Strona 1 z 1

Mamiya Sekor 150/4 SF

: 12 sty 2009, 14:05
autor: marcin.l
Na prośbę Marka mały przegląd zdjęć ze 150 SF, wybaczcie że trochę paprochów jest ale tak na szybko skanowałem i obrabiałem.

Bez płytek:
f8 (ostrość mi trochę uciekła w tył albo modelka się poruszyła)
Obrazek

f 5,6
Obrazek

f4
Obrazek

a teraz z wkładanymi płytkami/przysłonami (zakłada się na tył przedniej grupy soczewek, przy max otwartej przysłonie)

płytka nr 1
Obrazek

płytka nr 2
Obrazek

płytka nr 3
Obrazek

i dla porównania zdjęcie ze 180 at f5,6
Obrazek

Re: Mamiya Sekor 150/4 SF

: 13 sty 2009, 15:54
autor: mrek
marcin.l pisze:Na prośbę Marka mały przegląd zdjęć ze 150 SF, wybaczcie że trochę paprochów jest ale tak na szybko skanowałem i obrabiałem.
Wielkie dzięki.
No i widać jak na dłoni, że to szkło dedykowane miękkich zdjęć. Choć na 8.0 pokazuje pazur.
Jaką ma na skali podaną głębię przy przysłonie 8.0 i dajmy na to 3 m odległości?
Zadowolony jesteś z zakupu? Przyda Ci się?

: 13 sty 2009, 16:00
autor: marcin.l
Mhmmm tę GO to sprawdzę ale przy 2m to było ok. 10cm.

Czy jestem zadowolony? No jeszcze nie wiem. Ciekawe szkło a ja lubię ciekawe szkła. Na pewno nie do wszystkiego. I tak na szybko to raczej z tymi wkładkami - ładniejsze są rozmycia, delikatniejsze.

Trochę krótkie - lepsze było SF 180 ale tego już w takiej cenie pewnie nie dostanę.

Zostawię je - trochę do portretów, może martwa natura albo takie eteryczne pejzaże.

Co do obsługi to to zmiękczanie jest upierdliwe w studio przynajmniej, otwarte to nie widać gdzie ostro, po przymknięciu do 8 jest ok ale przy świetle pilotów już dość ciemno na matówce.

: 13 sty 2009, 16:06
autor: mrek
marcin.l pisze:Mhmmm tę GO to sprawdzę ale przy 2m to było ok. 10cm.

Czy jestem zadowolony? No jeszcze nie wiem. Ciekawe szkło a ja lubię ciekawe szkła. Na pewno nie do wszystkiego. I tak na szybko to raczej z tymi wkładkami - ładniejsze są rozmycia, delikatniejsze.

Trochę krótkie - lepsze było SF 180 ale tego już w takiej cenie pewnie nie dostanę.

Zostawię je - trochę do portretów, może martwa natura albo takie eteryczne pejzaże.

Co do obsługi to to zmiękczanie jest upierdliwe w studio przynajmniej, otwarte to nie widać gdzie ostro, po przymknięciu do 8 jest ok ale przy świetle pilotów już dość ciemno na matówce.
Wiesz, projektowali to szkło wiele lat temu, gdy w studio używało się lamp. Wtedy było dość jasno aby ustawić ostrość przy przysłonie 8.
A może pomoże matówka Beattie za kilkaset zł???