Chciałbym użyć filtra czerwonego i filmu rollei superpan.
Do tej pory używałem do podczerwieni rollei infrared i filtra IR720.
Na superpanie powinienem także uzyskać podobny efekt jak na filmie infrared?
Infrared naświetlałem na 12 ASA (z filtrem IR)
Do superpana mam filtr czerwony, naświetlać go zatem jak na 50 ASA?
Rollei Superpan i filtr czerwony
Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski
- ModusOperandi
- -#
- Posty: 665
- Rejestracja: 12 gru 2010, 08:35
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Rollei Superpan i filtr czerwony
Zasadniczo to ona słuszna jest... ta koncepcja...
- technik219
- -#
- Posty: 3353
- Rejestracja: 13 lut 2011, 20:15
- Lokalizacja: ze wsi
Czerwone czerwonemu nie równe. Ja np. naświetlałem RR 400S (Superpan w dalszym ciągu czeka na swoją kolej) z filtrem ORWO 82 (630nm) i wyszło mi, że na światłomierzu zewnętrznym powinienem ustawić 100 albo 50 ASA - w zależności od pory dnia, kąta padania światła słonecznego i żądanego efektu. Strasznie to było skomplikowane, więc poszedłem na całość i zdałem się na automatykę aparatu (Olympus OM 2 s/p) z założonym filtrem przy ustawieniu nominalnych 400 ASA. I to się okazał strzał w "10". ORWO 82 http://www.grosskabinett.de/aufnahme/OR ... RWO_82.png
Odpowiednik Kodaka lub innego producenta możesz znaleźć na podstawie wykresu.
[ Dodano: Pią 10 Maj, 2013 ]
RR 400S tak na prawdę nie ma 400 ASA dla normalnego zastosowania, tylko około 200 ASA (dla czerwonego może jest inaczej), a Superpan jest nieco czulszy na zakres czerwony blisko-podczerwony. Trzeba go trochę pomacać.
Odpowiednik Kodaka lub innego producenta możesz znaleźć na podstawie wykresu.
[ Dodano: Pią 10 Maj, 2013 ]
RR 400S tak na prawdę nie ma 400 ASA dla normalnego zastosowania, tylko około 200 ASA (dla czerwonego może jest inaczej), a Superpan jest nieco czulszy na zakres czerwony blisko-podczerwony. Trzeba go trochę pomacać.
Lux mea lex