Oznaczenia na filmie średnioformaowym

Aparaty tradycyjne - Informacje i problemy z Waszym sprzętem. Bez względu na format - zapraszamy

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

Awatar użytkownika
Zaq
-#
Posty: 3
Rejestracja: 25 sty 2011, 16:16
Lokalizacja: Wrocław

Oznaczenia na filmie średnioformaowym

Post autor: Zaq »

Witam. Na wstępie zaznaczę, że jestem kompletnym laikiem w fotografii, zwłaszcza analogowej. Jednak ostatnio zacząłem się trochę tym interesować (na razie tylko w teorii) i dostałem w prezencie 60-letnią Agfę Box w bardzo dobrym stanie. Kupiłem film i to ma być początek mojej przygody z fotografią analogową.

Pierwszy problem - oznaczenia na filmie 120. Włożyłem go do aparatu i kręciłem pokrętłem aż zobaczyłem w okienku strzałkę w dół. Czy to znaczy, że już mogę robić zdjęcie czy mam kręcić dalej aż pojawią się jakieś cyferki? Nie chcę próbować na ślepo bo to w końcu 20zł za 8 klatek :)

Byłbym wdzięczny za jakiekolwiek materiały o boxach, bo niewiele na ten temat jest w internecie. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
zieloo
-#
Posty: 554
Rejestracja: 28 gru 2007, 10:44
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: zieloo »

W okienku powinien znależć się numer klatki, czyli (1). Odwijając film w ten sposób go nie zaświetlasz, zawsze możesz cofnąć (nie znam tego aparatu - zgaduję, że tak właśnie jest).

Numeracji na taśmie jest kilka (3) -> dla formatu 645, 6x6 i 6x9 jeśli się nie mylę.
Awatar użytkownika
Jerzy
-# jr admin
Posty: 1353
Rejestracja: 26 lut 2007, 20:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Jerzy »

Strzałka w dół może być symbolem ostrzegającym, żebyś kręcił uważnie - bo już zaraz będzie 1. Czasem ostrzegają coraz większe kropki - ale ZAWSZE zobaczysz kiedyś wyraźną 1.

Miłej zabawy!
I'm Winston Wolf. I solve problems.

http://foto.ujerzego.pl
Awatar użytkownika
Pank1
-#
Posty: 28
Rejestracja: 03 gru 2009, 20:30
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Pank1 »