Strona 1 z 2
Kolorowy negatyw na ASA 3200
: 27 cze 2011, 00:38
autor: AbraKadabra
Witam,
Potrzebuje negatyw o czułości ASA 3200. Zależy mi aby bezproblemowo dało się uzyskiwać czasy 30sek. Zastanawiałem się nad podbijaniem Superia 1600, bądź Portra 800. Ciekawi mnie co mi da lepszy efekt. Interesuje mnie balans bieli na światło dzienne.
Macie może jakieś uwagi, propozycje etc... ?
Pozdrawiam,
Jasiek
: 27 cze 2011, 14:08
autor: rbit9n
nix verstehen. chcesz uzyskać czas trzydzieści sekund? za dnia? w nocy? a może 1/30s? wtedy to zupełnie inna rozmowa. bo trzydzieści sekund to najłatwiej uzyskać używając filmu 100 ASA, a i to z filtrem ND400 na przykład.
pozdrawiam!
: 27 cze 2011, 14:20
autor: AbraKadabra
Noc, 30sek żeby mi się nie przyplątał Schwarzwild. Potrzebuję złapać świetliki przy długiej ekspozycji. Światło tylko odbite od księżyca. Interesuje mnie efekt zimnych barw.
Dzisiaj oddałem 1600 do wołania bez pchania. Zobaczę co z tego wyjdzie.
Ważne by scena cała się złapała. A przynajmniej delikatnie zaznaczyła.
Jak się same owady złapią, to można multi zrobić. Więc interesuje mnie złapanie przemieszczającego się owada. 50mm 1.8 na małym.
: 27 cze 2011, 14:39
autor: rbit9n
AbraKadabra pisze:30sek żeby mi się nie przyplątał Schwarzwild.
zarówno superia 800, jak i superia 1600 w zakresie 16 - 64 s wymagają dodania 1,5EV. i to jest właśnie efekt Schwarzschilda.
teraz należy sobie odpowiedzieć na pytanie, jakie natężenie ma światło odwłoka świetlika i czy zarejestruje się ono przy takiej ekspozycji jaką planujesz. no i czy w labie do którego chcesz oddać film, "popchną" ci C41.
: 27 cze 2011, 16:05
autor: AbraKadabra
Lab jest załatwiony. Jutro będę wiedział co wychodzi przy Superia 1600.
Na cyfrze rok temu dość mocno wałkowałem temat. Przy 1600 i f1.4 ślad lecącego świetlika był wyraźny. Przy podbiciu do 3200 scena w całości była zadowalająco doświetlona.
No nic. Dzięki za info o superi. Zrobię sobie po prostu test. W końcu to nie majątek
EDIT:
Superia daje radę. Prz skanie nie jest najgorzej. Ale jednak więcej by się przydało.
http://www.digart.pl/zoom/6483168/index.html
: 29 cze 2011, 09:18
autor: JaZ99
Zainteresuj się nową Portrą 400 Kodaka (nie NC i nie VC). Było na tym forum, z linkami do wyników naświetlania na 1600, 3200 i 12000 ISO.
: 23 lut 2012, 19:59
autor: Rob
Zrobiłem portrę 400 new na 1600, nie chciałem przesadzać na początek z tym 3200... albo rezultaty są po prostu kupowe albo mi tak fajnie wywołali w relaxie. Zdjęcia są ciemne, mam wrażenie, że w ogóle tego nie popchnęli. Ponieważ bardzo mi zależy na używaniu portry 400 new jako 1600 albo 3200 asa, czy ktoś wie gdzie w Warszawie uzyskam odpowiednie wywołanie? Błagam was, szukam labu, który się na tym zna konkretnie. Tego się nawet nie da zeskanować...
jedno jest pewne, moje fotki nie wyglądają tak:
http://canlasphotography.blogspot.com/2 ... ch-fl.html
mógłbym zrobić skany ale nic byście nie zobaczyli

: 23 lut 2012, 20:21
autor: ModusOperandi
No właśnie mnie zaciekawił temat pchania C41 w inne rejony jak nominał - jak to się robi?
Zmienia się temperaturę procesu, czy czas jego wołania - w sumie pokusiłbym się o trochę więcej koloru na swoich zdjęciach, ale no właśnie - B&W moczy sobie człowiek samemu i ma powiedzmy nad tym kontrolę - jak w C41 się to kontroluje?
: 24 lut 2012, 10:18
autor: michalkruk
Moja dziewczyna podbiłała portre 800 na 3200 ostatnio, nie chciało jej się ze statywem ganiać, jakoś miernie to wyszło.. A i tak ustawiłem prześwietlenie 1,5EV
[ Dodano: Pią 24 Lut, 2012 ]
acha to było popychane i skanowane w profi na dzikiej 4, za to portra 400 na 800 wychodzi super, tu akurat celowo przez filtr konwersyjny i odrobine przeswietlona:
http://plfoto.com/zdjecia_new2/2289278.jpg
Ogólnie nie polesam forsowania o 2x
[ Dodano: Pią 24 Lut, 2012 ]
i portra 800 push 1
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2957_n.jpg
[ Dodano: Pią 24 Lut, 2012 ]
160VC push 2
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8986_n.jpg
[ Dodano: Pią 24 Lut, 2012 ]
800 push 1 inny przykład :)
http://plfoto.com/zdjecia_new2/1615707.jpg
[ Dodano: Pią 24 Lut, 2012 ]
forsowanie koloru w chemi tetenala +30S na każdy stopień (w przypadku obrobki w 38C)
: 24 lut 2012, 18:54
autor: Rob
Dzięki za sample, faktycznie wychodzi tak jak się spodziewałem. Nie rozumiem tylko jednego, jak kolesiowi z linka podanego przezemnie wyszło mu to tak super :(
: 24 lut 2012, 19:36
autor: panbulimia
ja widziałem ciekawe efekty ze świecenia na 2500 a wołania na 3200.
http://www.flickr.com/photos/joelluber/6126106576/
gdzieś czytałem że portra 400 ma tolerancje na 2 działki :D
: 24 lut 2012, 21:27
autor: panbulimia
michalkruk, ten co podesłałem na średnim robi.
: 24 lut 2012, 22:14
autor: Rob
panbulimia pisze:ja widziałem ciekawe efekty ze świecenia na 2500 a wołania na 3200.
i chyba będę tak robić... ale najpierw przestudiuję broszurke kodaka o push/pull, pójdę do relaxu i im ją pokażę, i zażądam wywoływania wg instrukcji kodaka :>
A jak nie to będę im kazać pchać działkę, ew pół działki wyżej niż naświetlałem.
: 25 lut 2012, 15:22
autor: Wooojtas
ModusOperandi pisze:No właśnie mnie zaciekawił temat pchania C41 w inne rejony jak nominał - jak to się robi?
Zmienia się temperaturę procesu, czy czas jego wołania - w sumie pokusiłbym się o trochę więcej koloru na swoich zdjęciach, ale no właśnie - B&W moczy sobie człowiek samemu i ma powiedzmy nad tym kontrolę - jak w C41 się to kontroluje?
Też jestem ciekaw
: 25 lut 2012, 16:15
autor: panbulimia
Jak kontroluje się temperaturę? :D można w zlewie trzymać chemie :) albo kupić sobie procesor (choćby Jobo ATL 1500) i on za nas zrobi robotę, zwłaszcza ze C41 ma małą tolerancje na temperatury.
Ogólnie częściej forsuje się przez wydłużenie czasu niż zmianę temperatury.