Gdzie są kolorowe negatywy 1600 itp?

Czyli Korex po godzinach w ciemni ;)

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

Awatar użytkownika
Kevio
-#
Posty: 16
Rejestracja: 19 paź 2018, 22:27
Lokalizacja: Warszawa

Gdzie są kolorowe negatywy 1600 itp?

Post autor: Kevio »

Dawno nie robiłem zdjęć analogiem i postanowiłem powrócić, więc uprzedzam nie wiem co się prze ostatnie lata działo.

Odkryłem w lodówce Fujifilm 1600 i zastanawiałem się czy go nie użyć ale coś mnie podkusiło sprawdzić jego ceny i... nigdzie go nie ma ani innych filmów o takiej czułości poza jednym oszołomem który chce za taki 130zł :shock:

Czy da się jeszcze je dostać? Czy 800 to obecnie najwyższa czułość dostępna w kolorze?
Takie amatorskie Fuji X-Tra 800 kosztuje więcej od Portry Kodaka, co tu się wyprawia? :-(
flonidan
-#
Posty: 471
Rejestracja: 14 lis 2009, 18:35
Lokalizacja: Gozdnica

Gdzie są kolorowe negatywy 1600 itp?

Post autor: flonidan »

O ile wiem w Fotonegatywie mają Fuji Natura 1600 -chyba za 40zł.Niestety ceny wszystkich negatywów poszły znacznie w górę i ten trend już się ni cofnie.
jacek
Awatar użytkownika
Kevio
-#
Posty: 16
Rejestracja: 19 paź 2018, 22:27
Lokalizacja: Warszawa

Gdzie są kolorowe negatywy 1600 itp?

Post autor: Kevio »

Na ich stronie nic nie ma. Jest za to Fuji Venus 800 za 55zł :cry:
Awatar użytkownika
wosk
-#
Posty: 979
Rejestracja: 06 mar 2007, 22:26
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Gdzie są kolorowe negatywy 1600 itp?

Post autor: wosk »

Fuji Natura 1600 pojawia się u nas sporadycznie, można ją jeszcze kupić w Japonii przez Ebay. Tą drogą nabyłem swego czasu trzy rolki - czekają na swój czas. Niestety to już resztki, rzekomo Fuji wyprzedaje ostatnie zapasy, świeższych niż z terminem do 2019 nie widziałem. Cena: 126 $ za trójpak, przesyłka free ;-) .
Awatar użytkownika
Kevio
-#
Posty: 16
Rejestracja: 19 paź 2018, 22:27
Lokalizacja: Warszawa

Gdzie są kolorowe negatywy 1600 itp?

Post autor: Kevio »

O słodki boże... jak to możliwe, że normalne filmy są wycofywane a tymczasem takie lomo wypuszcza jakieś dziwadła. Nie czaję tego.
Wychodzi na to, że obecnie fotografia analogowa to w zasadzie fotografia czarno-biała.

Wiem, że filmy czarno-białe można forsować. A jak to wygląda w przypadku filmów kolorowych?

Pardon jeśli zadaje kretyńskie pytania albo są na nie już odpowiedzi. Tak jak pisałem wracam do tematu po latach.
Adams
-#
Posty: 850
Rejestracja: 12 mar 2007, 15:28
Lokalizacja: Poznań

Gdzie są kolorowe negatywy 1600 itp?

Post autor: Adams »

Kevio pisze: 21 lis 2018, 14:01 O słodki boże... jak to możliwe, że normalne filmy są wycofywane a tymczasem takie lomo wypuszcza jakieś dziwadła. Nie czaję tego.
Wychodzi na to, że obecnie fotografia analogowa to w zasadzie fotografia czarno-biała.

Wiem, że filmy czarno-białe można forsować. A jak to wygląda w przypadku filmów kolorowych?

Pardon jeśli zadaje kretyńskie pytania albo są na nie już odpowiedzi. Tak jak pisałem wracam do tematu po latach.
Masz w stałej dostępności Fuji 800. Fuji 400 i 160. Kodaki też są 100,160, 400, 800.
Zmiana jest taka że jest mniej opcji i dużo mniej miejsc gdzie kupisz stacjonarnie. W internecie bez problemu.
800 można sforsować:-)
Zeiss I(N)ikon
https://podologiapoznan.pl/
Pozdrawiam
Adam
Awatar użytkownika
Kevio
-#
Posty: 16
Rejestracja: 19 paź 2018, 22:27
Lokalizacja: Warszawa

Gdzie są kolorowe negatywy 1600 itp?

