Dagor 6.8 270mm compur - ustawienia

Obiektywy do aparatów i powiększalników.

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

Luke
-#
Posty: 3
Rejestracja: 02 kwie 2014, 20:33
Lokalizacja: Kraków

Dagor 6.8 270mm compur - ustawienia

Post autor: Luke »

Witam wszystkich.
Przymierzam się od jakiegoś czasu do wielkiego formatu, zdobyłem ostatnio taki właśnie obiektyw.
Jako, że jestem absolutnie początkujący w LF mam pytania związane z użytkowaniem i obsługą.
Co oznaczają litery na pokrętle wyboru trybu pracy i czy można zmieniać ustawienia przy napiętej migawce?
Czy taki obiektyw sprawdzi się w 4x5? Mam starego mentora studio, którego staram się przerobić właśnie na taki format (nie mam do niego oryginalnych kaset i matówki).
Załączniki
lens.jpg
Awatar użytkownika
morotegari
-#
Posty: 452
Rejestracja: 20 kwie 2008, 15:07
Lokalizacja: Legnica

Post autor: morotegari »

B --> bulb
T --> taki bulb, tylko pierwsze naciśnięcie na spust otwiera migawkę, a drugie naciśnięcie ją zamyka
Awatar użytkownika
Basil
-#
Posty: 594
Rejestracja: 15 maja 2011, 12:00
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Basil »

na 4x5 to będzie ciasnawy,fajny do portretów
Inspiration exists,but it has to find you working - Pablo Picasso
Luke
-#
Posty: 3
Rejestracja: 02 kwie 2014, 20:33
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Luke »

Dziękuje za odpowiedzi, pobawiłem się nim dzisiaj trochę i działa w trybach T i I, w trybie B nie da się naciągnąć migawki. Musze pomierzyć, czy trzyma czasy i dorobić płytkę.
ostrygad
-#
Posty: 314
Rejestracja: 13 lis 2009, 16:49
Lokalizacja: Krosno
Kontakt:

Post autor: ostrygad »

W trybach B i Z nie napina się migawki. Swego czasu na potrzeby sprzedaży nagrałem to:

https://www.youtube.com/watch?v=eHnQldREgHs

Może Ci się przyda, może jeszcze jej nie zepsułeś.
Luke
-#
Posty: 3
Rejestracja: 02 kwie 2014, 20:33
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Luke »

Hmm, to znaczy, że już dostałem go z zepsutym trybem B :-/ Ale nic to, na razie powinien wystarczyć, żeby wystartować z LF.