill cały na biało i wyciąga ze slajdów głębię tonalną, której nikt w nich dotąd nie osiągnął.
Widzieliście?
: 21 maja 2020, 20:40
autor: J.A.
zaphod pisze: ↑21 maja 2020, 20:09
pelovsky pisze: ↑21 maja 2020, 14:36
gdzieś widziałem jako opis tego wynalazku, że dynamic chrome ma dawać większą pojemność (w EV) sceny. Ale moje zaufanie do wynalazków CineStill i testów, które oni prezentują jest naprawdę ograniczone, traktuję to raczej jako hipsteriadę fotografii srebrowej.
No też mi się to wydaje ściemą. Tetenal i Fuji robią chemię do E6 od lat i nagle wchodzi cinestill cały na biało i wyciąga ze slajdów głębię tonalną, której nikt w nich dotąd nie osiągnął.
Nie zauważyłem, czy na zagranicznych forach, ale na naszych od pl.rec.foto zaczynając królował mit wstępnego moczenia, dającego jakoby wzrost gęstości maksymalnej i co za tym idzie pojemności tonalnej.
Widzieliście?
: 21 maja 2020, 20:56
autor: zaphod
Nigdy nie moczyłem wstępnie slajdów, ale może durny jestem.
Widzieliście?
: 21 maja 2020, 22:08
autor: J.A.
Bo tego się nie robi, ale mit jest szeroko rozpowszechniony.
Widzieliście?
: 21 maja 2020, 23:14
autor: Imperitus
J.A. pisze: ↑21 maja 2020, 22:08
Bo tego się nie robi, ale mit jest szeroko rozpowszechniony.
He, jak machanie wkładami polaroida po wyjęciu z aparatu

Widzieliście?
: 22 maja 2020, 09:17
autor: pelovsky
J.A. pisze: ↑21 maja 2020, 20:40
mit wstępnego moczenia, dającego jakoby wzrost gęstości maksymalnej i co za tym idzie pojemności tonalnej.
Namoczenie wstępne emulsji na pewno zmienia czas, w którym wywoływacz cz-b dociera w pierwszej kąpieli do każdej z warstw światłoczułych, więc zmienia wynikowy balans kolorów no i efektywny czas wywoływania pierwszego jako takiego. Ale jaki to ma niby wpływ na pojemność tonalną, to jest poza moim zrozumieniem

Widzieliście?
: 22 maja 2020, 10:14
autor: J.A.
pelovsky pisze: ↑22 maja 2020, 09:17
Ale jaki to ma niby wpływ na pojemność tonalną, to jest poza moim zrozumieniem
Nie tylko Twoim.