Jaki Olympus OM1-4?

Aparaty tradycyjne - Informacje i problemy z Waszym sprzętem. Bez względu na format - zapraszamy

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

oKuba
-#
Posty: 1738
Rejestracja: 02 lis 2020, 00:55
Lokalizacja: Monachium

Jaki Olympus OM1-4?

Post autor: oKuba »

warto aktualnie kupic? Oczywiscie znam odpowiedz, ze pewnie OM-3 Ti, ale nie chce inwestowac az tyle kasy. Mam troche dobrych szkiel do systemu a z body tylko OM-10 i 20 a zastanawiam sie czy czegos nie dopolowac.

Jakies zalecenia czego absolutnie unikac? Tak na pierwszy rzut oka OM-4 Ti bylby calkiem ok. Podobno ten bez Ti ma problem z szybkim wyczerpywaniem baterii. Jakies inne uwagi? Z gory dziekuje
Awatar użytkownika
J.A.
-#
Posty: 8658
Rejestracja: 11 maja 2011, 14:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Płeć:
Kontakt:

Jaki Olympus OM1-4?

Post autor: J.A. »

Też bym obstawiał 4Ti.
Miałem i bardzo miło wspominam.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
Awatar użytkownika
rbit9n
-# jr admin
Posty: 5325
Rejestracja: 07 mar 2007, 21:18
Lokalizacja: Rajsze
Płeć:
Kontakt:

Jaki Olympus OM1-4?

Post autor: rbit9n »

jeśli chodzi o OM3 i OM4, to wystarczy pamiętać, żeby przełączyć nieużywany aparat w reżym B, wtedy światłomierz jest wyłączony, aparat nie czerpie baterii, przechodzisz przez START i otrzymujesz premię $400. nie musisz mi dziękować.

osobiście mam OM-1N, OM-2N i OM-4Ti. najczęściej ostatnio używam na zmianę OM-1N i OM-4Ti, ale najczęściej OM-4Ti i ten bym sugerował, bo punktowy pomiar, uśrednianie dziewięciu pomiarów, wbudowana stopka...
w przypadku OM-1n trzeba pamiętać o tym, że to sztrucel na baterię 1,35V, więc albo - albo (patrz wątek o bateriach).
ale jeśli wolisz coś ze wskazówką, miast drabinki LCD, to wtedy OM-2N.
"You smell that? Do you smell that? Phenidone, son. Nothing else in the world smells like that. I love the smell of phenidone in the morning."
Lieutenant Colonel William "Bill" Kilgore


zemsta toxycznego fotomutanta flickr
aka
-#
Posty: 4034
Rejestracja: 11 maja 2017, 09:36
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Jaki Olympus OM1-4?

Post autor: aka »

oKuba pisze: 05 sty 2022, 09:49 Tak na pierwszy rzut oka OM-4 Ti bylby calkiem ok.
I na każdy kolejny... a najlepiej czarny. W stanie "mint" tanio nie będzie, ale warto. A jeśli chodzi o obiektywy to nawet byś polubił 35-70/4 ;-)
oKuba
-#
Posty: 1738
Rejestracja: 02 lis 2020, 00:55
Lokalizacja: Monachium

Jaki Olympus OM1-4?

Post autor: oKuba »

Dziekuje Wam za wszystkie cenne wskazowki i komentarze!

W takim razie rozejrze sie za 4Ti, czarnym najchetniej, jesli sie taki trafi. Nie spieszy mi sie specjalnie, wiec moge poczekac na okazje
aka
-#
Posty: 4034
Rejestracja: 11 maja 2017, 09:36
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Jaki Olympus OM1-4?

Post autor: aka »

oKuba pisze: 05 sty 2022, 12:18 jesli sie taki trafi
Na ebay jest jeden z NL "jak nowy" i tak wygląda.
Awatar użytkownika
rbit9n
-# jr admin
Posty: 5325
Rejestracja: 07 mar 2007, 21:18
Lokalizacja: Rajsze
Płeć:
Kontakt:

Jaki Olympus OM1-4?

