Strona 1 z 3
najlepszy standard
: 05 maja 2012, 18:53
autor: fiolka
Witajcie
Jestem przed zakupem aparatu, po kilku próbach, testowaniu aparatów znajomych postanowiłam zacząć poszukiwania od obiektywu, będzie to manualny standard w małym obrazku.
Budżet to ok 500 zł, może trochę więcej, więc liczę na światło 1,4 a przy odrobinie szczęścia i cierpliwości może nawet 1,2 nie śpieszy mi się, chociaż do wakacji mógłby być. Co do body to sprawa drugorzędna, dobiorę sobie.
Co polecicie? naczytałam się dużo, wiem, że niektóre mimo że jasne niewiele różnią się od ciemniejszych wersji.
Jednym słowem jakieś gwiazdy wśród standardów?
: 05 maja 2012, 19:11
autor: xneon
a korpus już masz? jaki system Cię interesuje? w Pentaxie SMC-M 50/1.4 dorwiesz za 300-400zł.
: 05 maja 2012, 20:25
autor: fiolka
Korpus mam, nawet dwa, ale nie powiem jakie żeby nie sugerować niczego, pentaxa akurat nie mam i nawet nie dotykałam , ale jak będzie warto to sobie wymienię.
W sumie wszyskie 50 -tki 1,4 do lustrzanek są w podobnej cenie, ale przeglądam nawet dalmierze.
: 05 maja 2012, 22:52
autor: ModusOperandi
Mnie się wydaje, że najlepiej będzie jak poszukasz w sieci kadrów wykonanych różnymi pięćdziesiątkami i wybierzesz ten model, którego obraz najbardziej Ci pasuje, a do niego korpus. Łatwe to może nie być, ale spróbować warto...
Re: najlepszy standard
: 05 maja 2012, 23:16
autor: Minolciarz1979
fiolka pisze:Witajcie
liczę na światło 1,4 a przy odrobinie szczęścia i cierpliwości może nawet 1,2 Co polecicie? naczytałam się dużo, wiem, że niektóre mimo że jasne niewiele różnią się od ciemniejszych wersji.
Z moich doświaczeń wynika, że jasność obiektywu przydaje się mi tylko w celu łatwiejszego ustawienia ostrości (czy to MF czy AF - jasny obraz na matówce, zadziałanie dodatkowego czujnika kryżowego AF)), bo co do jakości zdjęć to lipa. Co z tego, że masz szkło 1,4 czy 1,7 jak dobra jakość obrazu uzyskuje dopiero po przymknięciu do co najmniej 5,6? Tak jest np z gloryfikowaną 50/1,7 w systemie Minolta AF. Dobre zdjęcie uzyskuję dopiero na przysłonie co najmniej 4,5, bardzo dobre na 6,3-10. Poniżej 4,5 winieta jak cholera, mydło, słaby kontrast. Przy 1,7 mam mega winietę nawet na cyfrze z APS-C. Tak samo z MAF 50/1,4. Tak samo jest ze sławetnym zoomem 35-70/4 - trzeba domknąć o jedną działkę. Podam lepszy przykład - MAF 24-85/3,5-4,5 - jakość bardzo dobra zaczyna się po domknięciu do F/10. Według mnie lepiej kupic dobre, ale ciemniejsze szkło niż jasne, ale liche. Nie sztuka wykonac jasny obiektyw, ale kiepski optycznie, ale sztuka wykonac taki, który bez przymykania będzie od razu miał dobre parametry. Niestety w moim systemie te bardzo dobre szkła zaczynają się od kwoty 1000 zł - poniżej są tylko dobre, które trzeba przymykać.
: 05 maja 2012, 23:28
autor: fiolka
Dzięki, to były cenne uwagi, lubię małą głębię, a przymykanie przysłony do 8 to rzeczywiście przesada, muszę poszukać takich informacji. Jak z waszymi obiektywami?o ile działek przymykacie, żeby obraz był znośny? Winieta bardziej mnie denerwuje niż słaba ostrość.
: 05 maja 2012, 23:34
autor: nord
noctilux 50? z przysłoną f 0.95? a zaszalej sobie a co?
: 06 maja 2012, 08:36
autor: cichy70
akuratnie nie mam po ręką fot z zeissa 50 1,4, ale myślę, że planar 85 1,4 na pełnej dziurze, też daje rade.

: 06 maja 2012, 09:05
autor: Minolciarz1979
fiolka pisze:lubię małą głębię, a przymykanie przysłony do 8 to rzeczywiście przesada,
GO zależy też od ogniskowej...
http://taat.pl/narzedzia/foto/kgo/
Jako, że zajmuję się głównie portretem i pracuję na ogniskowych 100-135 mm, to przy F/6,3-10 mam i tak bardzo małą GO.
Zresztą każdy obiektyw za tą kasę trzeba będzie raczej trochę przymknąć, aby uzyskać odpowiednie rezultaty.
: 06 maja 2012, 09:20
autor: ModusOperandi
cichy70 pisze:ale myślę, że planar 85 1,4 na pełnej dziurze, też daje rade.
Planar'a uwielbiam a Sonnar'a kocham w bagnecie A
: 06 maja 2012, 11:58
autor: fiolka
Nigdy nie miałam do czynienia z contaxem i yashicą, planar 1,7 50 może być ciekawy.
polecam stronę tego gościa
: 06 maja 2012, 12:33
autor: Minolciarz1979
http://kurtmunger.com/minolta_af_50mm_f ... id114.html
tu test 50/1,7 MAF.
Ładnie pokazał jak to jest z tymi jasnymi szkłami.
: 06 maja 2012, 13:23
autor: slawoj
Moim zdaniem, nie ma lepszych obiektywów od tych opartych na układzie Tessara.
Do nich mogłaby się ograniczyć cała fotografia.
Polecam również jaśniejszy Carl Zeiss Jena Pancolar MC 1,8/50mm na M42.
: 06 maja 2012, 13:26
autor: J.A.
fiolka przepraszam, ale co w ogóle znaczy najlepszy?
: 06 maja 2012, 13:51
autor: cichy70
J.A. pisze:fiolka przepraszam, ale co w ogóle znaczy najlepszy?
nie wiesz ? najlepszy to taki, który jest nasz :)
a ja nie mam standardu, ja za głupi jestem na parę obiektywów, zaczynam niepotrzebnie kombinować.
także akuratnie tylko planar 85 1,4 i distagon 28 2,8 z tym, że distagon trafi do mnie dopiero we wtorek.
ale pofotografowałem dłuższy czas planarem 50 1,4, i dopiero wtedy zdecydowałem się na dwa inne.
z tańszych polecam planara 50 1,7 świetne szkło.