Strona 1 z 1

Po co komu światłomierz, skoro można zgadywać?

: 20 paź 2014, 23:15
autor: JaZ99
To chyba najnudniejsza sesja zdjęciowa:

http://ukfilmlab.com/2014/04/24/film-st ... -and-fuji/

-2EV, +4 EV co za różnica? :)

: 21 paź 2014, 13:00
autor: Malfas
tu much english, mógłby kolega streścić, bo podpisy pod zdjęciami rozumiem, widzę zdjęcia i zaczyna mnie to ciekawić

: 21 paź 2014, 13:14
autor: JaZ99
A co tu jest do streszczania? Obrazki same się wyjaśniają.
Można też zawsze użyć automatu:

https://translate.google.com/translate? ... edit-text=

: 21 paź 2014, 13:49
autor: rbit9n
to ja chyba dobrodzieje coś nie tak robiłem, bo ta nowa portra 400 niedoświetlona 2EV wyszła mnie gorzej niż licho. prześwietlona też pozostawiała wiele do życzenia. a tu widzę, że jest pysznie!

: 21 paź 2014, 18:32
autor: wesu
Portra ma zapasu w światłach nawet do 5 blend, fuji raczej 4.
Zauważcie, że tutaj światło jest miękkie więc wyszło fajnie. 2 działki do przodu dla tych filmów to tak na spokojnie można robić i otrzymujemy szczegóły w cieniach a światła są zachowane. Trzeba tylko uważać żeby skóry nie wystawiać na pełne słońce.
Niedoświetlona o 2 blendy wygląda tutaj nieźle ale podejrzewam, że to zasługa świetnego skanowania bo mi niedoświetlona również wychodziła słabo...

: 21 paź 2014, 19:02
autor: Malfas
JaZ99 pisze:Można też zawsze użyć automatu:
raczej nie można
Każdy film fotograf wiemy kocha kawałek folii porównania zdjęcie ... w UK film Lab na pewno zrobić!
to tak z samej góry, dalej czytać mi się tego bełkotu pseudo po polsku nie chce bo jest to niemożliwe
obrazki obrazkami, ale parę słów wyjaśnienia że goście wzięli filmy takie a takie ( tak sa w tekscie ) i naświetlili widzianą tam scenę w takich i takich i takich warunkach itp itd, serio jak sie chce to się da

: 21 paź 2014, 20:02
autor: sejmajnejm
niewiele jest do tłumaczenia. Obrazki mówią wszystko. Podsumowanie jest takie, że z niedoświetleniem trzeba bardziej uważać, bo różne warstwy będą różnie reagować i będą przesunięcia kolorów. Przy prześwietleniu jest podobnie, szczególnie światła wypadają w Magentę ale można to kontrolować w postprocesie. Prześwietlenie jest lepiej tolerowane. Trzeba uważać aby skóra nie byla w silnym słońcu. Grande finale jest takie, że film jest fantastyczny i trudno się nie zgodzić ;)

: 22 paź 2014, 09:11
autor: Pet
Ja to sie tylko zastanawiam jak oni to zrobili, że Portra 160 niedoświetlona o dwie działy zyskuje ledwie widoczną ciepłą dominantę w stosunku do czułości pudełkowej. Z mojej praktyki wynika, że zarówno stara wersja (VC), jak i ta nowa, niedoświetlone o 1EV leciały w takie buraki, że aż (nie)miło popatrzeć. Było to widoczne zwłaszcza w cieniach, a tu cieplusio, ale milusio.

: 22 paź 2014, 10:19
autor: sejmajnejm
Pet pisze:Ja to sie tylko zastanawiam jak oni to zrobili, że Portra 160 niedoświetlona o dwie działy zyskuje ledwie widoczną ciepłą dominantę w stosunku do czułości pudełkowej. Z mojej praktyki wynika, że zarówno stara wersja (VC), jak i ta nowa, niedoświetlone o 1EV leciały w takie buraki, że aż (nie)miło popatrzeć. Było to widoczne zwłaszcza w cieniach, a tu cieplusio, ale milusio.
facet zajmuje się skanowaniem zarobkowo, więc korekcję barwną prawdopodobnie ma opanowaną dobrze.

: 22 paź 2014, 10:30
autor: Pet
sejmajnejm pisze:facet zajmuje się skanowaniem zarobkowo, więc korekcję barwną prawdopodobnie ma opanowaną dobrze.
Pytanie brzmi: czy udało by mu się tak elegancko skorygować barwy i światła na tradycyjnych odbitkach? Jeśli tak, to fajnie; ale jeśli całe porównanie bazuje na odpowiedniej żonglerce suwaczkami i krzywymi w PS, to szczerze mówiąc nie wiem jaki to ma sens.