Światłomierz i jego używanie

Statywy, światłomierze, skanery.. i wszystko czego jeszcze możemy używac

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

NikTaki
-#
Posty: 23
Rejestracja: 06 maja 2013, 10:52
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Światłomierz i jego używanie

Post autor: NikTaki »

Witam!

W pewien niezaplanowany sposób zostałem posiadaczem Pentacona Six. Wszystko jest z nim git. Jako, że jestem początkujący i moje pytania będą banalne, to proszę, żebyście powstrzymali się od uwag dotyczący "wyboru" sprzętu. Taki mam i trudno, chcę spróbować. Wrócę więc do tematu moich wywodów :)
Poszukuję światłomierza do Pentacona. Rozglądałem się za Lunasixem 3. Czy będzie to dobry wybór? Prosiłbym też o wytłumaczenie, bądź odesłanie do jakiegoś źródła co do pomiaru parametrów przez ów światłomierz. Kompletnie nie wiem na jakiej zasadzie się to odbywa (wiem, chcę się upewnić). Słyszałem też, że można próbować mierzyć cyfrówką, czy pomiar będzie dobry dla analogowego "średniaka", w końcu to inny system (?). I na koniec. Czy takowe urządzonko (Lunasix) zmierzy mi światło, który pada na modela w chwili wyzwolenia błysku? Robię zdjęcia na długim czasie w międzyczasie "strzelając" lampką.
Jeżeli ktoś wytrwał to proszę o pomoc. Przecież lubicie pomagać zielonym :) To by było na tyle, nie bijcie.

Pozdrawiam i z góry dziękuję!

Kuba
Awatar użytkownika
Henry
-#
Posty: 1040
Rejestracja: 24 sty 2008, 19:00
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Henry »

O światłomierzu do średniego już jest wątek - poczytaj sobie.

Cyfrówka to średni pomysł - czasami podaje co innego bo czułość cyfrówki to nie zawsze to samo co "rzeczywista", no i dużo miejsca zajmuje.

Do błyskowego potrzebujesz specjalnych światłomierzy, bo zwykłe mają za dużą bezwładność.
NikTaki
-#
Posty: 23
Rejestracja: 06 maja 2013, 10:52
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: NikTaki »

Dzięki,