Strona 1 z 2

Adox CHS 100 II

: 29 maja 2015, 22:10
autor: Fotografista
Cóż takiego jest w tym negatywie, że wielu tak go chwali. Szczególnie na zachodnich forach.
Ma ktoś większe doświadczenia? Mam na myśli błony cięte 4x5".
Dawno temu lubiłem Ilorda Pan F, ale dziś go nie ma. Fp4 Plus, to już nie to, a Foma 100, choć tani, potrafi sprawiać niespodzianki i nie należny do negatywowej czołówki.
Fotografuję portret (lubię TRI-X 320 - ale ta cena) i industriale, pejzaż miejski.

Re: Adox CHS 100 II

: 29 maja 2015, 23:07
autor: piday
Fotografista pisze:Dawno temu lubiłem Ilorda Pan F, ale dziś go nie ma.
Jak to nie ma, jak jest?

Re: Adox CHS 100 II

: 30 maja 2015, 15:24
autor: Fotografista
piday pisze:
Fotografista pisze:Dawno temu lubiłem Ilorda Pan F, ale dziś go nie ma.
Jak to nie ma, jak jest?
Wcześniej nie podałem, że mam na myśli błony cięte - przepraszam.
Szitki 4x5"??!! Gdzie??

: 30 maja 2015, 21:16
autor: piday
Myślałem, że chodzi o mniejsze formaty, bo 4x5 nie jest "już" niedostępny, tylko nigdy nie był, - przynajmniej ten z plusem, bo bez plusa to nie wiem jak było. Obecnej emulsji nie ma i nie będzie, bo nie daje się nakładać na podłoże poliestrowe.

Ale może zainteresuje Cię Rollei RPX 25? Ja na razie kupiłem, ale nie mam czasu przetestować...

: 04 cze 2015, 23:47
autor: Fotografista
piday pisze: Ale może zainteresuje Cię Rollei RPX 25? Ja na razie kupiłem, ale nie mam czasu przetestować...
Problem polega na tym, że coraz więcej firm fotochemicznych znika z rynku, wymiera, a wraz z nimi produkty.
Potrzebuję sporo materiału, tak mi się wydaje, bo co najmniej 50 szitek miesięcznie, a RPX za chwilę może być niedostępny.
Przyjaciel wyrobił dwie paczki Adoxa i klatki wyglądają znakomicie. Fotografował architekturę wnętrz.

: 06 wrz 2015, 23:49
autor: Trampek
Odnawiając ten watek , ktoś może się pochwalić praktycznymi uwagami na jego temat ?

: 07 wrz 2015, 11:12
autor: rbit9n
niestety przerobiłem tylko jedną rolkę filmu 135 i powiem szczerze, że chyba coś sknociłem, bo mnie nie powalił (wołałem w D76). osobiście wolę silvermax'a w ID68, ale on występuje chyba tylko w formacie 135.

: 21 wrz 2015, 23:19
autor: m6nj
Miał być tmax 400 ale cena mnie zniechęciła ostatecznie i będzie adox. Skalibruje w przeciągu tyg i dam znać co udał się wycisnąć. Wymoczę w f39.

[ Dodano: Nie 04 Paź, 2015 ]
Dzisiaj skończyłem kalibrować adoxa.
Jestem bardzo zadowolony z tego negatywu.
Pierwsze wrażenie po wyjęciu z pudełka średnio optymistyczne, z racji PET, która to jest dwa razy cieńsza od podłoża fomy. Ale zaraz po wywołaniu okazało się, ze to dobry nośnik emulsji. Szitki pięknie schną, nie zwijają się, a w pudełku oddzielone są czarnymi pergaminami.
Negatyw bardzo dobrze reaguje na adoxowy fx 39. Pozytywne wrażenia po trixie, który to jest udręką, od momentu wkładania do koreksu, aż po schnięcie.
Ale wracając do bohatera. W fx 39 czułość rotacyjnie wyszła pomiędzy 80 a 64 przy czym 64 daje już gęstość na poziomie 0,12d, więc można przyjąć 80 dla N.
Negatyw na pierwszy rzut oka w połączeniu z fx daje bardzo małe ziarno i dobrą ostrość. Testy w plenerze dopiero w planie.

: 09 paź 2015, 17:33
autor: ostrygad
Robiłem kiedyś CMS 20 w średnim. Też miał bazę PET….krystalicznie czystą. Fomapan 4×5 400 ma przy nim bazę…w zasadzie szarą / brudną…pisał kiedyś o tym Hubert B. na swoim blogu. Jak to wygląda przy Twoim CHS ?

PS. należą się podziękowania za podzielenie się wiedzą. Robiłeś kalibrację również dla kondensorów ? Pokażesz ?

: 09 paź 2015, 21:24
autor: J.A.
ostrygad pisze:Też miał bazę PET….krystalicznie czystą. Fomapan 4×5 400 ma przy nim bazę…w zasadzie szarą / brudną
Dla końcowego obrazu jest to zupełnie bez znaczenia, pomijając trochę dłuższy czas naświetlania.

: 09 paź 2015, 22:02
autor: technik219
J.A. pisze:Dla końcowego obrazu jest to zupełnie bez znaczenia, pomijając trochę dłuższy czas naświetlania.
Jednak jeśli, jak na ORWO, podlew bywa fioletowy, to może to mieć wpływ na kontrastowość powiększenia. Jeśli robimy na papierze wielogradacyjnym.

: 10 paź 2015, 07:36
autor: J.A.
Ale tylko w takim przypadku. A stare fotony też miały niebieskie podłoże. Wtedy nie było papierów MG, więc było to bez znaczenia.

: 12 paź 2015, 13:34
autor: m6nj
Dzisiaj będę wołał szitkę z rogalina, podzielę się wtedy opinią na temat jakości podłoża. Podczas kalibracji podłoże zrobiło na mnie miłe wrażenie.
Kalibrację dla N masz na blogu. pzdr

: 12 paź 2015, 18:02
autor: LD
m6nj pisze:Dzisiaj będę wołał szitkę z rogalina, podzielę się wtedy opinią na temat jakości podłoża. Podczas kalibracji podłoże zrobiło na mnie miłe wrażenie.
Kalibrację dla N masz na blogu. pzdr
Na swoim blogu podajesz czas dla mieszaczy ale jak mieszane?
Druga sprawa to czy coś wiesz na temat współczynnika wzajemności dla tej kliszy?

: 12 paź 2015, 18:03
autor: ostrygad
m6nj pisze:Kalibrację dla N masz na blogu
...zgadza się , tylko ,że tutaj w wątku pytam czy również podasz wynik dla kondensorów.

PS. to samo napisałem w komentarzu na Twoim blogu. Komentarz powisiał kilka dni z etykietą "oczekuje na moderację" po czym...zniknął. Ostry przesiew stosujesz ;)