Strona 1 z 1

Pytanie

: 03 wrz 2020, 18:24
autor: Adams
Tak sobie myślę że skoro nie ma już pozytywu filmowego a tylko negatyw a mimo to puszcza sę jeszcze filmy z taśmy to w jaki sposób są one odwracane?

Pytanie

: 03 wrz 2020, 19:07
autor: Imperitus
Pewnie tak jak zawsze, odfotografowuje się w kopiarce...
https://m.youtube.com/watch?v=VtnfODuw2z0

Pytanie

: 03 wrz 2020, 19:22
autor: aka
Adams pisze: 03 wrz 2020, 18:24 puszcza sę jeszcze filmy z taśmy
Poszcza to się co tam kto ma. Jeśli chodzi o produkcję kinematograficzną cz-b to proces odwracalny raczej nie był stosowany. Do dziś jest dostępny materiał Kodaka 5222, negatyw, używany w produkcji filmowej przez wiele lat, być może i dziś się to zdarza (ja używam do fotografowania). Wywołany negatyw kopiowano na materiale do tego przeznaczonym. Jak tam z kolorem bywało/jest to pewnie się znawcy wypowiedzą, ale negatyw kolorowy do procesu ECN-2 zarówno 35 jak i 70 mm do dziś jest dostępny.

Pytanie

: 03 wrz 2020, 21:10
autor: Imperitus
aka, ecn-2 różni się tylko usuwaniem remjeta?

Pytanie

: 03 wrz 2020, 22:49
autor: J.A.
Nie. Reduktorem jest CD-3, to naprawdę inny proces. ECN-2 wywołany w C-41 wygląda trochę jak stare ORWO, albo inne lomografy.
Adams, jak nie ma. Chyba że myślisz o czymś innym. Ale jak najbardziej jest.
W produkcji filmowej zawsze używa się negatywu i kopiuje na materiał pozytywowy. Można powiedzieć, że to taki proces negatywowe pozytywowy jak zwykle powiększanie, czy lab, tyle, że nośnikiem jest nie papier, a taśma filmowa.

Pytanie

: 04 wrz 2020, 10:42
autor: Adams
Właśnie o to chodzi, neg ma maskę i kopiując do pozytywu maska musi zniknąć, więc jak ona znika?
Idąc dalej czy np byłaby możliwość np Ektara przenieść na papier (idzie:-)) i zrobić z tego pozytyw do rzutnika?

Pytanie

: 04 wrz 2020, 11:11
autor: aka
Adams pisze: 04 wrz 2020, 10:42 Właśnie o to chodzi, neg ma maskę i kopiując do pozytywu maska musi zniknąć, więc jak ona znika?
Nie wiem czy taki na przykład Kodak VISION3 500T wywołany w procesie ECN-2 ma maskę, ale profesjonalna kinematografia takich problemów nie ma (z ew. maską). Może ktoś się znajdzie na forum z odpowiednim doświadczeniem i powie co i jak.
Adams pisze: 04 wrz 2020, 10:42 Idąc dalej czy np byłaby możliwość np Ektara przenieść na papier (idzie:-)) i zrobić z tego pozytyw do rzutnika?
Tak, fotografując odbitkę "slajdem" - tylko po co? Do rzutnika do materiał diapozytowy. Ektar na papier, takie jego przeznaczenie, no i skan ewentualnie.

Pytanie

: 04 wrz 2020, 11:34
autor: Adams
Pozytywa nie fotografując paier tylko kopiując negatyw na materiale filmowym do pozytywu - jeżeli takowy istnieje.

Pytanie

: 04 wrz 2020, 11:39
autor: Adams
Idąc dalej;
Robię materiał na slajdach, ale z powodu warunków potrzebujęmateriał z iso 800 a nawet 1600 , zostaje negatyw Portra 800. Zdjęcia z tego momentu są bardzo ważne do opowieści ale że oglądam to na ekranie i puszczam z rzutnika to mam lukę i wtedy taka duplikacja miałaby sens :-)

Pytanie

: 04 wrz 2020, 12:25
autor: J.A.
Panowie.
Materiały pozytywowe na filmie to negatyw bez maski, ot i cała tajemnica.
Mają niską bardzo niską czułość, podobnie jak papier.
By zrobić z negatywu slajd do projekcji, trzeba użyć takiego materiału. Identycznie jak kopie filmowe wykonywano bajki do wyświetlania w rzutnikach typu Ania i slajdy do rozpowszechniania w szkołach i jako zestawy pamiątkowe/edukacyjne w dawnych latach. Można też na błonach arkuszowych pozytywowych, na takich robiono duże slajdy do rzutników pisma. Ale pewnie ich już nikt nie robi.
Ale na pewno robi się ten pierwszy materiał, do wykonywania kopii filmowych.
Adams, jeżeli nie masz kąpieli do ECN-2 czarno to widzę. Bez własnoręcznej obróbki materiału praktycznie nie wykonalne.
Każdy negatyw musisz korygować podobnie jak robiąc powiększenia pod powiększalnikiem. Nie znasz czułości materiału, najpierw trzeba ją ustalić.

Obecnie chyba najrozsądniejsze byłoby naświetlenie skanów na zwykłym slajdzie. Taką usługę robił kiedyś Jakub Jewuła (chyba nie pokręciłem nazwiska) w Krakowie.

Pytanie

: 04 wrz 2020, 15:43
autor: Adams
Dzięki:-)