Strona 1 z 2

Manuale pod "cyfrę" MIR 24 M

: 01 cze 2008, 13:27
autor: Yaro
Niezły numer :-P
Przypomniałem sobie że kilka lat temu dostałem w prezencie Mira 24 M ( to jest 35 f2 ) znalazłem go i postanowiłem " zrobić testa" podpiąłem poprzez redukcję M42 pod Olka cyfrowego i ....... szczena mi opadła z wrażenia. Kolorki fajniutkie ostrość przyzwoita nawet na pełnej " dziurze". Normalnie w szoku jestem. Mam piękną jasną portretówke bo w Olku po przeliczeniu to jest 70tka 8-) \ Udał mi się jakiś fajny egzemplarz :mrgreen:
W każdym razie zacząłem sprawdzać wszystko co mam i jeszcze Zuiko 28 2,8 to rakieta reszta przeciętnie ( np Jupiter 9 MC) ale i to można zastosować jako swego rodzaju efekt .\
Proponuję wpisywać w tym temacie opinie o szkłach analogowych pod cyfrę :-)

Ps chciałem wstawić zdjęcie ale niestety nie wiem dlaczego całkiem inaczej wygląda po załadowaniu :-(

: 02 cze 2008, 21:03
autor: zieloo
Yaro pisze:Proponuję wpisywać w tym temacie opinie o szkłach analogowych pod cyfrę
A czym to się różni szkło w body analogowym od tego samego szkła w cyfrowym?

: 02 cze 2008, 21:40
autor: kux
zieloo pisze:
A czym to się różni szkło w body analogowym od tego samego szkła w cyfrowym?
potrafi sie różnić. kwestia powłok i telecentryczności. cyfra jest pod tym względem dużo bardziej upierdliwa.

tyle, że to chyba nie to forum :mrgreen:

: 02 cze 2008, 21:53
autor: slawoj
kux pisze:cyfra jest pod tym względem dużo bardziej upierdliwa.
Ach, już wiem...
...wymaga zasilania?

: 05 cze 2008, 22:56
autor: Yaro
No rozumie tą ironię chłopaki. Też bardziej analogi mi się podobają tyle że czasami trzeba " podcyfrolić" i fajnie by było "analogowy" obiektyw podpiąć a nie wszystkie stare obiektywy dają fajne efekty, więc może warto podzielić się doświadczeniami w tej materii.
Ostatnio zaobserwowałem że moim Olkiem cyfrowym z analogowym obiektywem można zdecydowanie dłużej focić więc jest pierwszy plus. Poza tym stare obiektywy dodają swego rodzaju " analogowego fillingu" zdjęcia nie "kłują" w oczy. A taki MIR ma piękny bokeh.
Poza tym nie sądze aby to nie był temat na to forum , wręcz przeciwnie taki temat może pokazać że obydwie technologie mogą się uzupełniać. :-)
Pozdrawiam

: 06 cze 2008, 10:34
autor: off
Yaro pisze: Poza tym stare obiektywy dodają swego rodzaju " analogowego fillingu"
prawie jak żywiec :-P

: 06 cze 2008, 13:19
autor: Yaro
Taa
OK, na mojej stronie www, w dziale "Wielki Format" opisałem ( i obfotografowałem) zaadoptowany obiektyw wielkoformatowy od Mentora. Jest to Carl Zeiss Jena 250 4,5 podpięty pod cyfrowe " lustro". Opis jak to wykonać i efekty pracy na www. jkrol.prv.pl
Opinie mile widziane :-)
Pozdrawiam

: 06 cze 2008, 19:41
autor: Coil
Yaro pisze:Ostatnio zaobserwowałem że moim Olkiem cyfrowym z analogowym obiektywem można zdecydowanie dłużej focić więc jest pierwszy plus
Ja akurat nie byłem zadowolony ze współpracy puszki 4/3 ze szkłami OM. Wykonałem parę testowych fotek żeby zobaczyć "czy chodzi" i porzuciłem ten proceder. 4/3 to jednak zbudowany od nowa system i moim zdaniem ta współraca wygląda kiepsko. No i wizjer w E1 jest maleńki (w porównaniu do tych telewizorów w OMach :-D ), ciężko manualnie wyostrzyć prawidłowo.

: 06 cze 2008, 20:00
autor: Yaro
Ja chodze w okularach i musze powiedzieć że ten " tunel" w E1 pozwala mi ogarnąć kadr w przeciwieństwie do OMa który ma ogromny wizjer. Dla każdego coś dobrego :-)
Jeśli chodzi o szkła OMowe to jestem negatywnie zaskoczony Zuiko 50 1,4 właśnie udało mi się przeprowadzić test i muszę powiedzieć że dopiero po mocniejszym przymknięciu efekt jest zadowalający. Fajniej jednak wychodzą zdjęcia z MIRa 24M. Natomiast Zuiko 28 2,8 super . Aparat z tym szkłem jest bardzo lekki a szkło jako długi standard bardzo uniwerslne. W sam raz na długie wyjazdy z plecakiem. Do tej pory używałem 14-54 Olka ale to szkło jest ciężkie i nieporęczne , aż trudno jest mi wyobrazić sobie że to jeden z mniejszych zoomów standardowych na rynku :-/

: 06 cze 2008, 20:03
autor: slawoj
Yaro pisze:Opinie mile widziane
Fajnie by było, gdyby każdy mógł fotografować, tylko na zrobionych porzez siebie aparatach fotograficznych.

: 06 cze 2008, 20:09
autor: Yaro
A skąd to "gdyby" ? Przecież każdy może sobie zbudować aparat to nic wyjątkowego.

: 06 cze 2008, 23:00
autor: georgio
Yaro pisze:Przecież każdy może sobie zbudować aparat to nic wyjątkowego.
Każdy może ale nie każdemu się chce. A z tych co i mogą i chcą nie każdy ma czas.
Po za tym jest pewnie wielu którzy wolą robić zdjecia niż konstruować, i też na pewno jest grupa ludzi których na to nie stać, taniej jest im kupić gotowy (i umówmy się lepszy) niż budować samemu.

: 07 cze 2008, 09:47
autor: Yaro
Cześć Georgio
Ja swoją pasję realizuję poprzez fotografowanie ale i budowanie różnych dziwolągów. Wiem że Ty doliczasz do kosztów budowy czas jest to słuszne ale co jeśli ktoś ma sporo wolnego czasu? ;-) Oczywiście gotowy aparat np. wielkoformatowy zawsze będzie dokładniejszy ale z drugiej strony po co pakować się w koszty jeśli tylko chce się spróbować danej dziedziny.
Wielkoformatowca zbudowałem w wolnych chwilach za "psie" pieniądze jestem z niego bardzo zadowolony, może to nie jest Linhoff ale wystarcza mi na razie. Kiedyś pewnie kupię jakiś wypasiony model.
A co sądzisz o dostosowaniu tej 250tki pod cyfrę? Kosztowało mnie to 30 złotych a czasu straciłem tyle ile trzeba aby to poskręcać... jakąś minutę ups, przepraszam jeszcze zawiozłem mieszek i obiektyw do znajomego aby wytoczył przejściówkę ( dodatkowa godzina) :mrgreen:

: 07 cze 2008, 13:23
autor: slawoj
Ja chyba, w te wakacje, zrobię sobie jakiegoś Pinhola na 120-tkę (takiego jednorocznego z papieru).

: 07 cze 2008, 13:28
autor: Yaro
I właśnie o to chodzi. Nie od razu Kraków zbudowano tak trzymać :-)