Post autor: Kevio »

Ale taki forsowany film kolorowy trzeba by potem samemu wywołać dla dobrego efektu prawda?

Teraz zasadnicze pytanie. Czy forsowane Fuji 800 na 1600 da podobny efekt co 1600? I czy 1600 dało się forsować na 3200, jak tak to z jakim efektem i jak ma to się do forsowanej 800 na 3200?
Bo jeśli różnice są niewielkie to w sumie nie ma co płakać za 1600, ale jak iso3200 nie jest osiągalne dla 800 a dla 1600 było no to lipa.
Ja nie używam lampy, wolę wysokie ISO + jasna stałka, więc 1600~3200iso jest w moim kręgu zainteresowania nie tyle ziarnem co po prostu możliwością robienia zdjęć w pomieszczeniach przy sztucznym świetle.
Awatar użytkownika
J.A.
-#
Posty: 10067
Rejestracja: 11 maja 2011, 14:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Gdzie są kolorowe negatywy 1600 itp?

Post autor: J.A. »

Kevio pisze: 21 lis 2018, 20:36 Ale taki forsowany film kolorowy trzeba by potem samemu wywołać dla dobrego efektu prawda?
Nie koniecznie. Wystarczy prześwietlić dwa o identyczną wartość EV i wysłać do dobrego labu. Dwa bo forsowanie jednego filmu źle wychodzi, to z praktyki.

Teraz zasadnicze pytanie. Czy forsowane Fuji 800 na 1600 da podobny efekt co 1600? I czy 1600 dało się forsować na 3200, jak tak to z jakim efektem i jak ma to się do forsowanej 800 na 3200?
Bardzo trudne pytanie, a odpowiedź może być tylko subiektywna. Ja nie lubię wysokich czułości, a tym bardziej forsowania. Ale mam klientów, którzy regularnie forsują nawet o 2EV. I robią to z różnymi filmami. Po prostu to bardziej kwestia oczekiwań i poziomu akceptacji wad forsowania.
Bo jeśli różnice są niewielkie to w sumie nie ma co płakać za 1600, ale jak iso3200 nie jest osiągalne dla 800 a dla 1600 było no to lipa.
Ja nie używam lampy, wolę wysokie ISO + jasna stałka, więc 1600~3200iso jest w moim kręgu zainteresowania nie tyle ziarnem co po prostu możliwością robienia zdjęć w pomieszczeniach przy sztucznym świetle.
Większym problemem może w takim razie okazać się balans bieli. Filmy nie lubią światła sztucznego i przy żarówkach nie da się uzyskać prawidłowych barw, w żaden sposób.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
Awatar użytkownika
Kevio
-#
Posty: 16
Rejestracja: 19 paź 2018, 22:27
Lokalizacja: Warszawa

Gdzie są kolorowe negatywy 1600 itp?

Post autor: Kevio »

J.A. pisze: 21 lis 2018, 21:18 Nie koniecznie. Wystarczy prześwietlić dwa o identyczną wartość EV i wysłać do dobrego labu. Dwa bo forsowanie jednego filmu źle wychodzi, to z praktyki.
hmmm... a dlaczego 2 a nie np. 4? Możesz wyjaśnić mechanizm tego?
J.A. pisze: 21 lis 2018, 21:18 Ale mam klientów, którzy regularnie forsują nawet o 2EV. I robią to z różnymi filmami.
Jest szansa abyś zamienił z tymi klientami zdanie na temat Fuji 1600 i 800 i ich forsowaniu?
J.A. pisze: 21 lis 2018, 21:18 Większym problemem może w takim razie okazać się balans bieli. Filmy nie lubią światła sztucznego i przy żarówkach nie da się uzyskać prawidłowych barw, w żaden sposób.
Są to uroki filmu które lubię.
Awatar użytkownika
J.A.
-#
Posty: 10067
Rejestracja: 11 maja 2011, 14:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Gdzie są kolorowe negatywy 1600 itp?

