średni format dla laika

Aparaty tradycyjne - Informacje i problemy z Waszym sprzętem. Bez względu na format - zapraszamy

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

cubchare
-#
Posty: 46
Rejestracja: 23 sty 2010, 15:36

średni format dla laika

Post autor: cubchare »

hej.
jestem młodym fotografem i chciałbym sie przerzucić na średni format, ale nie wiem o nim za dużo. dotychczas używałem lustrzanki cyfrowej.
chciałbym, abyście podzielili sie ze mną swoim doświadczeniem, oraz licze na waszą pomoc przy wyborze sprzętu.
wiem tylko, że potrzebny jest aparat, skaner i światłomierz.

co do aparatu, to nie chciałbym na niego wydać więcej niż 1000zł.
chciałbym coś, z czym dam sobie rade (nigdy nawet nie trzymałęm średnioformatowego aparatu), ale żeby zarazem posłużył mi kilka lat.
chodzi mi o aparat, który będzie łatwy w obsłudze i utrzymaniu, żeby sprawiał jak najmniej problemów, z którymi laik nie da sobie sam rady.
podobają mi sie aparaty typu mamiya, kiev czy pentacon.
obiektyw na początek chciałbym 80mm f/2,8, ale w przyszłości chciałbym sie wypisażyć w coś dłuższego (np. 120mm f/2,8).

skaner. nie znam sie na nich zupełnie, więc nie wiem czego oczekiwać od nich.
chciałbym, żeby nie miał problemu ze skanowaniem srednioformatowej kliszy, żeby jakość była zadowalająca, rozdzielczość jak największa (jestem przyzwyczajony do 14mpix w moim lustrze). o, i nie może kosztować więcej niż 500zł (mama obiecała że mi kupi taki do 500zł).

na światłomierzach sie nie znam, więc zdaje sie na was.

ogólnie chciałbym wydać jak najmniej, ale żeby sprzęt był przyzwoitej jakości i żeby był mało awaryjny i łatwy w obsłudze i utrzymaniu. no i oczywiście, żeby zdjęcia które zrobie powaliły mnie na kolana ;-) (oczywiście pod względem jakości :-P )
Awatar użytkownika
dejnekas
-#
Posty: 566
Rejestracja: 06 kwie 2007, 19:42
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: dejnekas »