Strona 1 z 2
Hollywood wciąż chce kupować film od Kodaka
: 05 sie 2014, 13:19
autor: sejmajnejm
Na szczęście Hollywood jeszcze podtrzyma konającego przy życiu parę lat. Oby jak najdłużej
http://online.wsj.com/articles/kodak-mo ... 1406674752
: 05 sie 2014, 13:59
autor: J.A.
No, ale spadek sprzedaży jest ogromny.
: 05 sie 2014, 15:58
autor: JaZ99
Albo robi się filmy (hollywoodzkie) analogowo i potem skanuje, albo cyfrowo i archiwizuje na taśmie filmowej. Dopóki nie pojawi się dobry i tani nośnik do archiwizacji cyfrowej, będzie się moim zdaniem produkować taśmę, bo po prostu nie ma na razie innego wyjścia. Taśma 35mm jest dobra do 4K, powyżej to już średni format

: 08 sie 2014, 14:06
autor: sweetek
z tego co wiem, nasza filmówka cały czas kupuje taśmy do kodaka i nie ma z tym żadnego problemu. Są dostępne w każdej ilości.
: 08 sie 2014, 14:12
autor: taharii
Obawiam się, że roczne potrzeby naszej filmówki zamykają się w tygodniowych Holiłuda ;)
: 08 sie 2014, 18:12
autor: sweetek
akurat Łódzka filmówka jest uważana za jedną z lepszych w dokumencie. Na I i II roku robi się tylko na taśmie. Pewnie to nie tony, ale na pewno sporo.
: 08 sie 2014, 20:57
autor: J.A.
122 m Double X kosztuje jakieś 1200-1500 zł podobnie inne materiały, nawet gdyby przyjąć, że kupuję za połowę tej ceny czy choćby jej ćwierć to wciąż droga zabawa. Na pewno nie jest tego sporo.
: 08 sie 2014, 21:03
autor: taharii
Absolutnie nie twierdzę, że łódzka filmówka nie jest wypasiona!
Nie wiem czy dane są prawidłowe bo nigdy tego nie przeliczałem, ale jeden film to koło 4km gotowego materiału, do tego drugie tyle na materiał, który nie wchodzi do filmu i do tego jeszcze trzy kopie powstają (znaczy trzy z pierwszą razem razem).
Czyli na jeden dwugodzinny film holiłudy zużywają 16 000 metrów taśmy filmowej...
: 09 sie 2014, 00:37
autor: sweetek
tak, tylko to jest negatyw bez dźwięku, do tego robisz pozytyw wstępny i pozytyw produkcyjny, wszystko na taśmie 35 mm, więc robi się x 3.
: 09 sie 2014, 14:24
autor: J.A.
daje to licząc w głowie ok 50 tyś zł na sam materiał. Do tego obróbka i postprodukcja.
: 09 sie 2014, 14:58
autor: taharii
Cholera nawijanie 4 kilometrowego filmu na szpulę koreksu musi być zajebistą fuchą...
;]
: 10 sie 2014, 09:35
autor: sejmajnejm
J.A. pisze:daje to licząc w głowie ok 50 tyś zł na sam materiał. Do tego obróbka i postprodukcja.
jeżeli film miałby wyglądać jak Bullit czy Amadeusz, to koszt znikomy

: 10 sie 2014, 10:09
autor: taharii
J.A. pisze:daje to licząc w głowie ok 50 tyś zł na sam materiał. Do tego obróbka i postprodukcja.
Jak to policzyłeś - "122 m Double X kosztuje jakieś 1200-1500 zł" to 16km daje 157 tys - 197 tys zł
: 10 sie 2014, 12:51
autor: J.A.
To jest cena dla Ciebie i dla mnie w Panavision. Wytwórnia płaci najwyżej połowę, a nie zdziwię się na ćwierć tej ceny. Dla tego krakowskim targiem dałem 1/3
sejmajnejm pisze:jeżeli film miałby wyglądać jak Bullit czy Amadeusz, to koszt znikomy
Mówimy o pierwszych dwóch latach na łódzkiej filmówce, więc nawet "Noża w wodzie" bym się nie spodziewał

: 14 sie 2014, 09:47
autor: radekone
To są chyba taśmy Vision3 do procesu ECN-2. Był jeszcze Ektachrome 100D, zwany 5285 do procesu E-6, produkowany jeszcze do niedawna. Co ciekawe, i jeden i drugi nadaje się jako film do aparatów 35mm.
Jako ciekawostkę podam, że szpule tego drugiego ostatnio poszły na ebayu amerykańskim po $1200 za jedna. A ja się swojej właśnie pozbywam ;)