Post autor: J.A. »

Kevio pisze: 22 lis 2018, 20:53
J.A. pisze: 21 lis 2018, 21:18 Nie koniecznie. Wystarczy prześwietlić dwa o identyczną wartość EV i wysłać do dobrego labu. Dwa bo forsowanie jednego filmu źle wychodzi, to z praktyki.
hmmm... a dlaczego 2 a nie np. 4? Możesz wyjaśnić mechanizm tego?
Chodzi o minimalną objętość wywoływacza jaka jest potrzebna do stabilnej pracy chemii. W jonowy rotacyjnie wystarczy 140ml (realnie nawet mniej) chemii na film. Zawsze gdy wywoływałem jeden film, to wychodził „niedowołany”. Przy dwóch filmach (i więcej) już ten problem się nie pojawiał.
J.A. pisze: 21 lis 2018, 21:18 Ale mam klientów, którzy regularnie forsują nawet o 2EV. I robią to z różnymi filmami.
Jest szansa abyś zamienił z tymi klientami zdanie na temat Fuji 1600 i 800 i ich forsowaniu?
Odpowiedź zawsze jest taka sama. „Taka kombinacja mi bardzo odpowiada”. Czyli dokładnie to co sam napisałeś w ostatnim zdaniu :-)
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
Nomad
-#
Posty: 1069
Rejestracja: 14 sie 2015, 22:28
Lokalizacja: Kraków

Gdzie są kolorowe negatywy 1600 itp?

Post autor: Nomad »

J.A. pisze: 21 lis 2018, 21:18 Większym problemem może w takim razie okazać się balans bieli. Filmy nie lubią światła sztucznego i przy żarówkach nie da się uzyskać prawidłowych barw, w żaden sposób.
Rozwiązaniem wystarczająco skutecznym przy normalnych żarówkach były filtry Kb 15 lub 20. Niestety, zabierały sporo światła.
Awatar użytkownika
J.A.
-#
Posty: 10067
Rejestracja: 11 maja 2011, 14:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Gdzie są kolorowe negatywy 1600 itp?

Post autor: J.A. »

Nomad pisze: 22 lis 2018, 22:22 Rozwiązaniem wystarczająco skutecznym przy normalnych żarówkach były filtry Kb 15 lub 20. Niestety, zabierały sporo światła.
i forsowanie traciło sens, bo to sporo to 2 EV.
Zawsze się zastanawiałem, po co ludziom film o EI 1600 do światła dziennego. Mi taki film by się przydał do żarówek.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
Bokeh
-#
Posty: 714
Rejestracja: 26 maja 2017, 21:37

Gdzie są kolorowe negatywy 1600 itp?

Post autor: Bokeh »

Widziałem takiego ilforda.

czułość 3200 ISO
do aparatów średnioformatowych
możliwość forsowania do 6400ISO

NO TAK, ALE TO CZARNO-BIAŁY MATERIAŁ.
Czyli wkleiłem nie na temat :(
Załączniki
8F75D24A-0510-422E-BEAC-4A904DA2A576.png
Awatar użytkownika
rbit9n
-# jr admin
Posty: 5566
Rejestracja: 07 mar 2007, 21:18
Lokalizacja: Rajsze
Kontakt:

Gdzie są kolorowe negatywy 1600 itp?

Post autor: rbit9n »

tylko że sam ilford pisze, że on właściwe, to ma czułość 1000ASA:
DELTA 3200 Professional has an ISO speed rating
of ISO 1000/31º (1000ASA, 31DIN) to daylight.
The ISO speed rating was measured using ILFORD
ID-11 developer at 20°C/68ºF with intermittent
agitation in a spiral tank.
https://www.ilfordphoto.com/amfile/file ... ct_id/682/
"Cítíte to? Cítíte to? Fenidon, synku. Nic jinýho na světě takhle nevoní. Zbožňuju vůni fenidonu po ránu."
Podplukovník William "Bill" Kilgore


zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Awatar użytkownika
Kevio
-#
Posty: 16
Rejestracja: 19 paź 2018, 22:27
Lokalizacja: Warszawa

Gdzie są kolorowe negatywy 1600 itp?

Post autor: Kevio »

Ten film Ilforda jest dość specyficzny. Jak widziałem zdjęcia z niego to najlepiej się zachowywał naświetlony na... 800iso. Nie czaję dlaczego łupnęli na nim aż 3200iso. Naświetlanie go na 6400iso to praktycznie zdjęcie jest całe czarne i ziarno jak groch. Jakoś nie mam ochoty kupować go.
ODPOWIEDZ