Foma zwiększa produkcję!
: 21 lip 2021, 11:06
Tu trochę więcej:
https://www.lidovky.cz/byznys/firmy-a-t ... y-trhy_ele
https://www.lidovky.cz/byznys/firmy-a-t ... y-trhy_ele
Korex - Forum Fotograficzne - Fotografia czarno-biała
https://www.korex.net.pl/forum/
Hm... 45% w przychodach 199 mln koron to daje w przybliżeniu ok. 18 ml zł. No chyba, że google słabo tłumaczy i chodzi o 199 ml koron stanowiących 45% w przychodach firmy i to by dało ok. 40 ml złotych. To coś bardzo mizernie. To co właściwie wzrosło - udział procentowy w przychodach czy rzeczywisty wartość sprzedanych materiałów foto? Tak czy inaczej to mała firmy - daj im Boże by rozumnie działali i przetrwali!zladygin pisze: ↑21 lip 2021, 11:06 Tu trochę więcej:
https://www.lidovky.cz/byznys/firmy-a-t ... y-trhy_ele
Pewnie tak jeśli chodzi o materiały cz-b (papiery i filmy). Pytanie jaką produkcję/sprzedaż ma lider - mam nadzieję, że dużo większą. Łączna sprzedaż wszystkich producentów dałaby wiedzę o wielkości rynku, a czy sprzedaż ilościowa (nie wartościowa) rośnie czy spada to inna sprawa. BTW, Foma zwiększyła przychody, ale o ile zwiększyła ilość sprzedanych materiałów? Nas, konsumentów tak naprawdę interesuje czy rynek rośnie czy maleje w ilościach sprzedawanych materiałów, nie w przychodach (ceny rosną!).
To że biznes jest mały nie znaczy że nie jest rentowny i że nie może bezpiecznie działać na rynku. Ilford przetrwał jedynie dlatego że został wykupiony przez pracowników i nie jest zbyt "duży" i koszty stałe ich nie zabijają:-)aka pisze: ↑21 lip 2021, 13:07Hm... 45% w przychodach 199 mln koron to daje w przybliżeniu ok. 18 ml zł. No chyba, że google słabo tłumaczy i chodzi o 199 ml koron stanowiących 45% w przychodach firmy i to by dało ok. 40 ml złotych. To coś bardzo mizernie. To co właściwie wzrosło - udział procentowy w przychodach czy rzeczywisty wartość sprzedanych materiałów foto? Tak czy inaczej to mała firmy - daj im Boże by rozumnie działali i przetrwali!zladygin pisze: ↑21 lip 2021, 11:06 Tu trochę więcej:
https://www.lidovky.cz/byznys/firmy-a-t ... y-trhy_ele
Nie o to chodzi czy jest mała, czy duża. Chodzi o to czy ilościowo rośnej rośnie czy nie? Wzrost sprzedaży wartościowy może wynikać z wzrostu cen. W linkowanym artykule nie ma informacji ani o ewentualnym wzroście sprzedaży ilościowym, ani o rentowności w tej części biznesu. Podwyżki u Ilforda i Fomy mają swoją przyczynę. W poważnym biznesie, na konkurencyjnym rynku podwyżki zwykle wynikają ze spadającej rentowności, a to ma związek albo ze wzrostem kosztów, albo ze spadkiem sprzedaży, albo z obydwoma zjawiskami jednocześnie.
Aha, jestem ciekaw.
Nie sądzę. Produkty niszowe, to nie są aparaty cyfrowe. Fuji i Kodak jako spółki publiczne prezentują raporty roczne i sporo tam można wyczytać o kondycji działów materiałów foto na przestrzeni lat. Ilford i Foma nie publikują raportów rocznych bo nie muszą. Ciekawe kto produkuje filmy sprzedawane pod licznymi markami jak np. Lomography, Begerr itd. i jaki jest ich udział w rynku.
Zmiana strategii marketingowejaka pisze: ↑22 lip 2021, 18:18Aha, jestem ciekaw.Nie sądzę. Produkty niszowe, to nie są aparaty cyfrowe. Fuji i Kodak jako spółki publiczne prezentują raporty roczne i sporo tam można wyczytać o kondycji działów materiałów foto na przestrzeni lat. Ilford i Foma nie publikują raportów rocznych bo nie muszą. Ciekawe kto produkuje filmy sprzedawane pod licznymi markami jak np. Lomography, Begerr itd. i jaki jest ich udział w rynku.
Chyba są trzy opcje:aka pisze: ↑22 lip 2021, 18:18Aha, jestem ciekaw.Nie sądzę. Produkty niszowe, to nie są aparaty cyfrowe. Fuji i Kodak jako spółki publiczne prezentują raporty roczne i sporo tam można wyczytać o kondycji działów materiałów foto na przestrzeni lat. Ilford i Foma nie publikują raportów rocznych bo nie muszą. Ciekawe kto produkuje filmy sprzedawane pod licznymi markami jak np. Lomography, Begerr itd. i jaki jest ich udział w rynku.