Obiektyw do makro

Obiektywy do aparatów i powiększalników.

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

tol2di
-#
Posty: 216
Rejestracja: 12 sty 2008, 13:00
Lokalizacja: Gród Kraka

Obiektyw do makro

Post autor: tol2di »

Jakie szkiełko możecie polecić do makrofotografii z mocowaniem M42, lub Tamron Adaptall 2.
dugi1985
-#
Posty: 345
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:33
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: dugi1985 »

Nie mam specjalnego doświadczenia w makro, ale kiedyś bawiłem się w domu cyfrakiem+pierścienie+helios 77m4 50/1,8
Efekty bez szału, ale to tylko zabawa z zepsutą kartą graficzną, która kwadrans później została zutylizowana :-)
Zależy co chcesz, jak tylko od czasu do czasu to polecam pierścionki makro, albo mieszek. Obiektyw jakaś stała jasna 50-tka i tyle.
Załączniki
DSC02441.jpg
tol2di
-#
Posty: 216
Rejestracja: 12 sty 2008, 13:00
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: tol2di »

Zależy mi na typowym szkiełku Makro problem w tym że na dedykowane szkło nie wyrzucę obecnie 2k więc szukam prostej i taniej protezy na rok może dwa. Słyszałem dużo dobrego o Takumarach ale nie wiem dokładnie o które modele chodzi. W ostateczności biorę pod uwagę Nikkora 55 Micro nawet mam pierścionek dedykowany do niego żeby uzyskać skalę 1:1.
UIMP
-#
Posty: 177
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:32
Lokalizacja: Ustroń
Kontakt:

Post autor: UIMP »

Na początek, to sprawdza się zwykła, stała pięćdziesiątka przyłożona do aparatu odwrotnie (czyli gwintem na filtry w stronę body aparatu). Rzadko robię makro, a jak już, to właśnie w ten sposób (używam tego z Heliosem).
Awatar użytkownika
rbit9n
-# jr admin
Posty: 5562
Rejestracja: 07 mar 2007, 21:18
Lokalizacja: Rajsze
Kontakt:

Post autor: rbit9n »

a może pomyśl o telekonwerterze makro, o takim:
http://www.ebay.pl/itm/Vivitar-2x-Macro ... 3cdd3b8498
mam taki do canona FD i do olympusa OM i ze zwykłym obiektywem 50mm daje dość radę. można też rzecz jasna wkręcić inny obiektyw, także tego.