Post autor: rbit9n »

aka pisze: 05 sty 2022, 11:45 a najlepiej czarny
wiadomo, czarny najlepszy. ale srebrne też fajne.
101393158_1124411964586771_4938691727002531584_n.jpg
101393158_1124411964586771_4938691727002531584_n.jpg (117.33 KiB) Przejrzano 662 razy
"You smell that? Do you smell that? Phenidone, son. Nothing else in the world smells like that. I love the smell of phenidone in the morning."
Lieutenant Colonel William "Bill" Kilgore


zemsta toxycznego fotomutanta flickr
oKuba
-#
Posty: 1738
Rejestracja: 02 lis 2020, 00:55
Lokalizacja: Monachium

Jaki Olympus OM1-4?

Post autor: oKuba »

aka pisze: 05 sty 2022, 10:47 Na ebay jest jeden z NL "jak nowy" i tak wygląda.
Wrzucisz linka?
oKuba
-#
Posty: 1738
Rejestracja: 02 lis 2020, 00:55
Lokalizacja: Monachium

Jaki Olympus OM1-4?

Post autor: oKuba »

Znalazlem. Ladny. Ale to nie okazja
Awatar użytkownika
J.A.
-#
Posty: 8658
Rejestracja: 11 maja 2011, 14:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Płeć:
Kontakt:

Jaki Olympus OM1-4?

Post autor: J.A. »

rbit9n, czarne się brzydko starzeją.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
oKuba
-#
Posty: 1738
Rejestracja: 02 lis 2020, 00:55
Lokalizacja: Monachium

Jaki Olympus OM1-4?

Post autor: oKuba »

J.A. pisze: 05 sty 2022, 13:00 czarne się brzydko starzeją.
A to dlaczego niby?
aka
-#
Posty: 4034
Rejestracja: 11 maja 2017, 09:36
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Jaki Olympus OM1-4?

Post autor: aka »

oKuba pisze: 05 sty 2022, 12:54 Ale to nie okazja
No nie jest. Ja za swój "jak nowy" 2-3 lata temu zapłaciłem 250 GP, ale sprzedający nie był handlarzem, a kupiłem impulsywnie (nie polowałem), właśnie ze względu na stan.
Edit: Gdyby nie cło: https://www.ebay.com/itm/304275331955?e ... SwLiFhxJHT
Ostatnio zmieniony 05 sty 2022, 13:13 przez aka, łącznie zmieniany 1 raz.
aka
-#
Posty: 4034
Rejestracja: 11 maja 2017, 09:36
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Jaki Olympus OM1-4?

Post autor: aka »

oKuba pisze: 05 sty 2022, 13:08
J.A. pisze: 05 sty 2022, 13:00 czarne się brzydko starzeją.
A to dlaczego niby?
Pewnie chodzi o to jak się farba wyciera. Wolę kolor mosiądzu spod czarnej farby niż wytarte sreberko. Kwestia gustu. Jest jeszcze, jeśli się nie mylę, "szampański".
oKuba
-#
Posty: 1738
Rejestracja: 02 lis 2020, 00:55
Lokalizacja: Monachium

Jaki Olympus OM1-4?

Post autor: oKuba »

aka pisze: 05 sty 2022, 13:082-3 lata temu
Wtedy byly zupelnie inne ceny. W jezyk sie gryze, ze wtedy nie kupilem Fuji GA645zi. Chcialem poczekac. Teraz juz nie kupie. Skoczyly do gory x2 a az tak nie jestem napalony
oKuba
-#
Posty: 1738
Rejestracja: 02 lis 2020, 00:55
Lokalizacja: Monachium

Jaki Olympus OM1-4?

Post autor: oKuba »

aka pisze: Wolę kolor mosiądzu spod czarnej farby niż wytarte sreberko
Ja tez tak mam! :-)
ODPOWIEDZ